Ask me anything – Beantwoord ♥ Deel 1

large (1)
Laatst heb ik een ask me anything gedaan, nu hebben een paar lezers vragen gesteld die ik graag beantwoord. Sommige vragen beantwoord ik graag in een ander artikel maar de meeste beantwoord ik hier.

DISCRIMINATIE

Iemand vroeg mij hoe het bij mij zit als het op discriminatie aankomt, en hoe ik en mijn man dit ervaren. Sinds ik moslim ben heb ik hier zeker wel last van, en mijn man zeker ook. Maar niet overal zijn er mensen die niet openstaan voor het onbekende. Mensen zijn bang voor wat ze niet kennen, en sommige willen daar niks van weten. Maar voor mij is het leef en laat leven. In veel gevallen zijn er momenten dat mijn geloofsovertuiging , tegen ons werken. Maar ook heel erg vaak in ons voordeel. En dat stukje maakt het voor ons allemaal waard. Echt last van Discriminatie hebben we niet, en ik zal er misschien met de tijd meer over vertellen. Maar de discriminatie is er wel degelijk , en ook in ons leven. Hoe dat zich uit, dat licht ik hopelijk snel aan jullie toe.

HOE HOOP IK DAT MIJN LEVEN ERUIT ZIET OVER 5 JAAR?

Wauw, bij deze vraag moest ik wel even mijn hoofd breken. Want ja ik wil wel een stuk verder zijn in mijn leven als ik er dan nog ben tenminste. Zoiezo zou ik dan graag in een nieuw huis willen wonen. Het liefst wat dichter bij mijn ouders.  Genietend van mijn schoolgaande dochter, tot nu toe is dat het wel. Ik ben nog niet helemaal uit hoe ik mijn leven dan precies voor me zie. Misschien wel iets waar ik over na moet , en ga denken!

HOE VOELDE IK ME TOEN IK MAMA WERD?

Phoeh, het was in het hele begin zo onwerkelijk. Maar het eerste wat ik zei toen Feerozah geboren was mijn mooie kindje mijn alles. Ik was zo trots, seconde nadat ze geboren was was alleen Fee belangrijk. De dagen erna drongen nog niet echt door maar ik zat echt op een roze wolk!

WAAR ZOU IK NU STAAN ALS IK GEEN KIND ZOU HEBBEN?

Als ik geen kind zou hebben, zou ik denk ik al op school zitten. Ik heb dit uitgesteld todat mijn dochter ook naar school gaat zodat ik dit beter kan combineren. Verder zou mijn leven niet echt afwijken van hoe het nu is!

Deel 2 komt er nog aan! Dan beantwoord ik de rest van de vragen.

cropped-imagingservice-1.jpg

Een reactie plaatsen

4 reacties

  1. Ik vind dit altijd erg leuk en interessant om te lezen. Zo leer je weer wat meer over de persoon achter de blog. Mooie antwoorden. Ben benieuwd naar deel 2.

    Beantwoorden
  2. Leuk om te zien hoe je antwoord geeft en zo een kijkje in je leven geeft. Ik vind het wel erg om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die te maken heben met discriminatie. Zou toch niet meer mogen in deze tijd.

    Beantwoorden
  3. Heel leuk om je antwoorden te lezen! Het lijkt mij echt lastig als je zo te maken krijgt met discriminatie, ik denk dat veel mensen die er niet mee te maken krijgen denken dat het allemaal wel mee valt, maar mensen oordelen soms zo snel en verkeerd. Wat mooi ook trouwens dat je als je dochtertje naar school gaat jij ook naar school wil gaan weer; zo kun je er toch 100% zijn voor je kindje en toch nog wat extra bijleren. Lijkt me een hele mooie oplossing 🙂

    Beantwoorden
  4. Interessante antwoorden. Wat jammer dat je last hebt van discriminatie 😦

    Beantwoorden

Geef een reactie

