Persoonlijk van Tiener naar getrouwde vrouw.

FullSizeRender (35) (1)( dit artikel heb ik al eens geplaatst maar plaats ik opnieuw, voor degene die hem nog niet hebben gelezen. Om mij beter te leren kennen)
Ik heb heel veel gemaakt , en dat zal in verloop van tijd wel duidelijk worden maar ik krijg heel veel vragen over mijn huwelijk die ook alleen op de ”islamitische” manier is voltrokken, en die niet door iedereen van mijn omgeving als ( echt getrouwd word beschouwd). Maar voor mij is dit huwelijk meer dan echt!

Nu ik 18 ben geworden, vond ik het wel tijd om dit te delen. Ik ben nu volgens de Nederlandse wet een ”vrouw”, ik ben nu 1,5 jaar getrouwd op de islamitische manier en dus nog niet op de Nederlandse wet. Ik denk dat een huwelijk niet gebaseerd is op een land maar op een belofte die je maakt, aan elkaar om voor altijd samen te blijven, dat neemt niet weg dat ik nog op de Nederlandse manier wil trouwen , om zo erkend te worden in Nederland en door onder andere iedereen die het niet ziet als een ”echt” huwelijk.

large (20) (1)

ONZE ONTMOETING

Ik heb hem op een hele gekke maar leuke manier ontmoet, ik heb hem via een vriendin leren kennen niet echt een leren kennen van ja laten we een keer afspreken, maar door middel van  een klein gesprekje die uit mijn eigen beweging kwam, we hebben gesproken en  zijn denkwijze zijn overtuigingen en natuurlijk zijn uiterlijk spraken mij aan, dus vond ik het de moeite waard om hem te leren kennen en dus een huwelijk aan te gaan. Alsof het niks is zou je zeggen .. ik ben best impulsief , wat me soms kan tegenwerken maar ook mee kan werken. En in dit geval na een huwelijk aan gegaan te zijn na 1 gesprek van een uur ,en nu we  1,5 jaar verder zijn kan ik zeggen dat ik oprecht gelukkig ben. Voor mij is die belofte iets wat ik nodig heb om met een man een leven te delen, waarom? omdat elke vrouw een man wil die serieus voor haar gaat , en een man die dat ook daadwerkelijk laat zien. Voor mij is het een belofte die je aan elkaar maakt en laat zien dat je er voor de rest van je leven voor gaat.

HOE IS HET OM GETROUWD TE ZIJN OP ZO EEN JONGE LEEFTIJD.

Het is soms moeilijk, omdat je jezelf nog aan het uitpluizen bent en echt naar jezelf op zoek bent. Maar het is fijn dat ik nu iemand heb die mij ook steunt in alles, hij is gewoon mijn vriend en mijn steun en ik kan op hem bouwen. Ik heb veel normen en waarden op zij gezet omdat ik nu een heel ander leven leid, en het er toch een dag van moest komen ( opgroeien tot een echte vrouw). Ik ben een trotse en gelukkige vrouw , en tuurlijk soms vind ik het nog moeilijk om een huis te onderhouden, mijn kind te verzorgen en dan ook nog eens te koken en dan ook nog mijn eigen ding te doen. Maar gelukkig is mijn man zo geëmancipeerd dat ik niet alles alleen hoef te doen.

 

ANGST

Er is altijd een wat als , maar wat als is niet realistisch genoeg omdat ik denk dat het er nog niet is en misschien ook niet zal komen, dus ik neem het er nu van en beter dat je dingen doet waar je spijt van hebt die je hebt gedaan, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan. Van geen enkel huwelijk weet je of het voor altijd zal zijn of niet . Die garantie heb je nooit.

Ik heb alles wat veel jonge , en ook oude vrouwen zouden willen , een lieve man en een kind! Ik besef mij dat wat ik heb niet vanzelfsprekend is , er zijn genoeg vrouwen die nooit een goede man zullen vinden en voor altijd alleen moeten blijven, of geen kinderen zullen kunnen hebben. Mijn verhaal is speciaal en ik schaam me hier niet voor ik ben trots op wat ik heb bereikt en op wat ik nu heb! Geen keuze is ook een keuze, en ik maakte die keuze en ik ben blij dat ik koos om te kiezen voor mijn eigen geluk.

ImagingService (1) (1)

Een reactie plaatsen

20 reacties

  1. Mooi en oprecht geschreven. Ik voel de emotie in je verhaal. As long as your happy!

    Beantwoorden
  2. Wat Bethany zegt, ik voel de emotie ook in je verhaal. Ik vind het heel erg mooi om te lezen. Om mij heen heb ik heel wat vooroordelen gehoord over het islamitisch huwelijk en ik schaam me om het te zeggen, maar ik merk dat ik daardoor soms ook met een scheef oog ben gaan kijken. Niet alleen over het huwelijk, ook over bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoek. Totdat ik een hele lieve collega kreeg en we raakten aan de praat. Ze vertelde mij dat ze zelf de keuze had gemaakt om een hoofddoek te dragen en ze vertelde nog veel en veel meer. Dat was zo fijn, net als het verhaal wat jij ons nu verteld. Dus, dank je wel dat je dit nogmaals gedeeld hebt met ons, want ik had het nog niet gelezen. Fijn om te weten over jou. Liefs.

