Dr Hauschka gezichtsverzorging

DSC_2688

Ik ben al een tijdje bezig met de verzorging van mijn huid, en dit deel ik ook steeds meer met mijn lezers. Ook vind ik het heel fijn om natuurlijke producten te gebruiken omdat ik weet dat het in de meeste gevallen qua bestandsdelen wel goed zit, Dr Hauschka is een nieuw merk voor mij, en die test ik uiteraard weer voor jullie. DSC_2651

Ik ontving rozencrème dat is een verzorgende dagcrème voor de normale , rijpe en gevoelige huid. Reinigingsmelk die de make up verwijderd van je gezicht. Geschikt voor de droge ,gevoelige, en normale huid. En een Vitaliserend masker geschikt voor de Normale huid.

Dr Hauschka Rozencrème 30ml, €21,95

DSC_2400

Deze rozencrème verwarde me even, is het nou een crème of wat anders. Eenmaal goed gekeken stond erop dat het een dagcrème was, ik heb hem dan ook een paar dagen gebruikt, en ik moet zeggen dat ik het een heel fijne dagcrème vind. Onder andere omdat het een erg aangename geur heeft. Voor een dagcrème kan ik zeggen dat het niet voor iedereen prettig is om een geur in een dagcrème te hebben. Maar dat ligt voor mijn gevoel ook aan de geur van het product / dagcrème. In deze vind ik hem heerlijk. Niet te overheersend, maar wel aanwezig. Je moet ervan houden.

De Dagcreme bevat Shea boter, en deze voed de huid enorm. Het smeren gaat voor mijn gevoel goed, ik gebruik dagelijks een dagcrème dus dit vind ik wel heel belangrijk. Dat het goed in de huid opneemt , en uitsmeert. Mijn huid voelt zijdezacht aan na gebruik.

Ingrediënten Rozencrème

DSC_2423

Dr Hauschka Reiniginsmelk 145 ml € 21,95

DSC_2352

Hier werd ik erg blij van. Ondanks dat ik niet heel vaak me gezicht reinig met een melk , was ik toch heel blij met dit product. Vooral door de flacon het is een echt pompje en ja daar word ik blij van. Handig is het zeker, en vooral wanneer je je gezicht reinigt met een watje is het handig om wat reiniginsmelk uit het pompje te krijgen.  Het verwijdert op een zachte en milde manier mijn make up, jammer dat er hier wel een geur aan zit. Persoonlijk vind ik dat overbodig.

DSC_2368

De geur is niet helemaal op zijn plek. Het is best storend en tja ik reinig graag mijn gezicht met milde geuren, maar het is zeer sterk aanwezig. Wel zitten er lekkere bestandsdelen in zoals Jojoba olie, en amandelolie. De reiniginsmelk reinigt goed en grondig, dat is uiteindelijk ook de werking en dat hoort het goed te doen. Of het zuinig in gebruik is kan ik niet met zekerheid zeggen heb best wat gebruikt, voordat alles ”grondig” schoon was op mijn gezicht.

De ingrediënten Reinigingsmelk.

Voor een huidtype als die van mij wil ik zeker geen alcohol op mijn gezicht. Het heeft een uitdrogende werking, dit is dus zeker niet een product dat ik vaker zou gebruiken. Voor mijn huidtype : Droog vind ik de Alcohol ook helemaal niet passen.

DSC_2378

Dr Hauschka Vitaliserend Masker 30 ml € 28,95

DSC_2448
En nu over naar het Vitaliserend masker, Ik ben gek op maskers, ik gebruik ze wekelijks en vind het heel fijn om zo mijn huid goed te reinigen. Of het voor mijn huidtype geschikt is is een tweede. Er staat dat het voor de ”normale” huid is.

Ingrediënten Vitaliserend masker

Over het algemeen een prima ingrediëntenlijst alleen zit hier ook alochol in verwerkt ik vind het heel jammer want ik ben gek op maskers, dit is het enige nadeel aan heel dit masker. Had er wel iets meer van verwacht.
DSC_244500

Gebruik Volgens Dr hauschka:

Reinig de huid met Reinigingscrème of Reinigingsmelk, versterk haar daarna met Gezichtslotion of Gezichtslotion Speciaal en breng vervolgens een ruime hoeveelheid Vitaliserend Masker aan op het gezicht (ook de huid rond de ogen), de hals en het décolleté. Verwijder het masker na 20 minuten met een warme, vochtige doek. We adviseren het Vitaliserend Masker één à twee maal per week te gebruiken.

