Royal green – Cooking Cream / Odourless coconut

DSC_0156 (1)
Wat hou ik van food artikelen, soms hier en daar een receptje en vooral als niemand het verwacht vind ik het leuk om te doen, ik review vandaag de Royal green cooking cream. En ja je kan hem ook voor je haar en al die dingen gebruiken maar ik richt hem helemaal in op koken, en was super enthousiast om hem te gaan gebruiken.
DSC_0159xDit product is bedoeld om te bakken, het is een soort van kokosolie die gek genoeg daar niet naar ruikt en smaakt! Wat in zijn voordeel kan werken voor de mensen die totaal niet van kokos houden (zoals mijn man). Het is een perfecte vervanging van normale boter of olie tijdens het bakken , braden wokken en frituren. Wat zal ik zeggen!? Voor alles wat dus!

ROYAL GREEN KOKOSOLIE: • Is geurloos & natuurlijk suikervrij. • Bevat 0% transvetzuren • Levert minder calorieën dan de meeste andere oliën • Bevat bijna 50% laurinezuur; goed voor de cholesterolspiegel (laurinezuur beschermt ons tegen ‘vreemde indringers’). • Is licht verteerbaar en is goed voor een normale darmfunctie. • Ondersteunt een gezonde spijsvertering • Is goed voor de lijn; vetten worden niet opgeslagen. • Geeft meer energie. • Voor een mooie zachte huid en glanzend haar. • Ondersteunt de opname van vitamines, mineralen en alle vetoplosbare stoffen. • Heeft een gunstige invloed op de gezondheid .

DSC_0160

INGREDIËNTEN

100% kokos olie. Niet meer niet minder,en daardoor ook super gezond. Vloeibaar bij een hitte van 24 graden celcius. Dat is erg rap en je moet er dan ook zeker rekening mee houden bij het bakken en braden dat je het vuur niet al te hoog zet want het kan al gauw heel snel gaan. Ik hou van natuurlijk en honderd procent puur! Een blijmakertje.

DSC_0176

DE TEST, KOKEN BAKKEN BRADEN WOKKEN . ITS COOKING TIME

Een beetje enthousiasme mag wel, ik ben hiermee zeker aan de slag gegaan, ik sta graag in de keuken en wok regelmatig! Dit product heb ik getest bij het bakken van een stuk kipfilet en groente. Wat ik merkte is dat de substantie van de kokosolie erg dik is. Je moest nogal wat kracht zetten om het uit de pot te halen, maar niet zo erg dat je er echt heel veel moeite voor moet doen. Eenmaal in de pan was de olie snel heet, de geur was niet onaangenaam en eigenlijk geurloos wat fijn is! Het vlees kreeg al snel een kleurtje door de kokosolie, en dat maakt het gerecht ook super smakelijk. De smaak daar in tegen was alles behalve overheersend, eigenlijk proefde ik geen kokos, en dat is zo fijn want zo kan ik het ook gewoon gebruiken als ik kook voor mijn man ( wat ik meestal wel doe).  Het is een gezonde vervaging van zonnebloemolie, en of boter.

Royal green – Cooking cream (250 ml, €3,95)

DSC_0192

CONCLUSIE ROYAL GREEN – COOKING CREAM.

Oh ja ik ga dit zeker vaker gebruiken. Dit is zeker aan te raden. Natuurlijk kan het bijvoorbeeld voor het bakken van een biefstuk net een ander resultaat geven dan gewend maar over het algemeen is het super gezond makkelijk, lekker en merk je eigenlijk geen verschil . Ik heb het met plezier gebruikt ik hou niet zoveel van boter gebruiken bij het bakken dus dit is een vervangend product in plaats van boter of olie, en ik zal dit zeker vaker gaan gebruiken. Ik ben meer dan enthousiast, en dit is top als je wat gezondere oliën wil gebruiken.

Royal green cooking cream is hier verkrijgbaar

Dit artikel bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd. Dit beïnvloed mijn mening niet.

 

 

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

17 reacties

  1. Oh, wat geinig. Lijkt mij ontzettend gezond.

    Beantwoorden
  2. Kim

     /  29 september 2014

    Love me some kokos olie!

    Beantwoorden
  3. Dit klinkt lekker! Zeker omdat je de kokos niet heel erg proeft met vlees etc. Ik weet niet of ik dat lekker had gevonden.

    Beantwoorden
  4. pinkitnl

     /  29 september 2014

    Voor in de keuken zou ik dit zeker eens willen proberen x

    Beantwoorden
  5. dailycupofblablabla

     /  29 september 2014

    Yeah!!! Ik gebruik dit ipv margarine of roomboter als ik rijst op z’n Turks maak thuis. Geen kokossmaak en echt lekker.

    Beantwoorden
  6. deze gebruik ik ook regelmatig voor in ’n haar, omdat het geurloos is zodat ik niet de hele dag naar kokos ruik 😛

    Beantwoorden
  7. Fijne review! Ik gebruik ook graag kokosolie bij het koken! Je proeft er niks van en het is zo simpel om te gebruiken dat ik het een te kleine moeite vind om het niet te doen voor de gezondheidsvoordelen 🙂

    Beantwoorden
  8. Ik zou dit graag eens willen proberen!

    Beantwoorden
  9. Goede review! Klinkt perfect voor mij, ik ben al een tijd benieuwd naar kokosolie maar ik hou totaal niet van de smaak van kokos! 😀

    Beantwoorden
  10. Ik hou veel van kokos dus het is zeker het proberen waard 🙂

    Beantwoorden
  11. klinkt erg lekker!! ga het een keer proberen:D

    Beantwoorden
  12. Die was laatst in de aanbieding bij de Xenos als ik het goed heb!

    Beantwoorden
  13. Ik gebruik dit ook om eten mee te koken.. Maar vooral als haarmasker ^^

    Beantwoorden
  14. Ik gebruik deze ook graag. Ik zweer echt bij kokosolie en gebruik het bij alles, van koken tot inderdaad mijn haar verzorging!

    Beantwoorden
  15. Kokos ruikt altijd heerlijk<3
    Qua eten lust ik het alleen niet haha.

    Beantwoorden
  16. Dit klinkt echt goed, wil ik ook eens proberen!

    X Sara

    Beantwoorden
  17. Kokosolie is geweldig spul. Ik gebruik het bijna dagelijks in de keuken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

