PERSOONLIJK : SMETVREES

tumblr_meh6pgjf8s1rsdwcwo1_5001

Ik heb even nagedacht om dit te delen, maar het is moeilijk om zo diep en persoonlijk over jezelf te praten.Persoonlijk hou ik van eten , want ik eet heel graag , maar ik eet bijvoorbeeld geen dingen die nog twee dagen goed zijn. Als iemand een pak drinken open heeft gemaakt en ik dit niet zelf heb gezien of zelf heb opengemaakt drink ik dit dus niet. Vandaag vertel ik je hier iets meer over.

* Let op dit bericht is al geplaatst maar ik doe dit opnieuw, zodat andere lezers mij ook beter leren kennen.

Ik ben er sinds kort achter dat ik een beetje leid aan smetvrees, maar dan meer met eten. Er zijn wel kleine dingen zoals niet van iemands beker drinken , en dat soort kleine zaken die ik niet acht als iets problematisch ,het is gewoon zo dat ik hoop dat het me leven niet gaat beïnvloeden en ik mezelf ervan moet overtuigen dat ik het wel kan drinken en het wel kan eten , en dat ik er hooguit een beetje buikpijn van zal krijgen.

Wat ik veel hoor, en wat ik zelf ook bedenk is dat ik erken dat dit een probleem is die ik heb en dat ik daaraan moet werken, dat is het allerbelangrijkste. En ik ben ook blij dat het niet extreem is . Misschien klinkt het allemaal vreemd maar ik zal een paar voorbeelden noemen.

Voedsel  : Net aardbeien gekocht , ik loop naar de koelkast en zie een super klein plekje of beurs plekje, dat is voor mij al genoeg reden om het niet eens te eten ookal komt het net van de winkel.
Servies: Als ik kleine vieze plekjes zie, wil ik direct een nieuw glas. Of net nieuw servies dat er vies uit ziet moet ook goed gewassen worden

Het is iets dat in mijn hoofd zit, echt realistisch is het niet het is niet heel storend voor me dagelijks leven, maar kan soms de weg moeilijker voor me maken.Het belangrijkste is en blijft dat ik dit erken als een probleem ookal is het (nog) geen super groot probleem, en dat ik er wat mee doe. Gelukkig is het nog niet zo ver dat ik paar keer per dag me handen sta te wassen, en dat ik weiger eten te eten dat iemand anders gemaakt heeft, dat wil ik dus ook voorkomen, dit is een leerproces van me over dingen heen zetten. Het klinkt simpel , maar voor mij is dat het absoluut niet.

Hopelijk helpen de manieren mij om er mee te leven , en er mee om te gaan. Zo niet , dan weet ik bij wie ik terecht moet om er wat aan te doen.

Herken jij dit, of ken jij iemand met smetvrees?

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

8 reacties

  1. dailycupofblablabla

     /  7 november 2014

    Deze ken ik nog niet. Ik heb wat eten betreft geen vrees, tenminste niet snel. Maar als het op schoonmaken aankomt wil ik dat je hier in huis letterlijk van de grond kunt eten. Schoenen ten alle tijden UIT 😉

    Beantwoorden
  2. Ik heb er zelf geen last van, maar ik kan me voorstellen dat dat heel lastig kan zijn. Zeker als je bij anderen bent en er geen controle op hebt.

    Beantwoorden
  3. Zelf heb ik er gelukkig geen last van. Wel begrijp ik dat het erg vervelend kan zijn.

    Beantwoorden
  4. Ik heb het ook een beetje denk ik, maar niet zo erg als dat jij het hebt. Ik ben bijvoorbeeld altijd erg bang dat ik bedorven eten moet eten, waardoor ik vaak door één vies plekje al meteen alles weggooi en ik was mijn glas altijd voordat ik er drinken in doe. Als ik ergens wat ga drinken en ik zie een vlek op mijn glas wil ik er stiekem ook eigenlijk niet uit drinken, maar meestal doe ik het dan maar wel, hoewel ik dan altijd denk dat het vies smaakt haha. Verder heb ik er geen last van qua drinken uit hetzelfde glas als iemand anders zolang ik die persoon ken, want dan weet je meestal wel of diegene enge ziektes heeft.

    Beantwoorden
  5. Dapper om te delen! Ik herken wel trekjes, zoals het niet willen eten van bijvoorbeeld fruit met beurse plekjes, maar het belemmert mij niet in mijn dagelijkse leven. Heel veel sterkte en succes! 🙂

    Beantwoorden
  6. Ik herken wel een paar dingen. Ik drink bijvoorbeeld liever niet uit een glas waar iemand uit heeft gedronken. Maar ik weet niet of dat zo zeer met smetvrees te maken heeft. Kan ook gewoon met hygiëne te maken hebben.

    x

    Beantwoorden
  7. Shanti

     /  7 november 2014

    Wat goed dat je het erkent, dat is de eerste stap!

    Beantwoorden
  8. Goed dat je zo kwetsbaar opstelt en over dit onderwerp durft te praten. Ik praat hier echt niet gemakkelijk over. Ik heb ook smetvrees, vooral met wasbakken, toiletten, alles wat wit is, durf ik niet aan te raken, ik maak het dus ook niet schoon en laat het aan anderen over. Enigszin jammer omdat ik graag mee wil helpen, maar de durf heb ik niet. Ik vind het onzettend vies en wordt er ook een beetje panisch van bij de gedachte dat ik het wel een keer moet doen. En het vreemde is dat ik het buitenshuis sneller schoonmaak dan thuis. In shaa Allah op een dag zal ik deze angst overwinnen 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