Het masker verzorgt bij onzuiverheden en grove poriën.  Het bevat plantenextracten als kweepeer, wondklaver en kamille dat stimuleert het zelf herstellende vermogen van de huid en helpt de huid zijn vochtgehalte op peil te houden.
DSC_2480

Conclusie Dr Hauscka gezichtsverzorging

Over het algemeen ben ik tevreden, maar of ik deze producten stuk voor stuk verder zou gebruiken. Nee denk het niet. Wel ben ik heel blij met de dagcrème die gebruik ik dan ook graag. Het is best wel een merk waar je zeker wat voor moet betalen, niet in alle gevallen even terecht wellicht een goede werking. Maar de ingrediënten mogen wat mij betreft wat netter op orde zijn. Meer verzorgende bestanddelen, ,met een droge huid zou ik de reinigingsmelk en het vitaliserend masker niet aanschaffen. De rozencrème heeft me wel heel blij gemaakt.

Kortom, niet helemaal enthousiast. Maar ook niet helemaal teleurgesteld. Forse prijzen dus echt een high end merk, kwalitatief goed. Op sommige punten die ik persoonlijk ervaar is niet alles geschikt voor mijn huidtype, maar voor een aankoop kan je dit zelf natuurlijk zorgvuldig bekijken. Het uiterlijk is mooi , en geeft je echt een luxe gevoel. Vooral van de Reinigingslotion.

Dr Hauschka Gezichtsverzorgingsproducten zijn verkrijgbaar in hun webshop
Dit artikel bevat producten die door een merk, of bedrijf zijn opgestuurd. Dit beïnvloed mijn mening niet
Een reactie plaatsen

16 reacties

  1. Heerlijk zo’n eerlijke review! Ik ben wel erg benieuwd naar dit merk x

    Beantwoorden
  2. Sylvana

     /  19 augustus 2014

    Wat een fijne, eerlijke review! Ik ben niet helemaal overtuigd, vooral ook gezien de prijzen.

    Beantwoorden
  3. Jammer idd van de ingrediënten. En ik apprecieer je eerlijke review!!!

    Beantwoorden
  4. Fijne review! De producten zien er wel echt luxe uit

    Beantwoorden
  5. klinkt wel als fijne producten, maar ik ben ook niet helemaal overtuigd. Ik hou het voorlopig gewoon bij m’n oude vertrouwde producten 😉 fijne review!

    X Sara

    Beantwoorden
  6. Goede review. Dank je wel!

    Beantwoorden
  7. Fijne review! Dit lijken me fijne producten

    Beantwoorden
  8. Wat een fijne review!

    Beantwoorden
  9. Wat een goede review! Jammer dat je niet heel enthousiast bent! 😦 Gelukkig heeft de rozencrème je wel blij gemaakt! Ik heb nog geen producten van dit merk!

    Beantwoorden
  10. Eerlijke review. Ik gebruik zelf de dagcreme van La roche. Goed en betaalbaar

    Beantwoorden
  11. Mooie review en foto’s. Jammer dat de producten je tegenvallen. Ik snap wel dat je het jammer vind van de alcohol maar daarentegen zitten er verder best veel verzorgende bestanddelen in zoals veel oliën.

    Beantwoorden
  12. Fijne review! Ik vind de ingrediënten van met name de dagcrème er best wel goed uitzien! 🙂

    Beantwoorden
  13. Fijne review! De dagcrème lijkt me erg fijn.

    Beantwoorden
  14. Eerlijk en mooie review!

    Beantwoorden
  15. Het ziet er ook heel mooi uit! Ik hou niet van dagcreme’s met een geurtje, dan ruik ik dat de hele dag en dan ben ik de creme snel zat….

    Beantwoorden
  16. Eerlijke review, de dagcrème klinkt wel fijn, op de andere punten snap ik je volkomen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

