Mijn strijd met brood ontbijt.

foto (17)

Sinds, ik samenwoon met mijn man ben ik een ding wijzer. Ik ben niet gek op brood, misschien is dat wel zacht uitgedrukt. Ik hou helemaal niet van brood, ik wil het eigenlijk helemaal niet. Dat komt soms met de nodige moeilijkheden.

Als ik zeg dat ik niet van brood hou, bedoel ik weer niet al het brood. Meer de echte ”boterham”. ik heb er gewoon niks mee, ik vind het niet lekker en eet het helemaal niet graag. Wel kan ik genieten op een lekker croissantjes op zondag , met lekkere kaiserbroodje, of een lekkere bagel. Tja laten we het erop houden dat het de wat luxere broodjes zijn.

Ik sta echt niet te springen om brood , wel kan je me wel blij maken met een bakje volle of magere yoghurt.

foto (18)

Van dit bakje met franse kwark met frambozen, en een beetje honing word ik intens blij. Omdat ik dan heel weinig brood eet of alleen het ongezonde broodjes,  kies ik ervoor om dan vaak of regelmatig zilvervlies rijst te eten, om de nodige vezels binnen te krijgen. Of de wat gezondere pasta, omdat ik dit gewoon nodig heb.

Ik weet  niet waarom ik zo een afkeer heb van brood, maar word er gewoon niet blij van. Het is dan altijd even zoeken wat ik moeten eten. Elke dag een bakje yoghurt is niet heel gevarieerd, soms eet ik dan een beschuitje of iets in die vorm. Als het maar geen ” gewone” boterham is.

Wat eet jij het liefst bij het ontbijt?

Een reactie plaatsen

35 reacties

  1. Helemaal niets mis mee hoor. Ik vind brood wel lekker, maar eet het liever niet. Ik heb het vervangen door kwark met noten en fruit/superfoods. En als lunch eet ik bv. rijstwafels nu!

    Beantwoorden
  2. pinkitnl

     /  26 augustus 2014

    Qua ontbijt eet ik zelf ook graag wat anders dan een gewone snee brood krijg dat op de vroege ochtend echt niet weg… x

    Beantwoorden
  3. Ik kan brood wel eten, vind het ook lekker.. maar niet in de ochtend. Als ik net wakker ben valt het te zwaar en daarom eet ik ook altijd yoghurt. Toevallig zit ik nu aan mijn ontbijt. ^^

    Beantwoorden
  4. The Beauty Magazine

     /  26 augustus 2014

    Haha wat leuk! Maar ik snap je helemaal. Ik vind brood wel lekker en eet het ook wel vaak. Maar een bakje yoghurt met fruit vind ik zelf ook wel veel lekkerder!

    Beantwoorden
  5. Ach, er wordt steeds vaker gezegd dat brood ongezond is vanwege alle koolhydraten die het bevat. Dus wees blij dat je het niet lust. Ik eet zelf altijd een bakje yoghurt met of zonder fruit ’s ochtends. Een boterham vind ik meestal te zwaar als ontbijt, vooral heel vroeg.

    Beantwoorden
  6. Zo herkenbaar! Ik eet ook niet graag brood. Ik ontbijt vaak met brinta ( pap ) of met yoghurt en muesli.

    Beantwoorden
  7. Kwark en yoghurt vind ik weer niet lekker en met brood heb ik geen enkele probleem.

    Beantwoorden
  8. writingmonique

     /  26 augustus 2014

    Leuk artikel! Ik heb altijd periodes waarin ik brood eet, en periodes van yoghurt en kwark. Heel gek.

    Beantwoorden
  9. Ik wissel veel af bij het ontbijt, ben wel echt een broodeter namelijk haha. Yoghurt met fruit en zaadjes, havermout, crackers met beleg, smoothie, eitjes, of gewoon fruit zijn meestal m’n alternatieven.

    Beantwoorden
  10. dailycupofblablabla

     /  26 augustus 2014

    Ik eet bijna geen brood omdat ik dit soort koolhydraten vermijd. Waar ik gek op ben is amandelmelk of sojamelk met havermout… Oh yummie, daar mag je mij ’s nachts voor wakker maken.

    Beantwoorden
  11. Ik vind brood heerlijk, maar niet als ontbijt. Ik eet daarom yoghurt en doe daar twee eetlepel tarwezemelen bij voor de broodnodige vezels 😉

    Beantwoorden
  12. Ik begrijp je volkomen! Het liefst zou ik elke ochtend nasi eten.. 😀 dat is heerlijk. Het vult, is niet te vet, met wat groente en je zit goed vol. Goed begin van de dag!

    Beantwoorden
  13. Todayslovely

     /  26 augustus 2014

    Ik eet het liefst een groente omelet! brood vind ik ook niet echt lekker hoor!

    Beantwoorden
  14. Ik eet wel vaak brood, maar soms heb ik er ook echt geen zin in. Dan is een bakje yoghurt heerlijk!

