Dermolin

DSC_0618

Je huid verzorgen met zachte en milde producten is super fijn, Dermolin beweert hieraan bij te dragen, zodat ook mensen met een iet wat gevoeligere huid hier ook gebruik van kunnen maken. Daarmee bedoel ik de producten van Dermolin. De producten bevatten geen conserveringsmiddelen en alleen huidvriendelijke ingrediënten.

DSC_0619

In alle producten van Dermolin zitten de actieve stoffen Pentavitin en Symcalmin. Pentavitin is een 100% natuurlijk complex dat zich door een unieke samenstelling bindt aan de eigen huideigen proteïnen. Hierdoor blijft de natuurlijke vochtbalans van de huid en dieper in de huid hersteld. Symcalmin is een hoogwaardig complex afgeleid van haver. Deze stof heeft een kalmerende en een verzachtende werking op de jeukerige en droge huid. Bijna alles wat de droge en gevoelige huid nodig hebben.

Dermolin claimt ook dat hun producten geen conserveringsmiddelen, parfum, zeep, kleurstoffen en parabenen hebben, maar wel met een hoge verwenfactor.

DSC_0630

DERMOLIN BODYMILK

De body milk, ruikt erg lekker. De milk heeft een witte substantie , en is niet te dik.Het houd je huid lekker soepel, en zacht. Het hydrateerd ontzettend goed, en voor de wat koudere dagen is dat heerlijk.  Ook na een douchebeurt is het erg fijn om te gebruiken. Wel merk ik dat het uitsmeren erg moeilijk is, je hebt direct een witte vlaag over je armen handen of wat je er ook maar mee insmeert, en het trekt wat moeilijker in. Niet perse iets om je druk om te maken, maar wel iets om te onthouden. De prijs van deze Body milk is €8,50 (200ml).

DSC_0635

INGREDIËNTEN 

Aqua,Caprylic/Capric Triglyceride,Ethylhexyl Stearate,Cetearyl Alcohol,Glycerin,Butyrospermum Parkii Butter,Saccharide Isomerate,Cetearyl Glucoside,Xanthan Gum,Pentylene Glyco,Butylene Glycol,Dipropylene Glycol,Caprylyl Glycol,Glyceryl Caprylate,P-Anisic Acid,Lactic Acid, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Hydroxyphenyl Propamidobenzoic Acid,Citric Acid ,sodium Citrate.

Voor mijn gevoel ziet het ingredientenlijstje er prima uit, niks geks. Wel zit er Shea boter in, hmm daar houd ik van. Sheaboter wordt uit noten gewonnen, dus mensen die allergisch zijn voor latex en noten kunnen een allergische reactie vertonen bij het gebruik van sheaboter. Let hier wel even op mocht dit voor jou het geval zijn.

DSC_0648

DERMOLIN HANDCRÈME 

Hmm ik ben gek op handcreme’s zo ook op deze. de geur heeft iets weg van de wat frissere en mint geuren. Zou niet weten waarvan want als het goed is zit er geen Parfum in. De geur , en het gebruik zijn wel erg aangenaam. Het uitsmeren gaat ook wat moeizaam, wat ik soms een beetje onhandig vind. De handcrème is pH-huidneutraal. En kost €5,50 (75ml). Redelijk prijsje dus.

DSC_0652

INGREDIËNTEN 

Aqua,Stearic Acid,Cetearyl Alcohol,Ethylhexyl Stearate,Glycerin,Cetearyl Glucoside,Butyrospermum Parkii Butter,Xanthan Gum,Saccharide Isomerate,Dipropylene Glycol,Caprylyl Glycol,Glyceryl Caprylate,P-Anisic Acid,Pentylene Glycol,Butylene Glycol,Tetrasodium Glutamate,Diacetate,Hydroxyphenyl Propamidobenzoic Acid,Sodium Hydroxide,Citric Acid ,Sodium Citrate.

Hier eigenlijk ook hetzelfde , niks geks. Maar ook hier sheaboter. Lekker voor de komende herfst, en winterdagen.

DSC_0654

CONCLUSIE DERMOLIN

Wauw, eigenlijk heb ik hier niets meer op aan te merken , behalve dat ik reuze tevreden ben. Wat meer verzorgende ingrediënten waren wel fijn geweest, maar zijn niet perse een must. Het is wat moeilijker uitsmeerbaar daar moet je wel rekening mee houden. Zelf vind ik dit niet super, maar ik kan er mee leven. De handcrème is mijn favoriet tot nu toe. Gewoon omdat ik gek ben op handcrèmes. Ik ben enthousiast.

Dermolin is in Nederland en België gewoon te koop bij de Drogisterijen! 

Dit artikel bevat producten die zijn opgestuurd door een merk of bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet.

ImagingService (1)

 

 

Een reactie plaatsen

6 reacties

  1. Lijken me erg fijne producten.. Fijne review
    Liefs Nathalie

    Beantwoorden
  2. De bodymilk lijkt me erg fijn!

    Beantwoorden
  3. Ik begreep ook dat ze tegenwoordig dierproefvrij is dit merk. Nog een pluspunt! Nog niet eerder geprobeerd. Klinkt als een goed merk.

    Beantwoorden
  4. Het lijken me wel fijne producten, maar ik ben niet meteen blown away op de een of andere manier!

    Beantwoorden
  5. Dit kende ik nog niet, fijne introductie en review!

    X Sara

    Beantwoorden

Geef een reactie

