Herft winter tip ♥ Chocolademelk aan een stokje.

DSC_0813

De koude winter , en herfst dagen zijn vol in aantocht. Avonden dat je lekker tegen elkaar aan wil kruipen een openhaard aan, kaarsjes en lekkere chocolade melk met slagroom. Maar laat de simpele manier van Chocolade melk nou net anders kunnen. Veel leuker, en ook nog eens luxe voor als je bezoek krijgt. Hier mijn mega chocolademelk tip!

DSC_0795

Het eerste wat ik al ga verklappen wat jullie hier op de foto zien is de chocolade aan een stokje, dat betekent dat je melk opwarmt in een pannetje of in de magnatron net wat je lekker vind. Vervolgens roer je als het ware de chocolade stok door je warme melk waardoor de chocolade smelt en gemixt word door de melk! Hmm, het leuke hieraan is is dat je het kan opdienen en iedereen als het waren ze eigen chocolademelk roert.

Lijkt me onwijs leuk als je kinderen hebt die nog niet zoveel zelf kunnen, maar op deze manier toch zelf hun chocolade melk kunnen ”maken.
De stokjes vond ik bij de Xenos, voor 0,89 cent per stuk. Ze kunnen verkocht worden per stuk , en ook in een doosje! Ideaal.

DSC_0798

Het kan een beetje een kliederboel worden maar voor wat hoort wat, zorg dat je niet zoals ik naar de randen gaat zodat je kopje schoon blijft. Geloof mij als je lang genoeg roert ( 1 a 2 min.) zal de chocolade goed smelten! Zorg er wel voor dat je melk goed warm is.

DSC_0814

Voila! Nog wat slagroom toevoegen, gekruimelde speculaas chocolade of zachte mini marshmallows, en je hebt je perfecte chocolademelk. Voor een heerlijke herfst, winterdag! De chocolademelk sticks zijn verkrijgbaar bij de xenos!

Hou jij ook zo van chocolademelk met de koudere dagen?

cropped-imagingservice-1.jpg

 

 

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

14 reacties

  1. Maak me gek ….

    Beantwoorden
  2. Het is pas 9 uur en door jouw blog heb ik NU zo’n zin in chocolademelk!!! haha

    Beantwoorden
  3. Wauw dit lijkt me lekker wanneer er bijvoorbeeld buiten sneeuw ligt haha.

    Beantwoorden
  4. Lijkt me heerlijk als het een keer gaat sneeuwen hier in Nederland haha.

    Beantwoorden
  5. Oh heerlijk, wat doe je mij aan! Nu krijg ik zin in warme chocolademelk!
    Liefs

    Beantwoorden
  6. Lijkt me erg lekker!

    Beantwoorden
  7. Oh warme chocomelk ik heb er nu zoo zin in!!

    Beantwoorden
  8. dailycupofblablabla

     /  23 november 2014

    Hmmm lekkor!! Ik hou ervan. De stokjes kende ik al, goed idee zeer zeker.

    Mijn man en ik hebben een vast chocolademelk moment op maandagavond, samen serie kijken met warme choco!

    Beantwoorden
  9. Wat een goede tip, het ziet er heerlijk uit! Mooie foto’s ook. X

    Beantwoorden
  10. Oeeh, ziet er super lekker uit!

    Beantwoorden
  11. artisticstateofmind

     /  23 november 2014

    Dit ziet er goed uit! NU nog mini marshmallows, omnomnom

    Beantwoorden
  12. haia

     /  25 november 2014

    Mijn zoon zou dit fantastisch vinden
    Hij kliedert en kladert met alles wat hij tegen komt. Ik weet wel niet of hij veel chocoladmelk zou drinken. De ene helft zou hij zo van het stokje likken de andere helft ligt op de tafel en/of kleren. Maar pret gegarandeerd.

    Beantwoorden
  13. soumaya

     /  6 december 2014

    Je Hebt een super leuke blog!!! Ik ga dit ze r uitproberen voor mn oogappel van 2 jaar. Mag ik ook vragen van waar je die goede kaars vandaan hebt.

    Liefs soumstra

    Beantwoorden

Geef een reactie