    Beantwoorden
  3. Wat een mooi verhaal om te lezen! Ik voel ook de emotie hihi. ❤

    Beantwoorden
  4. writingmonique

     /  28 oktober 2014

    Wat prachtig geschreven! En je mag ook zeker trots zijn!

    Beantwoorden
  5. Wat een mooi blogje. Getrouwd zijn is iets magisch vind ik… Ben na 2 jaar nog steeds super gelukkig!

    Beantwoorden
  6. Ik kende dit eigenlijk niet eens. Maar begrijp ik het nou goed, jullie zijn eigenlijk direct een huwelijk aangegaan? Is dat normaal binnen de Islam? En is dat dan ook een volwaardig huwelijk of zou daar ook binnen de Islam nog later iets van een ceremonie ofiets bij komen?

    Beantwoorden
    • De ceremonie komt na het gesprek dat je hebt, dan is er bedenktijd en wij hadden erlkaar al gesproken en wouden dus al , dan komen er getuigen enzo bij die worden geregeld afhankelijk van die tijd hoelang het duurt voor huwelijk voltrokken word. Beetje ingewikkeld maar na die ceremonie die best kort duurt en je elkaar het ja woord geeft,is het huwelijk voltrokken. Er word uiteraard eerst gekekn of je elkaar leuk vind, de man een goede man is en als bescherming krijgt de vrouw een bruidschat ( zoveel als de man kwijt kan) mocht het fout gaan heeft ze altijd iets bij de hand. Maar islamtisch gezien is het huwelijk voltrokken en ceremonie hadden we dezelfde dag van het huwelijk maar alles bij elkaar duurde 2 weken ( eerst gesprek , bedenktijd, en werd een imaam gezocht etc, en toen na 1,5 week werd het huwelijk voltrokken, maar het werkt iets sneller als bij het huwelijk die op nederlandse manier word voltrokken. Er komt hopelijk nog een bruiloftfeest aan maar door omstandigheden en omdat we gewoon bij elkaar willen zijn hebben we het eerst zo gedaan, zodat we dan alles op ons gemak kunnen regelen. Hopelijk is mijn uitleg niet te ingewikkeld!

      Liefs

      Beantwoorden
  7. Wat goed dat je dit even opnieuw deelt want dit had ik nog niet gelezen. Ik sta er wel versteld van hoe dat allemaal in z’n werk gaat volgens de Islam. Ik zou het ongelooooflijk eng vinden om met iemand te trouwen die ik nog niet goed ken, of niet heb mee samengewoond ofzo. Maar het straalt van je af dat je dolgelukkig bent en dat is fantastisch!

    Beantwoorden
  8. dailycupofblablabla

     /  28 oktober 2014

    Wow. Respect woman! Zelf ben ik getrouwd op mijn 21e (of 22e?!)

    Nu achteraf denk ik wow dat ik dat zomaar heb gedaan, maar gelukkig voelt het meer dan goed. Leuk zo een post tusendoor!

    Beantwoorden
  9. Alhamdoulilah! Leuk om je verhaal te lezen!

    Beantwoorden
  10. Wat fijn dat je het opnieuw deelt! Ik had het namelijk ook nog niet gelezen! Ik vind het erg stoer van je dat je gewoon de stap hebt durven te zetten om je hart te volgen en durfde te trouwen ondanks je jonge leeftijd! Ik kreeg vanuit mijn omgeving te horen dat ik gek was dat ik met mijn vriend ging samen wonen toen we nog geen eens een halfjaar een relatie hadden, maar ook dat heeft supergoed uitgepakt. Ik denk dat je soms gewoon dit soort stappen moet durven zetten en je in het diepe moet durven springen! Soms zul je misschien verkeerd gokken, maar ik denk dat je inderdaad meer spijt hebt van de dingen die je niet doet dan van de dingen die je wel doet!

    Beantwoorden
  11. Simone

     /  30 oktober 2014

    Wat een leuk verhaal, herkenbaar. Ik had ook 3 jaar een relatie met een moslim, vandaar. Hoe vond jouw man het om na 1 gesprek( kennismaking) een moslim huwelijk aan te gaan?

    Beantwoorden
  12. Mooi om te lezen. Op jouw leeftijd dacht ik echt niet aan trouwen. Pas nu met mijn huidige vriend denk ik Ja met hem wil ik trouwen. Alleen wacht ik nog steeds na al bijna 7 jaar samen hihi.. is je man bekeerd destijds? Sorry ben even nieuwsgierig, mijn vriend is namelijk moslim en ik katholiek.

    Beantwoorden
  13. MashaAllah wat fijn dat het zo gegaan is en echt je leeftijd maakt niet uit. Ik ben al heel wat jaartjes ouder maar heb nog steeds angsten en onzekerheden. Zo werkt dat in het leven, je leert dagelijks bepaalde dingen. Maar leuke blog en die tas die wil ik ook!! Ik ben moeilijk qua tassen want ik vind ze meestal niet goed genoeg maar ik ben dus nu verliefd he.

    Beantwoorden

Geef een reactie

