Wat ik zo leuk vind aan Mama zijn.

IMG_1294 (1)

Ik ben een mama, maar niet iedereen weet daar alle ins , en outs van. Omdat ik toch wel wat meer mama blogjes wil plaatsen hier en daar, schrijf ik daarom een artikel over wat ik fijn vind aan mama zijn, en wat ik hier zo leuk aan vind.

Natuurlijk is Mama zijn niet altijd roze geur en mannenschijn, er zijn dagen dat ik het even niet meer zie zitten en ook dagen dat ik helemaal geniet van mijn dochter. Maar weet je dat hoort erbij, zo werkt het ook met het leven.  En een kindje is meer dan alleen het schattige aangezicht, dat mag niet vergeten worden, alvorens ik begin met mijn artikel.

♥  JE JEUGD HERBELEVEN.

In niet alle gevallen misschien positief, maar ik zie veel terug van mij vroeger. Het karakter van mijn dochter, en hoe ze zich soms kan gedragen, met de tijd zal dit denk ik wel wat meer worden omdat ze nu nog klein is maar ik her beleef echt hoe het was om klein te zijn. Alhoewel ik niet in haar schoenen sta, maak ik alles mee, en komt het zo dichtbij omdat het een deel van jou is , alsof het lijkt of je alles over doet, maar dat kan ik haar de juiste kant op sturen.

♥  SAMEN SPELEN, EN GEK DOEN.

Toen ik nog iets jonger was, vond ik het heerlijk om gek te doen. En beetje te dansen alsof mijn leven er vanaf hangt. Maar nu geniet ik intens van een dochter die me gewoon na doet, en lacht giert en brult wanneer mama weer eens gek doet, daar kan ik toch zo van genieten!

FullSizeRender (33) (1)

♥ GENEGENHEID

Ik vind het heerlijk om met haar te knuffelen, als ze bij me komt liggen of als ze weer vraagt of ik haar bij me wil hebben. Toen ze nog wat kleiner was deed ze dit vaker,maar nu voel ik me echt speciaal omdat ze echt om mij vraagt. Het is iets heel speciaals, en maakt de moeder en dochter band nog sterker.

♥ DANKBAARHEID

Geloof het of niet, mama zijn is niet in alle gevallen ”normaal”, het is een cadeau of ik ooit nog een kindje mag krijgen als ik die zou willen dan zou dat maar ”afwachten” zijn, het is nooit verzekerd. Vaak vergeet ik hoe gezegend ik mag zijn met zo een klein spruitje, maar wanneer ik dan weer geconfronteerd word met vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, denk ik wat ben ik gezegend.

Wat zijn voor jou de leuke dingen van mama zijn, en of wat zou je leuk vinden aan mama worden?

cropped-imagingservice-1.jpg

Een reactie plaatsen

16 reacties

  1. Mooi geschreven. Lijkt me super mooi om mama te zijn. Voorlopig niet hoor! Het lijkt me mooi om een kindje te hebben. Liefde geven staat op 1! Sinds ik kan praten roep ik dat ik moeder wil worden, het is al een diep geworteld gevoel. De tijd zal het leren, of het voor mij bestemd is. Want het is net wat je zegt, je weet het nooit. Geniet van je mooie dochtertje!

    Beantwoorden
  2. writingmonique

     /  18 oktober 2014

    Prachtig geschreven, ik vind de eerste foto ook onwijs lief! 🙂 Het samen spelen lijkt mij ook onwijs leuk, ik weet dat ik, op de kinderopvang, ook altijd erg geniet van het speelgoed van nu haha .

    Beantwoorden
  3. Heel leuk een mamablogje!
    Wat ik het mooiste vindt tot nu toe is die genegenheid. Zo’n klein mensje ziet jou als mama (en papa natuurlijk) als het middelpunt van z’n wereld.
    Z. was een enorme verrassing vorig jaar. Je zegt t goed, kinderen krijgen is niet voor elke vrouw vanzelfsprekend. Het woord Dankbaarheid drukt bij lange na niet genoeg uit hoe blij ik met hem ben. ❤

    Beantwoorden
  4. Ooh wat een lief stukje tekst, heel mooi geschreven. De gevoelens die ervaar als mijn neefje me een dikke knuffel komt geven en zegt dat ik de liefste tante ben, wel dan smelt mijn hart. Ik kan me niet voorstellen hoe speciaal het voelt als dan mama bent van zo’n klein deugenietje. Ik hoop dat ik het ooit mag meemaken!

    Beantwoorden
  5. Wat een lief artikel! Ik wil later ook zo graag mama worden.. hihi.

    Beantwoorden
  6. haia

     /  18 oktober 2014

    Als je ze na een lange vermoeiende dag allemaal schoongewassen in de zetel hebt gekregen en nog een knuffelmoment kan inlassen, dan is de dag helemaal geslaagd. Zalig die kleine kostbare sloebertjes.

    Beantwoorden
  7. dailycupofblablabla

     /  18 oktober 2014

    Moeder zijn is magisch. Je leert jezelf kennen op een heel ander level. Ik voel mij heel verantwoordelijk en groot als moeder maar ook kwetsbaar.
    Mooie post!

    Beantwoorden
  8. Wat een mooi artikel! 🙂 Moeder zijn lijkt me echt prachtig! Lekker gek doen lijkt me heerlijk om te doen met kinderen! En de dankbaarheid lijkt me ook prachtig om te ervaren! Ik wil later ook zeker kinderen! Lijkt me geweldig.

    Beantwoorden
  9. wat een super leuk artikel om te lezen, ook als niet mama zijnde 🙂

    Beantwoorden
  10. Mooi artikel! Gek doen met je kindjes en dankbaar zijn, prachtige redenen ❤

    Beantwoorden
  11. selineshanice

     /  18 oktober 2014

    wat een lief artikel! Mama zijn is fijn! ❤

    Beantwoorden
  12. Mooi geschreven! Vooral de dankbaarheid die je voelt dat je een kindje hebt kunnen krijgen begrijp ik wel, ook al heb ik zelf geen kinderen en ook nog geen plannen daarvoor. Het is toch altijd afwachten of het kan en of je een gezond kindje krijgt! Dat laatste lijkt mij vooral echt iets om superdankbaar voor te zijn.

    Beantwoorden
  13. Wauw, heel mooi. Wat fijn dat je er zo van kunt genieten! X Sophie

    Beantwoorden
  14. Mooi artikel! Ik herken veel :). Ik vind het ook erg leuk dat mijn dochter mij na wil doen als we bijvoorbeeld aan het dansen zijn. Ik danste vroeger ook de hele kamer rond met microfoon en al. Ze is net een mini-versie van mij, hihi.

    Beantwoorden
  15. Wat schattig die kleine vans!!!!!! Ah ik als vans/sneakerlover ga mijn kinderen in shaa Allah in de toekomst ermee volgooien, haha! Erg mooi artikel, mashaAllah!

    Beantwoorden
  16. Mama zijn is echt het mooiste wat mij is overkomen. Heb zelf een zoontje die echt van die jongensstreken uithaalt. Ik houd me hart vast voor de komende jaren.

    Beantwoorden

Geef een reactie

