Kopje koffie, en jullie visie over bloggers

foto (16)
Tja eigenlijk wou ik niet weer een serieus gesprek voeren of een serieus artikel plaatsen. Maar ik had gewoon geen zin om een review online te plaatsen, ook al zit er nog veel dat wacht op een review. Ik wil een beetje afwisseling  op me blog! Het word een serieus artikel ,maar hieruit zou ik graag advies willen , en jullie kijk op bloggers in het algemeen.
Waar zal ik beginnen, ik zal proberen het kort en krachtig te maken zodat jullie helemaal snappen waar ik naartoe wil.Bloggen is al heel lang een begrip. Of het nou als baan is of als hobby het bestaat al jaren, maar niet in deze vorm. Met deze vorm bedoel ik , beauty,fashion.lifetstyle bloggers vandaag de dag. Ik ben nog niet zo lang in dit wereldje maar wel lang genoeg om te merken dat niet iedereen heel open is over onder andere het volgende: Succes! Je weg naar succes, kortom een blog hebben die vooruitgang en succes heeft geboekt. Ik kwam laatst in een situatie terecht waarin informatie uitwisselen en elkaar helpen ”gul” werd genoemt. Ik voelde even de moed in mijn schoenen zakken , is het helpen van een mede blogger ”gul”?, dus omdat diegene  al ”succes” bereikt heeft kan je elkaar niet meer helpen? . Toen ik ook nog eens te horen kregen dat de blog wereld hard is , kwam dat verkeerd bij me aan. Tja wat doe ik in zo een hard wereldje, tot ik nog eens een andere kant van bloggen zag, waar dames elkaar helpen nieuwtjes delen enzovoort. Bij zulke bloggers zit ik liever,nu zag ik  twee kampen, en twee manieren van omgaan met je mede bloggers, nu is mijn vraag :

Wat is jullie visie over bloggen, zijn bloggers echt egocentrisch en is dit echt een hard wereldje , of heeft het gewoon te maken met elkaar dingen misgunnen, en vooral geen concurrentie om het zo maar even te noemen willen hebben. Ik vind het maar een moeilijk onderwerp en zou graag jullie kijk hierop willen horen, Ik ben namelijk zo een persoon die graag mensen helpt. Al is het met iets kleins.

Wat is jullie visie als blogger zijnde, zijn bloggers egocentrisch of is dat persoonsgebonden?

Een reactie plaatsen

34 reacties

  1. Ik geloof best dat dit ook een harde wereld is met veel Jaloezie maar dat is bij elke hobby en beroep wel. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je zelf gedraag en met wie je om ga 🙂 x

    Beantwoorden
  2. Ik ken het wereldje van de beautybloggers niet zo goed. Ik volg er slechts een aantal en dit zijn de bloggers die persoonlijk zijn en ook diepgang brengen. Mijn blog is een persoonlijke blog met een vleug mama. Dat zijn ook de blogs die ik het liefste volg. En die bloggers zijn alles behalve egocentrisch. Het zijn juist vrouwen en mannen die een ander willen helpen. Ik denk dus dat het persoonsgebonden is maar ook afhangt wat voor een blog je hebt. De concurrentie onder beautybloggers is groot en het liefst willen ze er allemaal een boterham mee verdienen.

    Beantwoorden
  3. Helaas zullen er altijd mensen zijn die jaloers zijn of je iets misgunnen. Ik zelf ben iemand die iedereen het geluk gunt en succes, ik heb zelf gelukkig geen last van dat stukje ego, jaloezie. Als iemand ooit mij om hulp vraagt zal ik helpen. Ik weet dat jij ook zo bent, uit eigen ervaring. Blijf hierin gewoon dichtbij jezelf en doe wat goed voelt. Ik geloof dat als mensen eerlijk en oprecht zijn veel verder komen, als mensen die dat niet zijn, karma! Liefs

    Beantwoorden
  4. DreamerKirsten

     /  21 augustus 2014

    Ik zie geen reden tot jaloers zijn op het succes van anderen.. Integendeel! Het moet gewoon leuk blijven & die harde wereld zou totaal niets voor mij zijn. Uiteraard zijn er altijd mensen die egocentrisch zijn, maar dat heb je op alle vlakken…

