Wanneer begin jij aan kindjes?

large (3)

Bron foto 

Misschien wel een bekende vraag, in je omgeving of misschien wel je directe omgeving. Maar ook gewoon mensen die je niet zo goed kent hoor ik deze vragen vaak stellen. De vraag is denken we wel oprecht na over deze vraag?

Ik ben heel jong mama geworden, en dat is me niet helemaal voor de wind gegaan. Maar uiteindelijk heb ik wel een stabiel gezinsleven huisje boompje beestje, en een lieve man. Buiten dat het niet een perfecte leeftijd is , en in mijn situatie al helemaal niet, ben ik toch blij dat ik een kind mag krijgen want laten we eerlijk zijn dat is niet vanzelfsprekend.

Om maar even terug te komen over de vraag ‘wanneer beginnen jullie aan kindjes’, en dan hebben we het niet eens over een man man of vrouw vrouw relatie maar over wel een getrouwd stel van dik in de 30 die hard bezig zijn met kindjes krijgen, en iedereen in de omgeving word zwanger en heeft een huis vol kids! Zo enthousiast, en blij als we zijn met onze eigen kinderen vragen we dan gewoon aan dat ene stel ‘of ze al aan kinderen zijn begonnen’,en zo vragen je ouders zich af  wanneer ze eindelijk opa en oma worden. Het vervelende is dat we niet nadenken over de vraag.

Je hebt twee situaties een situatie waarin een koppel geen kinderwens heeft. En wat vervelend ontvangen kan worden door de mensen die heletijd hiernaar vragen. En je hebt het paar die gewoon heel graag kinderen willen maar het op de ene van de manier niet lukt. Of het nou aan de man ligt of aan de vrouw.

Het is belangrijk dat welke leeftijd je ook hebt, en in welke situatie je ook bevind. Dat je geen vragen gaat stellen die misschien gevoelig kunnen liggen bij iemand. Ga hier pas op in als iemand zelf aangeeft het leuk te vinden of er over praat, natuurlijk kan je het wel vragen maar hou er wel rekening mee dat niet iedereen dit even fijn vind.

Zelfs al zou het paar al een kind hebben, de tweede is ook niet beloofd. Als iemand dat nou zou willen hebben, en het niet kan krijgen. Je weet niet wat er in iemands leven omgaat. Daarom moeten we ten alle tijden Allert zijn en oppassen wat we vragen en zeggen! Want voor sommige mensen kan dit een pijnlijk onderwerp zijn.

cropped-imagingservice-1.jpg

Een reactie plaatsen

12 reacties

  1. Goed geschreven. Ik haatte die vraag zo…kindjes krijgen is niet vanzelfsprekend. En zeker wanneer je net (weer) een miskraam achter de rug hebt wil je dat echt niet horen.
    Nu is de vraag wanneer komt de 2e 😐 nog zo’n dooddoener Urgh.

    Beantwoorden
    • Ik hoor het nu ook wanneer begin je aan de tweede. Best frustrerend niet eens omdat ik geen tweede kan krijgen maar gewoon omdat ik er nog geen behoefte aan heb. Hopelijk worden mensen zich bewust van hun vragen!

      Beantwoorden
      • Dat hoop ik ook. Ik merk aan mezelf dat ik er ook steeds botter op ga reageren. Mijn geduld met dat soort vragen is echt op.

      • Snap ik! En soms is dat gewoon even teveel, het dringt niet altijd tot mensen door dat dit niet altijd gewoon maar een vraag is. Sommige vergeten uit hun enthousiastme dat het echt een pijnpunt kan zijn!

      • Precies dat! Plus dat je je verhaal ook niet aan iedereen wilt vertellen. Het gaat de meesten gewoon niks aan.

  2. Goed geschreven! En ook heel herkenbaar, zelf zit ik ook in de leeftijd dat iedereen dat gaat vragen. En je weet inderdaad nooit of het iemand wel gegund is.

    Beantwoorden
  3. Goed stukje. Toen ik zwanger werd, was ik ook jong. Toen ik daarna weer zwanger was, kreeg ik reacties als: Nu ben je wel klaar toch? Dat is ook zoiets. En als je al kindjes hebt en je bent misselijk, krijg je meteen: Ben je zwanger? Alsof je nooit gewoon misselijk kan zijn. Haha.

    Beantwoorden
  4. hayat

     /  14 december 2014

    ik zeg altijd kindjew neem je niet maar kindjes krijg je! Khayr inshaallah

    Beantwoorden
  5. Heel goed geschreven. Ik snap sowieso niet waar men het lef vandaan haalt om zoiets persoonlijks te vragen. Of je nu wel of geen kinderen hebt, single of getrouwd bent je vraagt hier als buitenstaander gewoon niet ‘zomaar’naar.

    Beantwoorden
  6. Mooi geschreven! Bij mij vraagt niemand het.. maar ik ben dan ook nog maar 17. ^^

    Beantwoorden
  7. theorangegarden

     /  15 december 2014

    Hier word er vaak gevraagd : ” en wanneer komt nunmer 3″ en als ik dan beantwoord met: ” nog even niet”. Dan word er gezegd: ” jaa als ik jou was zou ik nog even wachten echt waar..” -_- maar ach.. denk dat vele het niet Door hebben en zo een artikel misschien heel goed uitkomt haha.

    Beantwoorden

Geef een reactie

