Mijn nieuwe liefde, de Plastic Fantastic ♥

foto (19)

Sinds een paar maanden heb ik een spiegelreflex camera, ik merk degelijk verschil met mijn vorige fotos. Het is echt de investering waard. Pas geleden heb ik deze 50 mm lens gekregen. Ik ben er zo erg blij mee vooral omdat ik weet dat het echt een lens is die hele mooie foto’s kan maken mits je het goed gebruikt natuurlijk.

Wat ben ik blij, ik mag eindelijk zeggen dat ik een nieuwe 50 mm lens heb , eerst had ik eigenlijk best een standaard lens. Tenminste hij zat gewoon bij mijn camera. Heb eigenlijk nooit de tijd gehad om iets te schrijven over mijn camera omdat ik zo druk bezig was met het leren kennen hiervan.De benaming Platic fantastic moet ik nog maar even gaan uitvinden, maar de naam over deze lens beloofd wat.

Over de lens:

Eén van de best bewaarde geheimen van de digitale fotografie is de 50mm lens. Een lens die over het algemeen ragscherp is, snel scherp stelt door de grote lichtgevoeligheid en een mooie onscherpte te zien geeft in de achtergrond met het diafragma vol open. Daarnaast is hij flexibel in te zetten voor portret-, macro-, straat-, product- en ook landschapsfotografie. Eigenlijk zou elke fotograaf een variant van deze lens (ze komen in f/1.8, f/1.4 en vaak ook f/1.2 varianten) in zijn/haar fototas moeten hebben.

foto (20)-

Dit is overigens ook een artikel om te vragen voor adviezen en tips, dus als je die voor mij hebt ontvang ik die graag. Ik denk dat het even tijd kost om deze lens te leren kennen , maar alvorens ik hem gebruik zou ik graag tips willen als een van jullie hem ook gebruikt.Verder ben ik benieuwd welke extra lenzen jullie gebruiken voor productfotografie, en close -ups.

Dus brand maar los, welke extra lenzen gebruiken jullie hebben jullie nog aanraders tips etc?

Een reactie plaatsen

28 reacties

  1. pinkitnl

     /  27 augustus 2014

    Wat leuk veel plezier ermee! Ik heb helaas geen tips enzovoort x

    Beantwoorden
  2. dailycupofblablabla

     /  27 augustus 2014

    Gaaf! Ik maak foto’s met een ‘oude’ geleende Canon. Ik wist niet of het maken van foto’s wel wat voor mij zou zijn dus eerst op deze oude fiets 😉

    Ben heel benieuwd naar al je foto’s, ze waren al prachtig!!

    Beantwoorden
  3. Ik gebruik zelf momenteel de standaard lens van mijn spiegel reflex camera ( Canon ) maar een 50mm lens staat hoog op mijn verlanglijstje! Veel plezier ermee 🙂

    Beantwoorden
  4. Wat leuk! Ik heb zelf al enkele jaren een nikon, maar heb nog nooit een nieuwe lens gekocht. Zou ook niet weten hoe of wat… dus gebruik ik maar de standaard die erin zit.

    Ps. Er is momenteel een winactie op mijn site. Zou super tof zijn mocht je ook meedoen!

    Beantwoorden
  5. dit is echt mijn favoriete lens om lekker mee te spelen…

    Beantwoorden
  6. Ah wat leuk, heel veel plezier ermee

    Beantwoorden
  7. Sylvana

     /  27 augustus 2014

    Heel leuk, veel plezier er mee! Ik wil zelf graag ook nog extra lenzen, maar daar moet ik me eerst nog eens goed in gaan verdiepen. Ik kan je geen tips geven, sorry!

    Beantwoorden
  8. Wauw, leuk zeg! Enjoy 😀

    Beantwoorden
  9. Mijn tip zou zijn, vergeet de automatische stand en ga zelf eens pielen in de M-stand hèhè. En vergeet je achtergrond niet. Je hebt mooie witte muren geloof ik, lekker gebruik van maken hihi. Een 50mm is lichtgevoelig dus je zal hele mooie foto’s kunnen maken.
    Ik fotografeer met een Canon Eos 500D en heb verschillende lenzen, waaronder een 50mm die met stip op nr 1 staat voor productfotografie. De laatste tijd pak ik uit luiheid vaak mijn iPhone 5s *schaam schaam*. Anyhow, ik haal mijn foto’s daarna voor een snelle checkup door Lightroom en plaats er mijn watermerk op.