    Beantwoorden
  5. Ik denk dat het ervan afhangt wat je met je blog wilt bereiken en ook wel een beetje van hoe je zelf ingesteld bent. Voor mij is bloggen een leuke hobby, ik heb een fulltime job en in de blogwereld kan ik gewoon even m’n eigen ding doen, dat vind ik heerlijk. Ik heb respect voor elke andere blogger en ik vind het leuk om te socializen en informatie uit te wisselen. Maar ik denk dat als je echt verder wilt met je blog er altijd wel wat concurrentie zal zijn. Sommigen gaan daar ver in, anderen blijven gewoon zichzelf. Ik respecteer grote bloggers die nog steeds met beide voeten op de grond staan en respect hebben voor hun lezers, want zonder hen stonden die bloggers nergens. Als dat respect ontbreekt heb ik geen interesse meer voor die blog. We zijn allemaal gewoon mensen, niemand is meer waard dan een ander 🙂

    X Sara

    Beantwoorden
  6. Wat vervelend dat je dit op deze manier te horen hebt gekregen. Ik ervaar de blog wereld helemaal niet als hard maar ik ben natuurlijk maar een klein blogje en voor mij is het niet mijn werk maar hobby. Ik denk dat overal waar wordt gestreden om succes en geld er harde concurrentie is en het allemaal hard kan zijn. Zoals hierboven ook wordt gezegd: het is waar je heen wilt met je blog.

    Beantwoorden
  7. Er is hier boven al een heleboel gezegd, dus die dingen ga ik niet herhalen. Wat ik nog wel wil zeggen is: Laat je niet ontmoedigen door dit soort verhalen. Blijf jouw doel nastreven en doe dat op jouw manier. Wil je ver komen met je blog, dan zul je concurrentie hebben. Dan zul je de strijd met hen aan moeten gaan, maar vergeet niet dat dat ook gewoon op een hele leuke en eerlijke manier kan. Nogmaals, laat je niet gek maken door dat soort verhalen. Doe je eigen ding, op jouw manier en hoe ver je dan ook zal komen met jouw blog, het zal altijd met een opgeheven hoofd zijn. Dit kopje koffie moment vond ik bijvoorbeeld erg gezellig!

    Beantwoorden
  8. Ik geloof ook best dat het hard kan zijn maar dat verschilt ook per persoon. Je ziet snel genoeg wie het beste met je voor heeft en omring jezelf dan ook alleen maar met die mensen. Keep the negatives out! Blijf lekker jezelf en er zijn er genoeg die je wel het succes gunnen. Liefs

    Beantwoorden
  9. Ik geloof best dat het hard kan zijn. Je ziet vanzelf wie het beste met je voor hebt. Keep the negatives out! Liefs

    Beantwoorden
  10. Ik heb gelukkig nooit de harde kant mogen zien van bloggen en krijg altijd positieve reacties. Echter, is er zeker wel een harde blog wereld, vooral veel kritiek op de ‘grote’ blogs… Erg jammer om te zien. Maar die mensen zullen er jammer genoeg altijd zijn

    Beantwoorden
  11. Ik begrijp heel goed je punt, het valt mij de laatste tijd ook steeds meer op. Ook bijv. bij events. Mensen zijn best wel egoïstisch en er is een grote groep die andere geen tips wil geven maar wel probeert mee te liften met het succes van een ander. Ik heb zoiets met bloggen dat je het moet doen omdat je het echt leuk vindt. Zo kan ik uren praten over hetgeen waar ik over blog. Dat verlaagt de druk en hierdoor blijft het leuk en heb ik geen dag zonder inspiratie. Ik help juist graag anderen met tips en schrijf juist graag voor andere blogs. Zo zou het wel moeten. Ik vrees dat je overal wel egoïstische mensen houdt. Vooral in een ‘wereldje’ waar je succes bepalend is voor de gratis producten ed… (al zou het daar niet om moeten gaan..)

    Beantwoorden
  12. Ik denk dat het is hoe jij het zelf wil maken. Wil je het hard maken? Dan kan dat! Wil je gewoon een leuke eerlijke, en spontane relatie met je medebloggers? Dat kan dan ook! hoe groter je blog, hoe meer kritiek, en dan is het aan jou om ermee om te gaan. Zie je het als een tip, of als een beschuldiging? Ik denk dat het eigenlijk allemaal aan jezelf ligt!

