Tips: Verzorgingsproducten kopen

large (2) Sinds ik over verzorgingsproducten blog, verdiep ik me erg in alles wat ermee te maken heeft. Het verzorgen van je huid haar, gezicht en alles wat daarmee te maken heeft. Omdat er veel dames zijn die hier amper tot niet mee bezig zijn ,wou ik graag een paar tips geven over hoe je deze producten inkoopt, en waar je op moet letten.

Meestal zijn er dames die hier bijna tot niet mee bezig zijn, wat ik persoonlijk wel kan begrijpen. Alleen is het wel goed om te doen, en er zullen zeker resultaten zijn met name voor je gezicht haar/lichaam als je hierop let en hiermee bezig bent , en investeert in de juiste middelen , en met name producten.

BUDGET

Kijk wat je kwijt kan aan eventuele producten, maar vergelijk ook goed met wat je koopt. In de verhouding met kwaliteit die je ervoor krijgt. Als je weet wat je kan besteden, is het belangrijk dat je erop let dat je zo veel mogelijk zoekt naar het beste wat je kan krijgen voor je geld. Dit heeft te maken met hoeveel verzorgende ingrediënten er in jou beauty product zitten, en hoeveel voordeel je huid haar, of lichaam hieruit kan halen.

large (5)

INGREDIENTEN

Ja in de cosmetica wereld van verzorging ga je dit vaker horen, de ingrediënten zijn erg belangrijk. Vaak staan er erg misleidende teksten op de verpakking maar als je eenmaal kijkt naar de ingrediënten daar niks van waar is. Jammer is het ook als er niet naar om word gegeken, ik denk maar altijd je wast je haar om het schoon te maken en te verzorgen net zoals je lichaam en gezicht. Ik probeer mensen bewust te maken van wat ze kopen. En wat ze eigenlijk krijgen voor hun geld, als iets 50 euro kost kijk dan vooral naar de ingrediëntenlijst wellicht begrijp je dan waarom sommige cosmetica producten dan zo duur zijn. Ingrediënten is een groot begrip en hier ga ik binnenkort nog uitgebreid op in.

PERSOONLIJKE NORMEN

Sommige mensen, willen geen cosmetica producten kopen die zijn getest op dieren, of die niet goed verkregen zijn. Dit is een persoonlijke norm, waar je op kan letten als je dit liever niet hebt. Gelukkig werken steeds meer merken met ”schone” producten, maar nog lang niet alle.

large (1)

HUID/HAAR TYPE

Natuurlijk heeft iedereen een eigen huidtype zoals o.a een normale huid, droge tot zeer droge huid , of juist vette huid. Als je een beetje weet wat voor huidtype je hebt, kan je hiermee aan de slag en makkelijker je keuze maken als je producten wil kopen. Ook geld dit met het haartype. Kijk goed welke producten bij jou huid/haartype passen, en blijf hier trouw aan.

KRITISCH

Als je ergens naar op zoek bent , of je hebt een droge huid, of droog haar moet je goed en kritisch te werk gaan. Vraag ook zeker eens naar waarom een product bijvoorbeeld je huid hydrateerd, en wat het merk hiervoor doet. Kijk naar de ingrediënten en vraag dit aan iemand die er misschien iets meer verstand van heeft, het beste kan je hiervoor naar de parfumerie gaan voor het juiste advies.

Dit waren mijn tips bij het kopen van verzorgingsproducten, wellicht komt er nog een deel als hier vraag naar is of ik nog meer tips heb, laat me zeker weten wat je van de tips vond. En hoe je hier zelf tegen aan kijkt.

bron beeld

 

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

24 reacties

  1. Heel erg goede tips! Super handig artikel 🙂

    Beantwoorden
  2. Super handig je tips!

    Beantwoorden
  3. Fijn artikel!

    Beantwoorden
  4. Fijn artikel met tips!

    Beantwoorden
  5. Kim

     /  14 september 2014

    Ik ga idd ook kritisch te werk!

    Beantwoorden
  6. Goede tips! Ik ben ook altijd zeer kritisch als het gaat om verzorgingsproducten! Je hebt tenslotte maar één huid! 🙂 ❤

    Beantwoorden
  7. writingmonique

     /  14 september 2014

    Geweldige tips! Goede verzorgingsproducten zijn heel belangrijk inderdaad.Tea Tree Water klinkt goed.

    Beantwoorden
  8. Wat een fijn artikel met goede tips! 🙂 Goede verzorgingsproducten moeten goede ingrediënten bevatten! Ik heb er niet zo’n verstand van, maar ik check daarvoor altijd reviews! Goed geschreven!

    Beantwoorden
  9. De ingrediënten vind ik het belangrijkste. Ik kan niet alles gebruiken door mijn eigenwijze huid hihi.

    Beantwoorden
  10. Wat een handige tips!

    Beantwoorden
  11. Nuttig artikel! Ik heb toch al wat jonge meiden bij parfumerieën geïrriteerd door dóór te vragen over de (werkzame) ingrediënten. Worden ze helaas toch te weinig in getraind.

    Beantwoorden
  12. Fijne tips, dankjewel! ❤

    Beantwoorden
  13. dailycupofblablabla

     /  14 september 2014

    Handige post! Ik ben meer into verzorgingsproducten en uiterlijke verzorging dan make-up. Mascara is genoeg en soms wat foundation.

    Nagels, harsen, gezichtbehandeling, pedicure en kappersbezoek ben ik wel druk mee en geef daar meer geld aan uit dan een lipstick.

    Beantwoorden
  14. Wat een fijne tips, dankjewel!

    Beantwoorden
  15. Handig, deze tips gebruik ik zelf ook vaak. En ook ik vind ingrediënten heel belangrijk, vooral eigenlijk sinds ik moeder ben geworden ben ik mij bewuster van alle slechte ingrediënten.

    Beantwoorden
  16. fijne tips, hier heb ik echt wat aan! xo

    Beantwoorden
  17. artisticstateofmind

     /  14 september 2014

    Super fijn artikel!

    Beantwoorden
  18. Simone

     /  14 september 2014

    Ik heb zelf een heel gevoelige huid en nu let ik wel op ingerdienten en samenstellingen. Het is echt nodig!

    Beantwoorden
  19. Fijne tips! Ik vind met name bij gezichtsverzorging de ingrediënten erg belangrijk, maar ik check ze eigenlijk altijd wel als het om verzorging gaat; het zegt toch vaak al vrij veel van tevoren over of een product zijn werk gaat doen of niet!

    Beantwoorden
  20. wat een goede tips, doe zelf altijd maar wat. Weet niet eens wat voor huidtype ik heb. Moet daar toch eens achteraan gaan

    Beantwoorden

Geef een reactie

