Lifestyle special : Hoe geef je je woonkamer een make – over met 300 euro?

large (13) (1)

Omdat ik een enorme passie heb voor inrichtingen, inrichten , en alles wat je kan veranderen aan je huis. Daag ik mezelf uit om een lijstje te maken met wat voorbeelden om te laten zien hoe je je huisje een make over kunt geven met 300 euro, dit lijkt misschien veel maar dat valt reuze mee als je eenmaal begonnen bent met kopen. Dat word dus op de centen letten.

Het eerste waar je aan moet denken is dat je niet je hele huis ermee kan inrichten, het is meer de bedoeling dat je met de spullen die je koopt je huis opleukt, en een make over geeft. Je bijvoorbeeld je muur een andere kleur geeft, en wat decoreert. Dit kan op verschillende manieren en ik licht nu wat toe om te laten zien hoe.

design idee

Dit is een eigen gemaakte voorbeeld.


 

201 euro ben je kwijt aan het bovenstaande voorbeeld, en ik zal je vertellen het is zo op! Ik wou er nog heeeel veel dingen bij doen,maar dat is gewoon niet te doen.  Ik heb ongeveer 100 euro uitgetrokken voor kussens, bloemen verf en dat soort dingen.

VERF

Verf kan heel duur zijn maar kan ook redelijk betaalbaar zijn, kijk dan voor een realitische kleur en trek niet meer uit dan 60 euro. Geloof mij dat is mogelijk. hou je van warm kies dan een donkere kleur zoals bruin maar je kan ook je muur overnieuw schilderen met een witte kleur. Koop bijvoorbeeld de roller niet bij de gamma maar de Hema of action dat scheelt je al heel wat centen, des te meer voor decoratie.

large (14) (1)

MAGAZINES 

Het klinkt misschien gek, maar een stapel magazines in je huis maakt je huis levendig. Persoonlijk vind ik het prachtig met een vaas en bloemen erop. Huisbladen, en grote tijdschriften die er strak uitzien maken je huis nog mooier.

GELD TEKORT MAAR TOCH JE HUIS MOOI MAKEN?

Tuurlijk 300 euro is veel geld, niet iedereen kan het in een keer uitgeven. Je kan er ook voor kiezen om elke maand, te beslissen wat je nu gaat kopen de ene maand een bijzettafel en de andere maand wat kaarsen en kaarshouders, en een paar mooie kussens. Je kan er ook mee bezig blijven , of je huisje telkens vernieuwen zodat je steeds het gevoel hebt dat je iets nieuws hebt, maar niet iedereen vind dat fijn. Trek dan bijvoorbeeld 150 uit voor de ene maand en 150 voor de andere. Zo heb je toch wat je wilt, maar dan verspreid.

** Aanbiedingen zou ik  voorrang geven, anders kan het zijn dat een maand erna alles weg is en dat is zonde.

rivera

CHIQUE DECORATIE 

Geloof het of niet maar niet alle designer merken zijn altijd duur het ligt eraan wat je koopt , ga je voor decoratie ben je al snel heel wat minder kwijt dan voor meubels. Let gewoon altijd op de prijs, het kan echt leuk zijn om de wat simpelere dingen te kopen voor wat meer voor een chique uittraling en dan hebben we het niet over 100 euro voor een broodmand maar 35 euro, het ziet er gewoon mooi uit, en dat is uiteindelijk je einddoel.

BALANS

Als je ervoor kiest om duurdere items voor je huis te scoren zorg er dan wel voor dat als je niet heel veel te besteden hebt je dit wel compenseert met wat goedkopere kaarsen of kussenhoezen, en een plaid voor op de bank. Zo kom je niet over de 300 heen.

Ik wil wel even zeggen, dat je tot niets verplicht bent ik heb veel tijd en energie erin gestoken, mijn tips zijn niet perfect maar gezegd uit eigen gevoel en gedachte. 300 euro is veel geld dat wil ik even benadrukken maar dit verschilt per persoon, ik wil alleen laten zien dat heel veel kan maar je hier een beetje creatief mee moet zijn. Hopelijk vond je het leuk, en heb je hier iets aan.

 Bron beeld : weheartitcropped-imagingservice-1.jpg

 

 

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

13 reacties

  1. Handige tips, hier heb ik wel wat aan! X

    Beantwoorden
  2. Lola

     /  25 oktober 2014

    Super fijne tips. Kan ik zeker gebruiken

    Beantwoorden
  3. Die bijzet tafel is tof! Ik ga mijn huis verbouwen en opnieuw inrichten, dus hier ga ik zeker aan denken!

    Beantwoorden
  4. Leuke tips! Ik vind vooral het toevoegen van wat geurkaarsen altijd wel erg leuk én goedkoop om wat extra gezelligheid te creëren in huis!

    Beantwoorden
  5. Ilham

     /  25 oktober 2014

    Fijne tips! Ik zoek die kandelaars op de laatste foto al erg lang, weet jij misschien waar ik ze kan vinden? Xoxo

    Beantwoorden
  6. Leuk artikel. Het verschilt inderdaad per persoon en de grote van je woning. Want voor verf alleen ben je al gauw ruim 100 euro kwijt.
    Maar als het puur gaat om wat kaarsjes hier en wat kandelaars daar dan kan dat zeker.

    Beantwoorden
  7. theorangegarden

     /  25 oktober 2014

    Handige tips! Je kunt idd best veel met 300eu t is maar net in welke prijsklasse je zoekt.

    Beantwoorden
  8. Leuk artikel, ik ben ook gek op decoratie in huis, tot grote ergernis van mijn vriend haha. Koop ook niet alles in een keer maar gespreid, voel je het minder in je portemonnee. Leuke blog! Je hebt er een nieuwe volger bij 🙂

    Beantwoorden
  9. wat mooi…
    leuk artikel…
    ik wil ook graag wat in huis doen, maar ben er nog niet uit wat…
    of ik nu toch minder kleur wil (maar bang dat ik het ga missen) of gewoon wat accessoires moet veranderen…

    Beantwoorden
  10. Leuke tips! Ik doe niet zoveel in huis.. want ik woon nog niet op mezelf, haha! Mijn eigen kamer maak ik gezellig met geurkaarsen. ^^

    Beantwoorden
  11. artisticstateofmind

     /  25 oktober 2014

    Wat een fijn artikel! Ik woon nog niet op mezelf, maar wel handig voor later!

    Beantwoorden

Geef een reactie

