Recept♥ Spritzendeeg koekjes.

spritzendeegkoekjes Ik heb een verborgen passie voor bakken, koken vind ik leuk maar bakken daar kan ik echt van genieten, ik heb laatst zeeuwse bloem gekocht bij de albert heijn omdat ze tijdelijk verkrijgbaar zijn dat was voor mij reden om heerlijke koekjes te bakken van jawel spritzendeeg!

** Dit recept bevat zeeuwse bloem en die zijn tijdelijk verkrijgbaar bij de Albert heijn.

BENODIGDHEDEN

  • half ei, los geklopt
  • 100 g witte basterdsuiker
  • 190 g zachte boter
  • snuf zout
  • theelepel vanillesuiker of een paar druppels extract
  • 125 g patentbloem, gezeefd
  • 125 g Zeeuwse bloem, gezeefd (of vervangen door gewone patentbloem)

Witte basterdsuiker is prima te vervangen voor bruine, want dat heb ik wel gedaan.

DSC_0200

En nu over naar de bereiding, ik heb zelf een recept gevolgd voor spritzendeeg, om er vervolgens zelf koekjes van te maken, en ze waren heerlijk! Spritzen maken is niet makkelijk maar als je het wilt maken heb je hier wellicht ook iets aan.

BEREIDING SPRITZENDEEG

Verwarm de oven voor op 175 C en zet alvast een bakplaat bekleed met bakpapier klaar.

Klop de boter, ei en suiker met de mixer mooi romig en voeg dan de bloem toe. Ik heb toen de kneedhaak er op gezet, maar je kunt ook met je handen alles doorkneden. Als je klaar bent besprenkel je je aanrecht met bloem/ poedersuiker, en kun je de spritzendeeg rollen!

DSC_0203

Nu is het leukste dat je de koekjes helemaal naar eigen smaak kan maken, dus ook de vorm! Leg de koekjes op de bakplaat, en schuif het in de oven. Na ong. 25 minuten zijn de koekjes klaar; laat ze niet te donker worden! Laat ze daarna op een rooster afkoelen.

VOILA MIJN SPRITZENDEEG KOEKJES

DSC_0208

OM OP TE ETEN!

Een reactie plaatsen

25 reacties

  1. Ze zien er prachtig uit en volgens mij is de smaak heerlijk 😉

    Beantwoorden
  2. Hmm lijkt me lekker

    Beantwoorden
  3. Oh my.. ziet er yummie uit!

    Beantwoorden
  4. The Beauty Magazine

     /  26 september 2014

    Jammie!!! Ik ken deze koekjes nog niet, maar het ziet er inderdaad echt heerlijk uit!

    Beantwoorden
  5. Hmmm, ziet er super lekker uit. Het water loopt al in mijn mond!

    Beantwoorden
  6. dailycupofblablabla

     /  26 september 2014

    Ziet er lekker uit! En zo netjes 😉

    Zijn de koekjes door Zeeuwse bloem echt wat brosser?

    Beantwoorden
  7. Kim

     /  26 september 2014

    NomNom!

    Beantwoorden
  8. ze zien er lekker uit

    Beantwoorden
  9. Lijkt me erg lekker! Spritsen waren vroeger echt mijn favoriet.

    Beantwoorden
  10. ooohhooo yumyum!!! Ik ga deze opslaan, ben dol op zo’n koekjes 😀 leuk recept!

    Beantwoorden
  11. abeautydayadmin

     /  26 september 2014

    Wat ziet dit er lekker uit!!

    Beantwoorden
  12. Lijkt me super lekker

    Beantwoorden
  13. Oooooh lekker! Cookies!

    Beantwoorden
  14. Ik ben niet zo’n koekjeseter, maar ze zien er wel mooi uit!

    Beantwoorden
  15. Lijkt me erg lekker! En een simpel recept

    Beantwoorden
  16. Oooo, dit lijkt me heerlijk! Wat een mooie foto’s ook! 😀

    Beantwoorden
  17. Ziet er lekker uit!

    Beantwoorden
  18. xomadcats

     /  26 september 2014

    YUMMIE! Echt iets om zelf ook uit te proberen, toffe post!
    xo

    Beantwoorden
  19. Dit lijken me erg lekkere koekjes! 🙂

    Beantwoorden
  20. Wauw wat zien deze koekjes er lekker uit! 🙂 Het liefst ga ik ze nu gelijk proeven haha! Leuk dat je dit recept deelt! Lijkt me leuk om te maken!

    Beantwoorden
  21. Dit lijkt me dus echt zooo lekker! Goed recept 😀

    Beantwoorden
  22. Dat ziet er heerlijk uit en ook helemaal niet moeilijk om te maken.

    Beantwoorden
  23. artisticstateofmind

     /  27 september 2014

    Ziet er lekker uit! En als Zeeuw, moet ik die bloem wel testen natuurlijk!

    Beantwoorden
  24. Ziet er heeeerlijk uit en mooie foto’s heb je erbij gemaakt! 🙂

    Beantwoorden
  25. Wat een makkelijke recept en ziet er heerlijk uit!

    Beantwoorden

Geef een reactie