    Beantwoorden
  15. Toen ik nog in Belgie woonde was ik echt een broodeter. Ontbijten, dat moest met brood. Maar het brood hier in Zwitserland is bijlange zo lekker niet (en ook superduur!) dus nu eet ik een grote kom ontbijtgranen met melk en fruityoghurt of een chocoladepuddinkje ’s morgens.

    Beantwoorden
  16. Oum Ilyas

     /  26 augustus 2014

    ’s Ochtends eet ik meestal ontbijtgranen of toast, maar ’s middags wel bijna altijd gewone boterhammen. Deels uit gewoonte, maar ook omdat ik vers brood echt wel lekker vind.

    Beantwoorden
  17. Ik houd zelf ook helemaal niet van brood. En inderdaad wél van de afbakbroodjes etc. Zelf ontbijt ik vaak met yoghurt, fruit en havermout!

    Beantwoorden
  18. Haha zo herkenbaar!! Ik vind brood ook echt niet lekker!

    Beantwoorden
  19. Nee, ik ben ook niet dol op brood. En zeker niet in de ochtend 🙂

    Beantwoorden
  20. Hihi, ik vind brood wel heel lekker, maar mijn favoriete ontbijt is inderdaad ook een kom yoghurt of kwark met lekkere vruchtjes! Mmm! 😀 ❤

    Beantwoorden
  21. Ik vind de dood normale boterhammen ook niet heel erg lekker eigenlijk.. Ik eet dan liever havermout of inderdaad een kaiserbroodje! Ik herken het helemaal hihi

    Beantwoorden
  22. Ik houd ook niet zo van een gewone boterham, of het nu voor mijn ontbijt of lunch is, ik vind het gewoon niet echt wat haha! De enige keren dat ik ontbijt met een boterham is als ik een keer een tosti eet bij de ouders van mijn vriend haha. Verder eet ik meestal crackers of inderdaad yoghurt of anders waar ik maar zin in heb op dat moment, bijv. een wrap of pannenkoeken hihi!

    Beantwoorden
  23. Ik hou echt super veel van croissantjes en lekkere kaiserbroodjes, maar ja kan helaas niet elke dag. Soms vind ik brood wel lekker, maar niet elke dag voor ’s ochtends en tussen de middag.

    Beantwoorden
  24. Zelf eet ik wel heel graag brood, maar ieder zijn smaak! ♥

    Beantwoorden
  25. Ik houd juist heel erg van brood. Grappig, hoe ieder zo zijn eigen smaak heeft!

    Beantwoorden
  26. met ontbijten heb ik niets, en met brood helemaal niet, blehhhh…
    maar kwark met framboosjes, jummmm

    Beantwoorden
  27. Ik houd gewoon van ontbijten! Boterhammen, een roerei,cornflakes… Het blijft eender. Ook omdat ik weet dat het ontbijt eigenlijk de belangrijkste maaltijd van de dag is.
    Maar goed, ieder zijn smaak 🙂

    Beantwoorden
  28. Je moet er indd net van houden. Bij mij verschilt het continue! Ik heb bepaalde fases. En nu zit ik gewoon weer in mijn bruinbrood fase hihi.

    Beantwoorden
  29. Ik houd ook niet van boterhammen. Brood kan nog wel, maar boterhammen, nee. Yoghurt is inderdaad een slimme vervanging! Cornflakes kan ik ook nog wel eten bij het ontbijt.

    Beantwoorden
  30. Om eerlijk te zijn hou ik ook niet van brood, althans dat ligt eraan wat voor brood. Dat ‘plastic’ brood dat 6 maanden goed blijft vind ik ook echt niet lekker. Vers brood, dat lust ik graag. Mijn moeder bakt ook altijd zelf brood, waarom probeer je dat niet een keer? X Sophie

    Beantwoorden
  31. Ik eet eigenlijk altijd brood als ontbijt en af en toe fruit of crackers.

    Beantwoorden
  32. Zahra

     /  29 augustus 2014

    Pfff was ik maar geen “Brood liefhebber”.
    Dan zou ik 10 kg lichter zijn. 😦

    Beantwoorden
  33. Shanti

     /  29 augustus 2014

    Amen ! Ik word er ook écht niet blij van. Al helemaal niet als ik bij mijn vriend klaag dat er niks voor het ontbijt in huis is en in zijn ogen de kasten daar vol liggen. Ja met brood en kaas. Ugh als ik iets niet door mijn keel krijg..

    Beantwoorden
  34. Ik geloof dat Cynthia van Miss Lipgloss hier ooit een artikel over heeft geschreven. Zij eet ook zelden brood. Ik heb hier het artikel voor je gevonden: http://www.misslipgloss.nl/lunchen-zonder-brood-tips/ Hopelijk heb je er wat aan!

    Beantwoorden

Geef een reactie

