The body shop Moringa Beautifying oil

DSC_0057 (2) Ik ben gek op creme’s lotions, en vooral alles wat me huid hydrateerd . Vroeger gebruikte ik vaak vaseline om mijn huid vet te houden omdat niet alle creme’s, of lotions me huid goed genoeg vet hielden. Nu kwam ik in aanraking met de Moringa beautifying oil van The body shop, en ik vertel je uiteraard wat ik ervan vind.

DSC_0061 De Beautifying Oil is een zogenaamde droge olie. Het is de bedoeling dat deze niet vet aanvoelt, en goed intrekt. Het is bedoeld voor je gezicht haar , en lichaam. Je kan dit dus multifunctioneel gebruiken wat erg fijn is. Vooral omdat ik mijn haar na het wassen altijd invet, kan dit erg fijn zijn om mijn haar net wat meer verzorging te bieden.

DSC_0072 (1) De geur is lekker zoet maar niet te, beetje bloemig ook. Het is een flesje van 100 ml en kost €10,00. De flacon  is erg prettig om mee te nemen, of voor op reis. Ik heb gemerkt dat ik hem het liefste voor mijn haar gebruik, als vervanging voor het vet dat ik normaal gebruik nadat ik mijn haar gewassen heb.

DSC_0079

INGREDIËNTEN 

Caprylic/Capric Triglyceride, Dicaprylyl Carbonate, Sclerocarya Birrea Seed Oil (maroela-olie), Parfum, Prunus Amygdalus Dulcis Oil (amandelolie), Moringa Pterygosperma Oil (moringa-olie), Aleurites Moluccana Seed Oil, Linalool, Tocopherol (vitamine E), Pentaerythrityl Tetra-Di-t-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Geraniol, Helianthus Annuus Seed Oil (zonnebloemolie), Ascorbyl Palmitate (vitamine C).

Gemengde gevoelens, aan de ene kant is parfum zo ver boven in het ingredientenlijstje een dikke misser. Maar er zitten ook ontzettend veel verzorgende bestanddelen in. Maroela- olie, amandelolie, Vitamine E, Vitamine C. Als je een gevoelige huid hebt zou ik deze olie zeker skippen, zo niet dan kan je huid er redelijk wat voordeel uit trekken.

DSC_0064

Ondanks dat het een droge olie zou moeten zijn, vind ik hem nog redelijk vet. in mijn vingers voelt hij droog, maar op mijn huid is het nog erg vet, wat ik inprincipe niet erg vind want ik heb toch al een droge huid, een beetje vet zo hier en daar kan geen kwaad. Maar als jij op zoek bent naar een droge olie vind ik dat de beloftes wel degelijk waar gemaakt dienen te worden. Het is net iets te vet om het een droge olie te noemen, wel trekt het goed in de huid, en geeft het je een natuurlijke glans!

DSC_0081

CONCLUSIE THE BODY SHOP MORINGA BEAUTIFYING OIL

Gewaagd, een droge olie voor € 10,00 voor het lichaam gezicht, en ook het haar. Maar vooral wel erg handig. De verpakking de werking, alleen jammer de parfum in het product.  Ik wil niet te kritisch zijn maar een schoon ingrediëntenlijstje is altijd welkom. Vooral als het bij de eerste vier ingrediënten zit, maar goed het zit dan ook wel weer vol verzorgende oliën waar ik wel weer heel blij van word. Gemengde gevoelens, maar als ik alles afweeg toch wel een heel fijn product! Multifuntioneel, handig, en verzorgend.

Heb jij wel eens een droge olie gebruikt, en wat zijn je bevindingen?

The Body Shop Beautifying Oil is in alle filialen van The Body Shop te koop , en in hun online shop.

Een reactie plaatsen

17 reacties

  1. Ik ben niet bekend met droge olie voor je huid. Ik gebruik wel dagelijks vasaline olie na het douchen, nadeel alleen hiervan is dat ik vlekken krijg in mijn kleding.

    Beantwoorden
  2. pinkitnl

     /  18 september 2014

    Dit lijkt mij een heerlijk product mijn huid is namelijk vaak kurk droog x

    Beantwoorden
  3. Wat een heerlijk product van TBS! 🙂 Mooi dat het goed in de huid trekt! Jammer van de parfum inderdaad! Dat is wel een nadeel!

    Beantwoorden
  4. Die is heerlijk!

    Beantwoorden
  5. Lijkt me een fijn product!

    Beantwoorden
  6. Heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. Droge olie voor gezicht, lichaam én haar. Klinkt goed!

    Beantwoorden
  7. op de één of andere manier werkt olie niet op mijn vochtarme huid, mijn huid heeft meer nodig

    Beantwoorden
  8. Ik heb de moringa douchegel en bodybutter, zo onwijs lekkere geur ❤

    Beantwoorden
  9. Oeh deze lijkt me echt heerlijk ❤

    Beantwoorden
  10. Zo jammer van het parfum. Ik kan veel van TBS niet gebruiken 😦

    Beantwoorden
  11. Ik heb van deze geur ooit de body butter gehad, ruikt heerlijk! Erg bloemig.

    Beantwoorden
  12. dailycupofblablabla

     /  18 september 2014

    Droge olie, nog nooit van gehoord. Best apart om dit product voor het gezicht, haar en huid te gebruiken.

    Verpakking staat wel als een zonnetje, best leuk zo een vrolijk ding in de badkamer.
    Prettig review!!

    Beantwoorden
  13. Deze heb ik ook en de geur is zooo lekker 🙂

    Beantwoorden
  14. Lijkt me heel fijn!

    Liefs,
    Eva ♥

    Beantwoorden
  15. Jammer van de parfum, maar verder klinkt hij lekker! 😀

    Beantwoorden
  16. Leuk dat het een multifunctioneel product is, ik ben er erg benieuwd naar!

    X Sara

    Beantwoorden
  17. Ik vind de moringa geur wel erg lekker van tbs. Grappig dat jij het in je lokken smeert, mijn haar is dan (omdat het fijn is) altijd direct weer vettig haha. Ik ben er wel benieuwd naar!

    Beantwoorden

Geef een reactie

