Lifestyle special : Tips om s’ochtends het ontbijt niet over te slaan.

FullSizeRender (1)

Ontbijten het is een deel van ons dagelijks leven, alleen besteden we hieraan niet altijd genoeg tijd en energie. Soms slaan we het over, of eten we pas rond de middag ”wat”. Voor de mensen die er wat meer moeite mee hebben, weinig tijd hebben voor het naar school of naar werk gaan. Deel ik een paar tips, die voor mijzelf prima werken!

GEEN TIJD? DOE HET SLIM.

Vaak is het tijd te kort een factor die in veel gevallen meespeelt. Hiervoor heb ik zelf een paar trucjes.

– Maak je eten boterham een avond van te voren klaar, zodat je die in je haast kan opeten of meenemen.
–  Koop drink of fruitontbijt, dit is geen tijdrovende maaltijd en die is makkelijk nog even mee te nemen.

WEINIG TREK?

– Probeer verschillende soorten ontbijtjes uit, zelf vind ik het lekker om een bakje yoghurt te eten met muesli , of een knijpyoghurt klaar te hebben staan voor de ochtend. Vooral omdat ik zo een slechte eter ben in de ochtenduren :).
– Koffie overslaan tot na het eten, de koffie remt je eetlust!
– Dwing jezelf om iets te eten ookal is het maar iets kleins, een cracker of iets. Zo went je lichaam aan het iets eten in de ochtend,en zullen de hoeveelheden ook toenemen.

Kortom als aanvullende tips, wissel af zodat je ontbijt niet te saai word. Als je een vaste routine hebt neem het ontbijt dan op in je routine zodat het ‘makkelijker’ word, en altijd iets nemen wat je lekker vind.  Zo maak je s’ochtends ontbijten ook leuker.

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

6 reacties

  1. dailycupofblablabla

     /  17 december 2014

    Leuk onderwerp! Ik sloeg het jaren over. Nu maak ik braaf mijn overnight oatmeal ’s avonds klaar voor de volgende ochtend.

    Beantwoorden
  2. Ik eet moeilijk in de ochtend en heb ook nog eens altijd haast.. Drinkontbijt is inderdaad een hele goede oplossing! Soms neem ik nog yoghurt en muesli mee in zo’n to-go bakje!

    Beantwoorden
  3. Handige tips! Ik moet altijd goed ontbijten anders houd ik het overdag niet vol.. Ik smeer ’s avonds mijn boterhammen voor de volgende dag zodat ik ’s ochtends 5 min langer in bed kan blijven liggen haha =)

    http://www.bloglovin.com/blog/13049789

    Beantwoorden
  4. Leuk! Ik sla nooit mijn ontbijt over. 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

