Philosophy : Purity Made Simple One-Step Facial Cleanser

DSC_0925 Maanden lang was ik op zoek naar de Philosphy lijn, maar ik kon ze nergens vinden. Ook heb ik de Ici paris geprobeerd, die vlak bij zit. Toen ik getipt werd voor de Ici paris XL , ging ik er een kijkje nemen. Verrassend genoeg lag daar een redelijke schap met Philosphy producten, en wat was ik blij. Ik nam deze Purity Made simple Cleanser mee.

DSC_0917

Dit is de Philosophy Purity made simple. Maar eerst vertel ik je iets meer over het merk Philosophy zelf:

Maar eerst even over Philosophy zelf. Het merk is in 1996 opgericht door Christina Carlino, een onderneemster met dertig jaar ervaring in de beauty- en wellnessindustrie. Ze ontwikkelde Philosophy zodat elke vrouw in de wereld beauty producten kan gebruiken die gebaseerd zijn op wetenschap. Het merk helemaal gewijd aan het verzorgen van jouw huid. De producten zijn geformuleerd met wetenschappelijk bewezen bestanddelen en technologieën, ontwikkeld door dokters en wetenschappers.

Maar dit merk is meer, het is vooral een inspirerend merk. Ze spelen met mooie tekst maar zijn vooral bezig met het innerlijk van de fles. Dat is te zien aan de ”Clean look” van de flacon. Maar toch is het een aantrekkelijk aangezicht.
DSC_0943
Ik heb de 90 ml , die kost €9,95. Op zich niet heel veel maar dit is super om mee te nemen, onderweg.Ik gebruik hem als testproduct, omdat ik eingelijk al heel lang nieuwsgierig was hiernaar. Als je voor een grote fles wil gaan heb je 240 ml, voor €18,95 dan krijg je ook veel meer voor je geld.
DSC_0930
De flacon is simpel. Niet teveel poespas,daar hou ik soms wel echt van. Staat ook heel mooi in je badkamer. Wat een contrast is naast al mijn ”drukke” producten. Purity Made Simple One-Step Facial Cleanser is er om make up te verwijderen maar kan je ook heel goed gebruiken om je gezicht dagelijks te reinigen. Bij sommige merken zoals bijvoorbeeld Clinique moet je verschillende producten aanschaffen om je gezicht grondig te reinigen maar hier is dit niet het geval. Het is 3 in 1, en dat maakt het simpeler en makkelijker.

Ingrediënten:
water (aqua), sodium lauroamphoacetate, sodium trideceth sulfate, limnanthes alba (meadowfoam) seed oil, coco-glucoside, cocos nucifera (coconut) alcohol, peg-120 methyl glucose dioleate, aniba rosaeodora (rosewood) wood oil, geranium maculatum oil, guaiac (guaiacum officinale) extract, cymbopogon martini oil,rosa damascena extract, amyris balsamifera bark oil, santalum album (sandalwood) oil, salvia officinalis (sage) oil, cinnamomum cassia leaf oil, anthemis nobilis flower oil, daucus carota sativa (carrot) seed oil, piper nigrum (pepper) seed extract, polysorbate 20, glycerin, carbomer, triethanolamine, methylparaben, propylparaben, citric acid, imidazolidinyl urea, yellow 5 (ci 19140).

In dit product zitten dus wel Sulfaten, ik heb me ingelezen en er word gezegd dat ze zacht zijn voor de huid. Maar zeker weten doe ik het niet.  De cleanser van Philosophy is zacht genoeg om rond de ogen en op de gevoelige huid te worden gebruikt. De gezichtsreiniger bevat 12 oliën om uw huid te verlichten en te kalmeren.

DSC_0935

Hoe te gebruiken?Je doet het met een beetje water op je gezicht en dan masseer je het in op je huid met ronddraaiende bewegingen. Daarna spoel je het af en dan is je gezicht schoon. Zelf vind ik het een super zachte en milde manier van mijn gezicht schoonmaken, en reinigen. Hij gehydrateerd, en verzorgd enorm en dat is wat mijn huid nodig heeft. In combinatie met een dagcrème is dit product geweldig!

DSC_0913

Conclusie Purity Made Simple One-Step Facial Cleanser

Philosophy verbaast mij weer, Behalve de twijfelachtige sulfaten. Zitten er maar liefst 12 oliën in dit reinigingsproduct. Tja na een hele dag een laag foundation op je gezicht te hebben gehad , lijkt het me wel fijn om een product te gebruiken dat je huid goed verzorgd. Ik denk dat ik ook nog wel voor een grote flacon ga, ben zo tevreden! Hij is heel mild, droogt me huid niet uit, maar reinigt bovenal mijn gezicht grondig. Ik hou ervan!

