Kruidvat Cleansing gezichtslotion, reinigingsgel

DSC_0417 (1)Budget verzorgingsproducten zijn niet altijd makkelijk te vinden. Ik vond het dan ook een leuke uitdaging om een tijdje op zoek te gaan naar de beste budget verzorgingsproducten. Zo begin ik met de cleansing gezichtslotion en reinigingsgel van de Kruidvat.

DSC_0419 (1)
Ik koos voor een reinigingslotion, en een gel naar beide was ik erg benieuwd. Bij de reinigingslotion hoort eingelijk een melk, maar ik koos ervoor om er een gel bij te doen omdat ik dat eingelijk nog nooit geprobeerd heb. Allebei de producten zijn dermatologisch getest.

DSC_0424

KRUIDVAT CLEANSING GEZICHTSLOTION

Deze van Kruidvat is voor de droge en gevoelige huid, volgens de kruidvat zelf is het een milde en zuiverende reiniging. Er zit geen alcohol in, maar wel kamille en vitamines. Dat klinkt voor mij goed in de oren. Deze flacon is voorzien van 250 ml, dat is een heuze fles dus!

DSC_0427

INGREDIËNTEN 

De bestandsdelen van de lotion, hierin zijn wel parabenen te vinden. Verder bevat het echt goede bestanddelen als aloe vera sap (heel goed voor je huid), panthenol, kamillebloesemwater, niacinamide (top voor je huid), allantoine en vitamine E.

Ook vind je hier parfum op de een na laatste regel van de fles, mocht je dit willen vermijden dan zou ik deze skippen. Vind het zoiezo heel onnodig in een reinigingslotion.

DSC_0423

Zelf vind ik de lotion erg prettig. Prikt niet, maar geeft wel een frisse sensatie aan mijn huid, op een goede manier. Is zuinig en laat mijn huid zacht, gereinigd en fris achter. Ondanks de parabenen merkt mijn huid er weinig van maar als je een hele gevoelige huid heb zou ik hier wel even mee uit kijken.Kruidvat Cleansing Gezichtslotion €1,92

DSC_0433

KRUIDVAT CLEANSING REINIGINGSGEL

Ik was het meeste benieuwd naar deze reinigingsgel, ik heb nog nooit een reinigingsproduct gebruikt met een gel substantie. Dus dit is mijn eerste ervaring met een gel reinigingsproduct en ook nog een budget.

DSC_0439

INGREDIËNTEN

Op de achterkant van de verpakking staat beschreven dat de reinigingsgel een zeepvrije formule bevat, wat niet helemaal klopt als je de ingrediëntenlijst leest. Er zit dan wel geen Sodium Lauryl Sulfate (SLS) in (een vrij agressieve reiniger, een detergent en dus een zeep!), maar wel de mildere variant: Sodium Laureth Sulfate (SLES). Voor velen een minder groot probleem, ook voor mij.

DSC_0437

Om het nog maar even te melden word het aangeraden om de ogen te vermijden. Ik vond het heel indrukwekkend om de reinigingsgel te gebruiken, een gekke manier van reinigen aangezien mijn huid het helemaal niet gewend is, ik merk echt dat ik gehecht ben op de zachte en lichte substanties zoals een lotion omdat ik ook voor een reinigingsmelk heb ik niet altijd een voorkeur, dus dit proberen is dus echt een uitdaging.Deze tube reinigingsgel kost €1,79 en bevat 150 ml.

DSC_0440

Het heeft een onnatuurlijke substantie, word als je het uitvrijft een beetje schuimig maar niet te! De gel prikt niet, en ook niet in de ogen.Mijn gezicht is zacht en fris maar mijn voorkeur houd toch een lotion. Alhoewel ik denk dat als je hier niet zo een probleem mee hebt dit product prima voor je kan werken! Maar voor budget ben ik zeker te spreken.

DSC_0442

CONCLUSIE CLEAINSING REINIGINGGEL, GEZICHTSLOTION.

Ik kan zeggen dat ik redelijk te vreden ben over deze producten, natuurlijk review ik de komende tijd wat vaker budget verzorgingsproducten. Ik gebruik het liefste de lotion maar de gel is zeker niet verkeerd. Qua ingrediënten is de gel ook veel beter, en dat is ook te merken aan mijn huid dus ik worstel nog naar wat me voorkeur nu in het dagelijkse gebruikt echt uitgaat. Voor make-up en het reinigen van je huid is dit zeker aan te raden. Prima producten je betaald nog geen €2,00 voor deze producten en ze zijn rijkelijk gevuld.

Wat gebruik jij voor reinigingsproducten.

 

 

 

Een reactie plaatsen

18 reacties

  1. klinkt echt goed! Ik snap ook wel niet waarom daar in godsnaam parfum in zit :p geen nut! Zonder had het helemaal top geweest

    Beantwoorden
  2. pinkitnl

     /  6 oktober 2014

    Klinkt echt wel prima en dan ook nog eens leuk betaalbaar (dat is ook belangrijk vind ik zelf). Ik gebruik nu op het moment producten van Nivea x

    Beantwoorden
  3. Kim

     /  6 oktober 2014

    Ik heb deze ook!

    Beantwoorden
  4. Fijne review. Ik ben bekend met allebei de producten. Ik heb ze zelf al een aantal keren gebruikt en ze zijn echt heel goed en zacht voor een gevoelige huid. Mooie foto’s heb je gemaakt!

    Beantwoorden
  5. writingmonique

     /  6 oktober 2014

    Klinkt goed! Ik ben vooral benieuwd naar de gezichtslotion nu!

    Beantwoorden
  6. Shanti

     /  6 oktober 2014

    Fijn dar ze voor jou werken, bij mij prikken ze helaas als een gek 😦

    Beantwoorden
  7. Ik vind deze en die van de hema heel fijn

    Beantwoorden
  8. Ik gebruik momenteel Vichy Normaderm creme en washgel. Ik heb deze van de Kruidvat altijd als back-up thuis liggen. Mijn huid is al 4 maanden aan het rommelen en ik mijn kaaklijn blijft onrustig. Prima budget spul van de Kruidvat.

    Beantwoorden
  9. Het klinkt wel goed! Toch zou ik zelf liever geen reiniger met SLS erin gebruiken, maar mijn huid is dan ook best gevoelig!

    Beantwoorden
  10. Fijne review!

    Beantwoorden
  11. De lotion had ik ook.. maar ik vind hem niet fijn!

    Beantwoorden
  12. wat fijn dat ze zo redelijk goed bevallen. Vroeger kocht ik wel eens producten voor mijn gezicht, maar het prikte altijd zo enorm bij mij. Maar misschien dat deze nieuwe lijn speciaal voor de gevoelige huid ook wat voor mij is!

    Beantwoorden
  13. Klinkt goed! Misschien probeer ik ze ook wel eens een keer..

    Beantwoorden
  14. Klinkt goed, wou deze ook halen! X

    Beantwoorden
  15. Deze gebruik ik ook! ben er heel tevreden mee en maakt mijn gezicht goed schoon. ik gebruik de Gel alleen niet, maar wel de milk.. erg fijn om je gezicht mee in te smeren en later af te spoelen! Liefs Lina, (ps je schrijft zo netjes en leuk <3)

    Beantwoorden
  16. Rose(

     /  16 oktober 2014

    Leuk! Ik denk dat ik de reinigingslotion maar eens ga proberen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

