Niet kiezen is ook een keuze toch?

FullSizeRender (24) (1)

Vandaag heb ik een ander artikel dan anders voor jullie, iets dat al een tijdje in mijn gedachte zit. Namelijk keuzes maken , in je dagelijkse leven en in je privé leven. Ik vind dat vaak wel iets ingewikkelds. Want wat nou als je niet kiest, dan kies je toch ook?

Niet dat ik super lastige keuzes heb moeten maken in me leven, maar er zijn momenten geweest waarop ik dacht. Wat moet ik nu kiezen? Moet ik überhaupt wel kiezen, en wat als ik de verkeerde keuze maak. Ik bedoel , heb je dan wel tijd om erover na te denken? want je wilt niet stil staan in je leven, je wil niet dat alle kostbare jaren aan je voorbij gaan, alleen omdat je niet durft te kiezen, en omdat je bang bent. Maar dan kies je toch want je koos ervoor om toe te geven aan de angst om een keuze maken. Zie je nou wat ik bedoel met moeilijke keuzes. Het kan met angst te maken hebben, maar ook met niet weten wat je moet kiezen, maar dan kies je ook. Dat vind ik nou zo lastig, soms vraag ik me echt af hoe anderen dit doen. Ik bedoel we hebben het niet in alle levensfases over welke taart je moet kopen, maar over de serieuze zaken, dingen die je leven kunnen veranderen door je keuzes. Je kan kiezen je bent vrij om te kiezen, maar dat maakt de keuze zo moeilijk omdat als je het ene kiest je al het andere uitsluit.

Wellicht dat ik iets te ingewikkeld en te diep inga op dit onderwerp, maar keuzes maken veranderd levens, en ik ben hier het levende bewijs van. Alhoewel ik blij met met de keuzes die ik heb gemaakt, ben ik bang om de juiste keuzes te maken want de garantie dat het een goede keuze is heb je niet.

Hoe zit dit bij jullie , heb je hier wel eens dieper over nagedacht? Keuzes maken

cropped-imagingservice-1.jpg

Een reactie plaatsen

11 reacties

  1. Keuzes zijn heel belangrijk, maar geen keuze maken is ook een keuze maken eigenlijk. Vind ik wel. Keuzes kunnen inderdaad levens veranderen, en daarom is het ook lastig soms om een keuze te maken. Maar ons hart wijst de weg.

    Beantwoorden
  2. we doen de hele door niets anders dan keuzes maken, en de keuzes wat doe ik aan, wat eten we vanavond zijn allemaal goed te doen..
    Als het om opvoeden gaat is het al lastiger en ontdek je nog wel eens dat je de verkeerde keus heb gemaakt..
    en dan van die levens keuzes, sommige maak je makkelijker dan de andere, maar een keus maken moet je altijd

    Beantwoorden
  3. Het is niet altijd makkelijk. Je hart en je intuïtie geven je vaak wel door welke keuze je wilt maken. Dan sta je ook achter die keuze en mocht het dan een keer zo zijn dat je niet de juiste keuze maakte, dan heb je in ieder geval geluisterd naar je hart en dan hoef je nooit ergens spijt van te hebben. X

    Beantwoorden
  4. Ik vind belangrijke keuzes maken vaak erg moeilijk, terwijl ik wel altijd weet wat ik wil kiezen. Dat betekent dus gewoon dat ik mij bij keuzes laat beïnvloeden door mijn omgeving en ik heb besloten dat niet meer te doen!

    Beantwoorden
  5. inspiredbylifee

     /  14 oktober 2014

    Ik ben het er helemaal mee eens.

    Beantwoorden
  6. ik ben heel blij dat je dit artikeltje heb gepost. Zelf heb ik met ‘kiezen’ erg in de knoop gezeten door mijn opleiding deze vakantie.

    Beantwoorden
  7. Ik vind keuzes maken ook moeilijk, vooral de hele belangrijke. Maar ik ben dan niet zo snel bang dat ik de verkeerde richting op ga.. Ik zie altijd wat de toekomst me brengt.

    Beantwoorden
  8. Ik denk zelf dat een keuze moeten maken je opnieuw laat nadenken wat belangrijk is in het leven. En waar je prioriteiten liggen. En mocht je een keus maken die niet goed uitpakt dan leer je daar weer van. Ik vond het vroeger heel moeilijk om keuzes te maken. Nu maak ik vaak met hubby een afweging van wat reëel gezien het beste zou zijn of verstandigste voor ons.

    Beantwoorden
  9. kiezen is altijd verliezen… ik probeer er gewoon niet te vaak bij stil te staan! Het leven gaat nu eenmaal niet altijd zoals gepland en een verkeerde keuze kan ook heel verrijkend zijn

    Beantwoorden
  10. ik ben het eens met Marion, je hart en intuïtie zijn voor mij belangrijk voor het maken van keuzes en het lukt mij steeds beter daarnaar te luisteren

    Beantwoorden

Geef een reactie