De Purity made simple cleanser van Philosphy is verkrijgbaar bij de grotere Ici Paris Filialen en online

Gebruik jij wel eens producten van Philosophy?

Een reactie plaatsen

23 reacties

  1. Fijne producten!

    Beantwoorden
  2. Jaimy

     /  3 september 2014

    Wauw dit lijkt me wel het proberen waard!

    Beantwoorden
  3. Ik heb zelf nog nooit iets van dit merk gebruikt omdat het bij mij niet wordt verkocht helaas. Ik vind de verpakkingen van dit merk er altijd mooi en subtiel uitzien.

    Het lijkt me een erg fijn product, zeker omdat het mild is en hydrateerd.

    Beantwoorden
  4. Ik heb tot op heden geen ervaring met Philosophy producten. Maar ik hoor altijd ontzettend goede verhalen.

    Beantwoorden
  5. Ik had eigenlijk verwacht dat het duurder zou zijn xD Ik denk dat ik het wel eens wil proberen 😉

    Beantwoorden
  6. Klinkt goed, dit wil ik wel proberen. Daarbij vind ik de verpakking zo tof!

    Beantwoorden
  7. ik gebruik deze iedere dag met veel plezier, topspul!

    Beantwoorden
  8. Ik heb deze een paar jaar gebruikt. Hele fijne cleanser! Ik kocht meestal de grote verpakking. Ik vind het jammer dat ze hier in Nl niet alle afmetingen verpakkingen verkopen haha.

    Beantwoorden
  9. Philosphy producten zijn in het algemeen erg fijn in gebruik. Dit product heb ik zelf nog niet getest maar ben wel erg benieuwd ernaar.

    Beantwoorden
  10. Klinkt wel erg goed! Ik zou nog wel eens iets van Philosophy willen proberen. 🙂

    Beantwoorden
  11. Aurelienne

     /  3 september 2014

    Dit product ziet er erg fijn uit! Ik heb nog nooit iets van Philosophy geprobeerd.

    Beantwoorden
  12. Fijne cleanser hè! Ik gebruik deze al een half jaar, echt een topproduct in mijn ogen! 😀

    Beantwoorden
  13. Ik heb nog nooit iets van dit merk gebruikt naar ben wel erg nieuwsgierig!

    Beantwoorden
  14. Goed om eens die ingrediëntlijst te zien want iedereen is er zo lyrisch over maar had nog geen enkel ingrediënt gezien! Beetje jammer van sulfaten en parabenen en ik zie ook zelfs kleurstof helemaal onderaan. Toch is dit wel iets wat ik heel graag zelf ook wil proberen want volgens mij is-ie echt goed! Dankje voor deze goeie review 🙂

    Beantwoorden
  15. Kim

     /  3 september 2014

    Zo te lezen is dit wel het proberen waard!

    Beantwoorden
  16. dailycupofblablabla

     /  3 september 2014

    Ik ken het merk niet. Fijn review en zeker het proberen waard. Mooie eyecatcher voor in de badkamer naast de Zwitsal invasie 😉

    Beantwoorden
  17. Ik heb m zelf ook gebruikt. Heel erg fijn is deze. Mijn gezicht voelt zo schoon aan na gebruik. Ik twijfelde ook vanwege de sulfaten maar dit is echt een musthave. Ik kreeg toen een testflesje. Leuk om er weer aan herinnerd te worden, ik ga zeker een fles halen! Liefs

    Beantwoorden
  18. Fijne review! Ik vind het altijd zo fijn dat je ook echt op de ingrediënten let in je reviews 🙂 Ik heb hier wisselende reviews over gelezen, dus ik ben wel heel benieuwd eigenlijk!

    Beantwoorden
  19. Shanti

     /  4 september 2014

    Ik krijg helaas ontzettend puistjes van dit product, dus heb hem maar aan een vriendinnetje gegeven.

    Beantwoorden
  20. Simone

     /  4 september 2014

    Ik heb heel vaak over dit product gelezen. Ik denk dat ik hem nu wel eens zal proberen. Lijkt me heel fijn zoals je verteld.

    Beantwoorden
  21. Ik heb deze ook eens gehad, vond hem super fijn!

    Beantwoorden

Geef een reactie