    Beantwoorden
  13. Ik denk dat het juist mooi is als je elkaar kunt helpen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die jaloers zijn of misgunnen, maar dat is bij iedere hobby/ieder werk ook zo ben ik bang…

    Beantwoorden
  14. Ik heb het eigenlijk nog nooit zo ervaren. Ik vind juist dat iedereen gelijk is, en dat elkaar helpen zeker mag. Het kan juist zorgen voor een mooie bloggervriendschap! Gelukkig heb ik nog niet meegemaakt dat een andere blogger heel jaloers is of iemand iets niet gunt. Interessant onderwerp! 🙂

    Beantwoorden
  15. Ik ervaar de bloggerswereld juist als heel lief naar elkaar toe over het algemeen! Natuurlijk mag je best jaloers zijn op een ander als die meer succes heeft dan jou en je dat ook graag zou willen, maar zolang je het elkaar blijft gunnen is dat volgens mij geen probleem. Ook valt het me ook dat er veel bloggers zijn die elkaar graag willen helpen en onderling worden er veel tips uitgewisseld. Kijk, er zullen best wel een paar rotte appels tussen zitten, maar dat zullen denk ik vooral mensen zijn die puur voor gratis producten bloggen en niet omdat ze bloggen leuk vinden. Als je blogt omdat het je passie is, is er niks leuker dan je passie delen met iemand anders die dezelfde passie heeft 🙂

    Beantwoorden
  16. Ik denk dat als je blogt voor je werk best lastig kan zijn en dat het wereldje hard is.. verder heb ik nu de ervaring dat iedereen elkaar alles gunt en dat iedereen lief is. Ik vind al mijn medebloggers allemaal schatten!

    Beantwoorden
  17. Zolang het niet je werk is hoeft het helemaal niet hard te zijn. Als het je werk is, ja dan krijg je er wel steeds meer concurrentie bij en dat is natuurlijk niet leuk. Maar om elkaar nou dingen niet te gunnen gaat dan wel weer te ver. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit zo gezien heb dat iemand iets anders mis gunt of iets, ook niet bij de betaalde bloggers, zij zijn ook super aardig naar elkaar toe.

    Beantwoorden
  18. Ik zie niemand als concurrent, ik beschouw iedereen als vrienden. Ik bekijk het zo. Als jij aardig doet voor iemand, dan zal die persoon dat ook doen tegen jou. Ik help veel mensen met HTML, maak af en toe wat headers. Dat krijg ik dan ook terug. Zeg maar gerust dat ik geloof in karma, haha. (: En ik gun het iedereen, het succes. Mij maakt het niet uit dat het volgers aantal groeit. Ik heb er lol aan, zolang dat nog het geval is, blijf ik bloggen.

    Beantwoorden
  19. Ha, ik begrijp wel wat je zegt. Zelf ben ik ook nieuw in de wereld van (beauty) bloggers en wat ik voornamelijk merk is dat de dames elkaar onderling maar weinig gunnen. Ik vind het eigenlijk best komisch, er heerst een beetje een ‘bitchy’ sfeer onderling, typisch vrouwen onder elkaar! Ik zou zeggen, blijf lekker jezelf en kijk niet te veel naar wat anderen doen en lach er een beetje om, want die personen met die houding waar jij je aan stoort, komen daar echt niet ver mee. Lekker laten waaien!

    Beantwoorden
  20. De wat grotere beautybloggers zullen je niet snel inwijden in het wereldje. Alle bezoekers die richting jou gaan is er een minder voor hun. En vaak verdienen ze bakken met geld door alle (gruwelijk irritante) advertenties en daarvoor moeten de unieke bezoekersaantallen gewoon flink gepusht worden. Niet alle (grotere) beautybloggers zijn IRL zo aardig als ze zich online voordoen. Een van de redenen voor mij om te stoppen met beautybloggen is al het geniepige gezeik en geroddel. Daar had ik geen zin in. Ik doe liever mijn eigen ding hèhè. En mocht je wat willen weten, geef gewoon een gil 😉 Je weet me wel te vinden hihi.

