Reiniginsdoekjes gebruiken?

DSC_0811

Ik ben altijd bezig met verzorging, reinigingsmelk gels en cleansers. Mijn huid staat op nummer een, maar laten we zeggen dat al die tubes potjes en flacons met reinigingsproducten niet allemaal snel genoeg zijn voor onze dagelijkse routine. En al helemaal niet als je haast hebt, of na een feestje direct wil gaan slapen.

INGREDIËNTEN

Ook hier moet je opletten voor de ingrediënten, dat hoort eigenlijk bij elk reinigingsproduct maar vooral bij doekjes goed opletten. Vermijd alcohol en parfum. Als ze vol troep zitten ( de ingrediënten) zijn ze niet goed voor de huid. Goedkope doekjes, met vervelende ingrediënten kan je het beste vermijden. Met milde en zachte ingrediënten zijn ze zeker aan te raden.

DSC_0814 (1)

MIJN ADVIES

Wat ik persoonlijk aan raad, is om ze alleen aan te schaffen of gebruiken wanneer je echt niet anders kan of echt geen zin hebt. Het kan al snel ruw aanvoelen op de huid, en je gaat er veel sneller mee ‘boenen’ en dit kan nadelig werken voor je huid vooral rondom je ogen. De doekjes zijn meestal wat droger , en daardoor ga je een beetje trekken aan de huid wat je huidconditie er echt niet beter op maakt!

Er is wel degelijk verschil, ga voor kwaliteit al zijn ze wat duurder, en wat verder van je budget want daarbij garandeer je meer  kwaliteit, en dit is dan ook goed voor je huid. Natuurlijk dien je wel op te letten of de doekjes echt doen wat ze beloven maar ga niet voor de ‘troep’ doekjes, zodat je gewoon op een zachte manier je huid kunt reinigen.

Kortom, het gaat om de kwaliteit van de doekjes, het gaat bij verre van je huid niet grondig reinigen maar het is beter iets dan niets. Zorg er wel voor dat je de pak doekjes wel goed afsluit zodat de doekjes niet nog droger worden dan ze al zijn! Vermijd vervelende ingrediënten en gebruik ze alleen op gunstige momenten!

ImagingService (1) (1)

Gebruik jij wel eens reinigingsdoekjes?

Een reactie plaatsen

4 reacties

  1. Ik heb een pakje in mijn tas voor noodgevallen, maar verder gebruik ik ze nooit.

    Beantwoorden
  2. writingmonique

     /  28 november 2014

    Ik gebruik ze eigenlijk alleen in noodgevallen of wanneer ik haast heb.

    Beantwoorden
  3. dailycupofblablabla

     /  28 november 2014

    Nee ik gebruik ze nooit. Ik vind het ook geen fijn idee om met een doekje alles weg te poetsen. Ik geef de voorkeur aan een plons water 😉

    Beantwoorden
  4. Ik gebruik ze nooit. Vind ze veel te agressief voor mijn huid.

    Beantwoorden

Geef een reactie