    Beantwoorden
  10. Jaaa een 50mm lens! Ik ben zelf ook van plan om er één te kopen voor mijn Canon, ik hoor er goede verhalen over! Veel plezier ermee, ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!

    Beantwoorden
  11. Sandra - More Style Than Fashion

     /  27 augustus 2014

    Leuk! Zelf gebruik ik een Sony RX100, heel ander toestel zonder lenzen enzo
    Xx

    Beantwoorden
  12. Ik heb 1 groooote tip. Bescherm je lens heeeel goed. Heb hem 1 keer laten vallen van een heel kleine afstand en de 50 mm lens was meteen stuk. Voor de rest zou ik zeggen neem tijd met het maken van foto’s, je foto’s kunnen snel wazig eruit gaan zien.

    Veel plezier ermee!

    Dikke kus

    Yasmine van http://www.iamyass.blogspot.be

    Beantwoorden
  13. Gaaf hoor, helaas heb ik geen tips voor je. Veel plezier er mee!

    Beantwoorden
  14. Heel vet dat je deze lens hebt! Ik heb ook net een nieuwe nikon, met een 18-140 lens. Iets wat ik nog helemaal moet ondervinden, maar ben er super blij mee. Liefs, Felicia

    Beantwoorden
  15. Wat leuk zeg! Ik heb zelf helaas nog geen spiegelreflex dus ik heb ook niet zoveel verstand van lenzen nog!

    Beantwoorden
  16. Zo’n 50 mm lens heb ik ook op het werk en die is echt fantastisch! Goede keus, veel plezier ermee!

    Beantwoorden
  17. tresadorable

     /  27 augustus 2014

    De 50mm lens is 1 van mijn beste vriendinnen voor product fotografie. Daarnaast fotografeer ik alleen maar in de M stand, dus alles handmatig instellen en mijn foto’s bewerk ik na in Adobe LightRoom en Adobe Photoshop. Macro (en dan bedoel ik echt beestjes en druppels enzo) doe in voornamelijk met close up filters op dit moment maar een macro 100mm lens staat nog op mijn wishlist. Kost alleen zo 450 euro dus we wachten nog ff hehe. Verdere tips: gebruik witte ondergronden en achtergronden of juist een mooie kleur. Plaats spulletjes om je object heen voor mooie onscherptes en werk met natuurlijke lichtinval.

    Beantwoorden
  18. Wat een leuke lens! Mooie aanwinst, en ik wens je veel plezier ermee! Ik ben benieuwd naar je foto’s! De kwaliteit zal wel top zijn haha! 🙂

    Beantwoorden
  19. Veel plezier ermee! ♥

    Beantwoorden
  20. Een 50mm is echt een super lens, je gaat er heel veel plezier mee hebben! Ik geef je graag tips, dus ik zou zeker mijn blog checken deze vrijdag, want dan komt er een uitgebreid artikel online met allerhande fotografie tips! Neem dus zeker een kijkje dan 🙂

    X Sara

    Beantwoorden
  21. Wat leuk! Veel plezier ermee! Ik heb helaas geen tips, ben al blij als ik er überhaupt een scherpe foto uit krijg haha.

    Beantwoorden
  22. artisticstateofmind

     /  27 augustus 2014

    Ik wil deze ook ooit nog hebben! Ik heb nu ook gewoon een standaard lens… 18-50 mm

    Beantwoorden
  23. Och wauw, veel plezier ermee!! Ik heb geen tips, aangezien ik er geen heb 🙂

    Beantwoorden
  24. Top lens! Ik heb zelf de 35mm 1.8 (praktisch hetzelfde alleen andere afstand) en hij zit aan m’n camera vastgeplakt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

