Offerfeest: Een dagje met mijn gezin!

IMG_0331

Gister en vandaag, en de dag erna is het offerfeest,ik heb deze ook gevierd. Alleen geen schaap geslacht want wij hebben er geen ruimte voor maar we gaan wel lekker van het vlees genieten op de tweede dag. Ook hebben we lekker cadeau’s uitgepakt met onze dochter, en hebben het eingelijk redelijk klein gehouden!

IMG_0357

Van ons kreeg ze een roze scooter, ik kom graag in de speelgoed winkel inmaginaruim en vond het dus erg leuk om deze uit te zoeken. De keuze was al snel gemaakt toen we fee een proefritje lieten maken en ze begon te huilen omdat ze er af moest. Ze heeft ook al een baby kinderwagen gekregen.

IMG_0302

Voor haar hadden we natuurlijk ook een outfit gekocht, en deze kon ze aan! Stond haar beeldig, en het maakte het voor ons een hele feestelijke dag. Ben niet zo heel gek op kleurtjes, dus als ze deze jurkjes aan heeft smelt ik helemaal!

IMG_0398

Heerlijk even de kaarsjes aan, nieuwe bloemen! Die me man voor me heeft gekocht omdat ik ze oh zo mooi vond en dan kon ik even in de keuken aan de slag om heerlijke cakjes te maken. Daar had ik zo een zin in, en we zouden die dag toch niet echt iets heel speciaals doen behalve heerlijk samen zijn en genieten!

IMG_0425

Om de middag af te sluiten, maakte ik nog cupcakes met witte chocolade als topping! Ik heb een super gezellige middag gehad , geen spectaculare dingen gedaan maar wel lekker samen geweest met mijn gezin en dat is echt heel fijn. We vieren het altijd met zijn 3e en dat is eingelijk ook hoe ik het liefste heb, wel had ik voor de eerste keer een heerlijk ontspannen gevoel en zat echt in een feeststemming dus vandaar dat ik jullie dit artikel voorschotel hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen!

Liefs

 

Een reactie plaatsen

17 reacties

  1. Mama van jente

     /  5 oktober 2014

    Wat een gezelligheid! Hopelijk heb je nog een fijne tijd

    Beantwoorden
  2. Wat gezellig ❤ nog Eid Mubarak!

    Beantwoorden
  3. Dat klinkt heel feestelijk! Je hebt me nu heel nieuwsgierig gemaakt naar het offerfeest, waar is het ter ere van? Erg mooi het jurkje wat je voor je dochter gekocht hebt, is ook helemaal mijn smaak!

    Beantwoorden
    • Met dit feest herdenkt men het grote offer dat van Ibrahim werd gevraagd, toen hij de opdracht kreeg het dierbaarste dat hij bezat, zijn enige zoon, te offeren. In plaats daarvan offeren we dus een schaap, om onze dankbaarheid te tonen dat wij god mogen dienen. Beetje ingewikkeld maar dit is het idee! Bedankt voor je lieve compliment:)

      Beantwoorden
  4. writingmonique

     /  5 oktober 2014

    Klinkt heel gezellig! Haar cadeautje is onwijs leuk en haar outfit is zo schattig!

    Beantwoorden
  5. Klinkt heel erg gezellig! Leuke foto’s heb je gemaakt 🙂

    Beantwoorden
  6. Wat een prachtige foto’s! Het jurkje is echt adorable en kan me alleen maar voorstellen hoe blij ze moet zijn met haar kadootje!

    Beantwoorden
  7. Wat klikt het leuk! Cupcakes zien er wel lekker uit 🙂

    Beantwoorden
  8. Hmm zien er wel lekker uit die cupcakes 🙂 En die bloemen zijn mooi!

    Beantwoorden
  9. Leuk om te lezen en de foto’s te zien! Ook je uitleg hierboven over het offerfeest. Ik moest een beetje lachen dat sommige zo’n heisa maakte omdat het offerfeest op dierendag viel. Ja kom op zeg! Die mensen verwarren denk ik levensovertuigingen met geloofsovertuigingen. Ik vind geloof heel belangrijk. Zelf ben ik christelijk opgevoed, gereformeerd, al geloof ik niet meer op die manier in en ik geloof ook niet in de bijbel. Ik geloof op mijn eigen manier, maar ik vind geloof echt iets… hoe moet ik het zeggen? Iets wat je eigenlijk altijd moet respecteren of je het nou je eigen geloof is of niet. Dit werd een beetje een lang verhaal. Ik ben in ieder geval heel blij dat jij zo’n fijne dag hebt gehad. Liefs.

    Beantwoorden
    • Jaa ook zoiets, bij ons is het elke dag dierendag. Toevallig viel dit dit jaar op dierendag, sommige dingen verander je gewoon niet. Haha ik heb ook christelijke familie! Dus snap je heel goed. Uiteindelijk is je eigen hart volgen het beste, bedankt voor je lieve compliment:)!

      Beantwoorden
  10. Wat een superleuke foto’s, ziet eruit als een geslaagde dag! Die cupcakes zien er heerlijk uit! 😀

    ❤

    Beantwoorden
  11. Wat een mooi jurkje heb je gekocht voor je dochter!

    Beantwoorden
  12. Super leuk om te zien! Dat jurkje is echt zo cute <3!

    Beantwoorden
  13. Wat een mooie bloemen.
    Super schattig jurkje voor je dochter.
    Ik had ook cupcakes gemaakt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

