Solliciteren. De eerste stap, dat is het begin van alles.

FullSizeRender (19)

Gisteren deed ik het maar Solliciteren, en alhoewel ik er niet heel veel van verwacht kan ik er ook moeilijk rot door gaan voelen als het niks word. Ja solliciteren is maar solliciteren maar in mijn geval ligt alles niet zo gemakkelijk als het lijkt. Ik vertel jullie meer over mijn bevindingen gevoelens angsten en alles waar ik tegen aanloop maar ook alles waar ik op dit moment blij mee ben.

Ik ben trots op mijzelf, een lange tijd geleden draaide mijn leven alleen nog maar om mijn ongeboren kindje, een huis zoeken en zelfstandig worden. Nu is dat allemaal wat het is ,en loopt zo ver het kan alles op rolletjes. Ik begon een blog en ontdekte dingen die ik leuk vond . Nu een paar jaar verder voel ik diep van binnen dat ik meer wil dan alleen mama zijn, en bloggen. Ja ik geniet hiervan ,en ja ik ben gelukkig maar ik wil vooruit, meer presteren en het beste uit mijzelf halen dan ik nu doe!

Aangezien ik geen opleiding volg, en dit nog even uitgesteld word, zou ik zo graag een baantje hebben, maargoed dat is met deze tijd, maatschapij en mijn overtuigen allemaal niet zo makkelijk. Ik draag hoe je het ook went of keert voor de nederlandse begrippen niks represenatiefs want ik draag een (hijaab) hoofddoek, en alhoewel ik zeker weet dat dit voor niet iedereen een probleem is kan dit toch demotiverend werken. Maargoed als je altijd zo denkt zul je nooit ergens aan de bak komen toch? Dus ik moet verder, en me eroverheen zetten tot hoever dat kan.

FullSizeRender (21)

Wij moslima’s klagen altijd dat mensen vooroordelen over ons hebben , maar zelf ervaar ik dat wij moslima’s ook bevooroordeeld zijn over mensen en dat ik dan denk dat hun ook vooroordelen over mij hebben en dat is best moeilijk. Nu ben ik op dat punt gekomen dat ik het maar heb gedaan, zo heb ik mijn eerste stap gezet. Ik heb dus gesolliciteerd en ik ben trots op mijzelf. Of het nou wat word of niet het is een stap vooruit, en ik geloof dat alles mogelijk is als je maar echt wil! Dingen zoals een CV, waren voor mij nog onbekend en die heb ik met hulp in elkaar gezet en het voelt best goed.

Hoe doe jij dat met solliciteren, heb jij dingen die je belemmeren tattoo’s piercings of misschien iets wat je onzeker maakt? 

Een reactie plaatsen

10 reacties

  1. Wat goed dat je er zo positief in staat! Ik kan me (helaas) voorstellen dat je tegen bepaalde vooroordelen aan loopt, en die zelf misschien ook hebt. Toch denk ik dat je er met deze instelling er zeker komt! Heel veel succes, gaat ongetwijfeld goed komen 🙂

    Beantwoorden
  2. Aah wat goed van je! Jij komt er wel met zo’n positieve instelling, dat weet ik zeker! En wat een mooie, inspirerende quotes! 🙂 ❤

    Beantwoorden
  3. Wat goed dat je zo’n positieve houding hebt! Ik vind het zelf ook niet echt makkelijk op het moment; ik zocht ook een baantje, maar heb het uiteindelijk maar opgegeven omdat ik straks stage wil lopen en ik er dan toch geen tijd voor heb. Ondertussen verdien ik gelukkig wel wat met mijn blog, dat scheelt weer 🙂 Heel veel succes!

    Beantwoorden
  4. Wat goed dat je het toch gewoon hebt gedaan! Zo’n positieve houding is altijd goed <3. Succes!

    Beantwoorden
  5. haia

     /  6 december 2014

    ooh, wat is het moeilijk om als je een hoofddoek draagt om werk te vinden. Ik wil je helemaal niet demotiveren maar ik ben al even bezig met solliciteren en heb nog steeds geen werk. Ik denk dat in Nederland het makkelijker is dan in België, hier zie je weinig of geen verkoopster met een hoofddoek. In geen enkele openbare instelling mag je je hoofddoek dragen. Ook niet in het onderwijs. Het is een ramp. Maar mijn man zegt dat je voor een werk je je geloof niet moet opzeggen. Inshallah dat je vlug werk vindt.

    Beantwoorden
  6. Wat super goed van je dat je de eerste stap hebt gezet! Ik hoop voor je dat je aangenomen wordt!

    Beantwoorden
  7. UmmAliyya

     /  7 december 2014

    maa shaa Allaah wat knap van je! Ik heb bewondering voor jouw doorzettingsvermogen. Je inspireert mensen. X

    Beantwoorden

Geef een reactie

