Recept ♥ Kaneelbroodjes

IMG_0941 Ik ben ontzettend gek op lekker ontbijten, soms wel een moeilijke eter maar als ik eenmaal inspiratie heb doe ik daar zeker wat mee. Laatst kwam ik op het idee om zelf kaneelbroodjes te maken, een hele uitdaging en het is mijn eerste keer en ze zijn zeker niet perfect maar ze waren heerlijk! Daarom deel ik vandaag een receptje voor jullie op mijn blog.

In dit recept gebruiken we zelfrijzend bakmeel waardoor de tijdsduur van het recept versneld word.

BENODIGDHEDEN


 

VOOR HET DEEG

  1. 250 gram zelfrijzend bakmeel
  2. snufje zout
  3. 90 gram roomboter in kleine blokjes gesneden
  4. 165 ml melk
  5. Bloem om het werkblad te bestuiven

VOOR DE KANEELVULLING

  1. 60 gram roomboter (zachte boter op kamertemperatuur)
  2. 2 eetlepels lichtbruine basterdsuiker
  3. 1 theelepel kaneel

VOOR HET GLAZUUR

  1. 125 gram gezeefde poedersuiker
  2. 1 eetlepel kokend water

BEREIDINGSWIJZE

  1. Verwarm de oven voor op 200 C.
  2. Zeef de meel en het zout in een kom. Doe de blokjes boter erbij.
  3. Snijd met twee messen of met een deegkneder de blokjes boter door het bakmeel.
  4. Maak een kuiltje in het midden van het meel-botermengsel en voeg de melk toe.
  5. Meng alles met een pollepel tot een zacht deeg.
  6. Strooi wat bloem op het werkblad of het aanrecht.
  7. Stort het deeg op het werkblad. Kneed het deeg totdat het glad van structuur is.
  8. Bestuif het werkblad nogmaals met bloem en rol het deeg uit tot een lap.
  9. De lap moet ongeveer 5 mm dik zijn en ongeveer 25 cm lang en 40 cm breed zijn.

VOOR DE VULLING

  1. Meng de zachte boter, basterdsuiker en kaneel met een vork tot een luchtige crème.
  2. Verdeel het mengsel met een spatel gelijkmatig over de lap deeg.
  3. Rol de deeglap vanaf de langste kant op. Snijd de deegrol in schijfjes van ongeveer 3 cm.
  4. Leg de rolletjes op een met bakpapier beklede bakplaat. Houd ongeveer 3 tot 4 cm afstand tussen de schijfjes. De schijfjes zullen tijdens het bakken flink rijzen.
  5. Bak de kaneelbroodjes in 20-25 minuten goudbruin op 200 C.
  6. Laat de broodjes afkoelen na het bakken.

VOOR HET GLAZUUR

Doe de poedersuiker in een kommetje. Voeg hier een eetlepel kokend water bij . Roer goed totdat er een glanzend mengsel ontstaat .Besprenkel de afgekoelde broodjes met het glazuur.

FullSizeRender (23) (1)

Voila het is klaar, en nu is het tijd om te genieten. 

ImagingService (1) (1)

Een reactie plaatsen

17 reacties

  1. Ze zien er hemels uit! 🙂

    Beantwoorden
  2. pinkitnl

     /  13 oktober 2014

    Dit is niet iets wat ik probeer na te maken want het mislukt toch (ben niet zo’n held in de keuken), maar het ziet er echt super lekker uit x

    Beantwoorden
  3. writingmonique

     /  13 oktober 2014

    Klinkt lekker! Ik ben gek op kaneel en de broodjes zien er heerlijk uit!

    Beantwoorden
  4. dat ziet er lekker uit

    Beantwoorden
  5. Jammie! Deze maak ik zelf ook erg graag voor in het weekend 🙂 Heerlijk ❤

    Beantwoorden
  6. Het ziet er heerlijk uit. Love your signature aan het eind van de post!

    Beantwoorden
  7. Monique

     /  13 oktober 2014

    Wat een heerlijk recept! Ga dit zeker onthouden

    Beantwoorden
  8. Deze wil ik wel eens uitproberen, thx! Ik vind Cinnamon Rolls echt zo lekker maar ze zijn echt gewoon zo tijdrovend. Ik heb liever dat dingen snel gaan, weinig tijd ensow 🙂

    Beantwoorden
  9. Dit ziet er zo goddelijk uit! Ik ga deze zeker onthouden 🙂

    Beantwoorden
  10. Dit ziet er echt heerlijk uit! Ik moet ze ook maar eens gaan maken!

    Beantwoorden
  11. Ze zien er lekker uit!

    Beantwoorden
  12. Ziet er erg lekker uit!

    Beantwoorden
  13. hmm ziet er heerlijk uit

    Beantwoorden
  14. Wat ziet dit er lekker uit!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

