Nieuw – Kruidvat Body butter Honey Cacao

DSC_0715
Eindelijk een verzorgingsproduct van de kruidvat. Ik wou er al heel lang een paar reviewen, maar het is er maar niet van gekomen. Toen ik hoorde dat er een nieuwe body butter lijn aankwam, was het dan eindelijk mijn kans!

DSC_0724
Dit is de Honey Cacao Butter van de Kruidvat, maar je hebt vier verschillende soorten body butters.

Blueberry lychee    
– 
  Olive Macadamia
–  Honey cacaobutter
–  Coconut sheabutter

DSC_0744
Ingrediënten:
Omdat de body butters redelijk budget zijn, zal ik niet verwachten dat de ingrediëntenlijst spannend , en vooral veelbelovend is. De Cacaoboter zit er zeker in, Maar niet bij de eerste 15 ingrediënten wat dus maar een percentage zou zijn van minder dan 2% procent. Niet veel maar toch. Daarbij staat er ook in die regel nog Butyrospermum parkii butter, en dat is shea boter. Verzorgend heerlijk, jammer dat er ook hier niet veel van in zal zitten. Maar goed voor een  budget product, moet je niet te kritisch zijn.
Ik moest even zoeken maar ik heb hem gevonden MEL staat voor Honing, deze komt voor sheaboter en cacaoboter. Meer van honing dus!

DSC_0727
De body butter zit in een pot, met een deksel die je makkelijk open kunt draaien. Het ziet er netjes uit. Er zit 200 ml in, een lekker potje body butter dus die rijkelijk is gevuld. De body butter is dan ook maar € 2,49.
DSC_0772
Wat een plaatje is de binnenkant, met een klein puntje bovenop. Je kan al direct zien dat de substantie ”vast” is.
DSC_0774
DSC_0785
Zoals ik al zei is de substantie , redelijk stevig. De geur is redelijk aanwezig, en blijft ook echt even hangen. Alhoewel ik niet direct denk He Honing & Cacao , merk ik wel degelijk dat ze erin zitten. Niet te zoet, maar ook niet tegen fris aan. Een lekkere geur die ik geen plek kan geven. Wel smeert de body butter fijn uit, geen witte waas, het trekt redelijk snel en goed in. Als je houd van stevige crèmes is dit echt een aanrader.
DSC_0761

Conclusie Kruidvat Honey body Cacao butter.

Hmm, de body butter. ik merk dat ik een voorkeur heb voor wat minder dikke crèmes ,lotions, of body butters. Maar op zich valt de textuur van de butter mee, hij blijft niet vast zitten maar komt er geleidelijk uit. De ingrediëntenlijst is ook redelijk, en helemaal voor wat je betaald. Of het echt een verzorgend product is durf ik niet te zeggen, de cacao,shea en honing staan pas als 15e ingrediënt. Wel is dit een leuke toevoeging in je stash, eentje voor onderweg bijvoorbeeld. Leuk als cadeautje is het ook. Het kost werkelijk bijna niks. Lekker budget en fijn in gebruik. Mijn handen voelen zacht na gebruik. En ik ben zeer tevreden!

De kruidvat Honey body Cacao butter, is verkrijgbaar bij alle Kruidvat filialen, samen met alle andere body butters.

Heb jij de nieuwe body butters van kruidvat al gespot?

Dit artikel bevat producten die door een merk, of bedrijf zijn opgestuurd. Dit beïnvloed mijn mening niet
Een reactie plaatsen

21 reacties

  1. Lijkt me een erg fijn product! ❤

    Beantwoorden
  2. Ik ben heel benieuwd naar de geur van deze bodybutter, toch maar snel eens gaan ruiken in de winkel.

    Beantwoorden
  3. Ik heb ook een voorkeur voor iets minder dikke crèmes en koop ook niet vaak een bodybutters. Het is me net iets té. Gelukkig zijn er vaak van geuren zowel bodybutters als bodylotions of milk. Ben wel erg benieuwd naar deze geur!

    Beantwoorden
  4. Leuke toevoeging aan je stash inderdaad 🙂

    Beantwoorden
  5. Het is wel een hele dikke crème ja, wow! Mijn handen kunnen zoiets zeker gebruiken!

    Beantwoorden
  6. Lijkt me een fijn product, maar zelf ben ik niet echt voor een honinggeur. ♥

    Beantwoorden
  7. Wil ik wel eens een keertje uitproberen.

    Beantwoorden
  8. Lijkt me een heerlijke body butter! Ook maar eens een keer gaan proberen

    Beantwoorden
  9. Ik ben wel fan van honing dingetjes!

    Beantwoorden
  10. Oh, ik ben dol op de boddy butters van de Kruidvat! Deze lijkt me ook erg fijn!

    Beantwoorden
  11. Ik gebruik altijd body butters van de Action. Zalige geuren!

    Beantwoorden
  12. Klinkt heeeeerlijk!

    Beantwoorden
  13. Hmm deze klinkt ook wel erg goed! Ik heb net zelf de blueberry & lychee variant geprobeerd en hmm, zo heerlijk ❤

    Beantwoorden
  14. Lijkt me een fijn product!

    Beantwoorden
  15. Hij lijkt me erg fijn, zeker nu de herst eraan komt ^^

    Beantwoorden
  16. Hij lijkt me wel lekker!

    Beantwoorden
  17. Als je houdt van minder dikke cremes is de argan oil bodylotion van de body shop echt een aanrader! heerlijk:) Leuk artikel!

    Beantwoorden
  18. dailycupofblablabla

     /  31 augustus 2014

    Ik zag de butters laatst al staan bij de Kruidvat. Prettig review en het proberen waard.

    Beantwoorden
  19. Deze nieuwe body butters van kruidvat lijken me erg fijn

    Beantwoorden
  20. Dit product klinkt fijn, maar persoonlijk houd ik meer van dunnere lotions. Wel een zacht prijsje zeg!

    Beantwoorden

Geef een reactie