    Beantwoorden
  21. Ik heb vroeger altijd gehoord dat de blog/beautywereld een wereld is vol aardige mensen en tot nu toe kan ik dat beamen! Nou ja, you get what you give, karma enzo, als jij lief bent voor medebloggers/lezers dan krijg je dat vast voor 200% terug 😉 En helaas zullen er altijd wel ‘rotte appels’ zijn die elkaar geen ‘succes’ gunnen, maar daar moet je dan vooral geen energie aan verspillen. 🙂

    Beantwoorden
  22. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik denk zelf dat de gun factor hoger is wanneer je voor ‘fun’ blogt dan wanneer je echt je werk is, dan heb je toch een soort concurrentie gevoel. Mede bloggers als concurrentie zie hoeft bij definitie niet slecht te zijn maar je moet wel bereid zijn anderen ook succes te gunnen.

    Beantwoorden
  23. Ik geloof dat veel mensen dit wereldje zien als concurrentie. Het ligt er overigens wel aan uit welke motivatie je begonnen bent. Als je bent begonnen met het doel om geld te verdienen zal je anders reageren op medebloggers dan wanneer het een hobby is.
    Persoonlijk vind ik dat je van elkaar kunt leren in de blogwereld. Schrijven is mijn hobby en ik probeer mijn vaardigheden daarin te verbeteren.

    Beantwoorden
  24. Eigenlijk ben ik nog geen onaardige bloggers tegengekomen. Wel heb ik gemerkt dat de wat grotere bloggers minder snel antwoord zouden geven. Maar dat snap ik wel. Voor hen is bloggen hun werk, hun hele inkomen. Maar goed, het gaat er denk ik ook om met wie je je omringt. Net als een tijdje terug. Jij stuurde mij een mailtje. Ik reageerde gewoon. Ik merkte dat je echt zoiets had van: Oh, wauw, ze doet normaal. Haha. Ik denk dat je snel genoeg doorhebt (vooral via Twitter of Facebook-groepen) wie er echt wel aardig zijn en wie niet.

    Beantwoorden
  25. Ik heb paar x wat mede bloggers gemaild of ze mij tips konden geven voor juiste foto formaat etc voor mijn blogje,maar echt nooit wat van gehoord. Ik ben daarna ook niet verder gegaan met bloggen want ik had gedoe met foto’s plaatsen en rare formaten als je moet croppen. Ik dacht echt als dit de modus is,dan hoeft het voor mij niet.

    Beantwoorden
  26. Ik merk hetzelfde, je hebt bloggers (ook kleinere)die alles voor zichzelf willen houden omdat zij er ook veel moeitevoor hebben doen. Gelukkig ken ik nu een paar hele lieve bloggers die elkaar via een Facebook groep of privé helpen. Je stelt een vraag en binnen no time heb je minimaal een paar reacties en kan je verder. Dat is erg fijn. Ligt er natuurlijk ook aan hoe open je zelf bent.

    Beantwoorden
  27. ik ondek net je blog….
    wat een leuke, beetje van alles wat ik houd daar wel van…
    En dit berichtje is dan ook gelijk een leuke voor mijn eerste reactie,..
    Ik hou van bloggen (was even stil op mijne zo in mijn vakantie) en hou ook van het contact via reactie’s en andere social media met mede bloggers..
    We zijn er toch juist om elkaar te helpen (bloggen we daarom niet? omdat we dingen willen delen)

    Beantwoorden
  28. Ik denk dat overal wel concurrentie is, maar trek je het gewoon niet veel aan!
    Doe je ding, zolang jij het leuk vindt om te bloggen kan dit niemand voor je verpesten!

    Beantwoorden
  29. dailycupofblablabla

     /  3 september 2014

    Toevallig heb ik het vanmiddag over bloggen gehad met mijn man. Maar om on topic te blijven: ik ben van mening dat elke blogger uniek is. Dus als twee bloggers hetzelfde onderwerp hebben, of dat nu een review is of een personal topic, dan zal het altijd uniek zijn dat wat er uit voort vloeit.

    De helpende hand heb je als mens in je of niet, ook in dit wereldje zullen er gemene spelletjes worden gespeeld en mensen zijn die niet willen delen. Helaas but true.
    Werk hard aan je eigen droom en help een ander. Waarom niet?

    Ieder mens is uniek, de een helpt en staat open voor een ander. Je kunt een ander op veel verschillende manieren helpen. Het belangrijkste is: blijf dicht bij jezelf staan altijd en overal.

    Beantwoorden

Geef een reactie

