Nivea Natural shower oil

DSC_2616
Toen ik in de schappen van de Kruidvat liep, moest ik even twee keer kijken. Nivea Natural shower oil, een shower olie. Heel interessant, want een doucheproduct, in de vorm van een olie kende ik nog niet. Iets wat ik zeker wilde uit proberen.
DSC_2620
Wat zegt NIVEA over het product:

De doucheolie varianten van NIVEA helpen je langer bruin te blijven. De olie voedt en hydrateert je huid tijdens het douchen, zodat je minder pigment verliest. Zo geniet je nog langer van je vakantiekleur.

De voedende doucheolie verandert in zijdezacht schuim en laat je huid heerlijk zacht achter. Met 55% natuurlijk verzorgende oliën erg geschikt voor de droge huid.
DSC_2638
De doucheolie, helpt je huid langer bruin te houden. Maar dit heeft voor mij absoluut geen toegevoegde waarde. Niet omdat het erg is maar omdat ik al vrij donker ben van mijzelf. Maar dat kan voor de huid die licht is , wel veel voordelen hebben. Vooral na een lekkere lange vakantie.
In de Douche olie zit 200 ml, en is geschikt voor de droge huid. Fijne is dat ik ook een droge huid heb, dus van dit product word ik zeker blij. Het is best grappig om een olie als doucheproduct te gebruiken maar zeker niet vervelend. Het heeft een super fijne substantie en eenmaal uitgesmeerd word het wit en schuimig in je handen. Lekker stevig, en een zacht geurtje.
DSC_2691

Ingrediënten

Glycine Soja Oil, MIPA Laureth Sulfate, Ricinus Communis Seed Oil, Laureth-4, Cocamide DEA, Parfum Citric Acid, Aqua, BHT, Propyl Gallate, Limonene, Linalool, Citronellol, Coumarin, Benzyl Alcohol, Alpha-Isomethyl Ionone, Farnesol, Geraniol.

Het eerste ingrediënt is een soja olie, dat is erg fijn.
DSC_2663
DSC_2672
De douche olie, is iets waar ik heel erg blij van kan worden. Ik bedoel iedereen kent al de foams, zeepjes en de standaard producten. Maar een olie voor onder de douche die dezelfde werking heeft als een zeep is nieuw voor mij. En ik hou van merken, die vernieuwend zijn. Ook is de douche olie : pH-huidneutraal ,dermatologisch bewezen huidvriendelijk. Wat fijn is om te weten.

Wel word er aangeraden om de douchekabine goed schoon te maken na gebruik , omdat het anders kan leiden tot val partijen. Dat wilt natuurlijk niemand. Mijn douchekabine was iets vettig maar het viel reuze mee voor de hoeveelheid die ik heb gebruikt. Ik denk dat dit een extra voorzichtigheid waarshuwing is.
DSC_2682
De geur is mild, lekker en niet overheersend. In je handen word het eerst wit en schuimig en vervolgens lekker snel warm, waardoor je heerlijk je lichaam kan insmeren. Wel is aanbevolen om oogcontact met de doucheolie te vermijden en anders met water goed schoon te maken.
DSC_2610
Maar dat is in principe geen probleem, ik heb hem na een douchebeurt al bijna op 1/4. Het is echt een heerlijk product. Als je een licht huidje hebt en je net van vakantie komt is dit natuurlijk een musthave. Zo kan je kleurtje langer op je huid blijven.

Nivea Natural shower oil kost €3,99 en is verkrijgbaar bij verschillende supermarkten en drogisterijen.

Een reactie plaatsen

30 reacties

  1. Lijkt me een fijn product! Ik ben benieuwd of deze er echt voor zorgt dat je huid langer zijn vakantiekleurtje behoudt 😉

    Beantwoorden
  2. Jaimy

     /  15 augustus 2014

    Dit lijkt me echt een fijn product! Kende het nog niet

    Beantwoorden
  3. pinkitnl

     /  15 augustus 2014

    Dit is echt een heerlijk product ik gebruik deze ook graag x

    Beantwoorden
  4. Raounak

     /  15 augustus 2014

    Dit lijkt me echt een heerlijk product!! Perfecte review!

    Beantwoorden
  5. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar het klinkt erg goed!

    Beantwoorden
  6. Lijkt me een heerlijk product 🙂

    Beantwoorden
  7. Klinkt erg goed zeg, ik ben heel benieuwd of dit ook wat voor mij is 🙂

    Beantwoorden
  8. Ik zag ‘m laatst ook al, maar heb uiteindelijk voor een andere gekozen. Deze ga ik echter zeker nog een keer uitproberen, zeker nu ik dit gelezen heb 🙂

    Beantwoorden
  9. Goede review! Ik heb hem zelf ook eens gehad, ik kan me ook herinneren dat ik het een heel fijn product vond! 😀 ❤

    Beantwoorden
  10. Nivea heeft altijd fijne producten!
    Leuke review!

    Liefs,
    Eva ♥

    Beantwoorden
  11. Klinkt als een fijn product! Ik kende een shower olie nog niet, maar ik denk dat ik het eens uit ga proberen!

    Beantwoorden
  12. Dit lijkt me heerlijk! Ik had niet verwacht dat een olie zou gaan schuimen 🙂 Btw je hebt mooie foto’s gemaakt 🙂 x

    Beantwoorden
  13. Wat een heerlijk product! De olie klinkt goed in de oren! 🙂 Mooi dat het product geen overheersende geur heeft! Mooie foto’s heb je gemaakt!

    Beantwoorden
  14. Ik heb hem nog nooit gebruikt, fijne review!

    Beantwoorden
  15. Jammer dat ik dit niet eerder zag, haha! Dan had ik mijn kleur nog een beetje kunnen houden, haha! Mooie foto’s!

    Beantwoorden
  16. Wat een leuk product! Ik heb hem nog niet zien staan in de winkel, maar hij klinkt wel erg fijn!

    Beantwoorden
  17. Hij lijkt me best wel fijn! Een andere variant hiervan heb ik wel eens gehad 🙂

    Beantwoorden
  18. thinkprettynl

     /  15 augustus 2014

    Vind dit echt nogsteeds 1 van de beste douche olie. Een musthave voor je huid. Ik blijf steeds op deze terugvallen!

    Beantwoorden
  19. Het lijkt me een heel fijn product!

    Beantwoorden
  20. Lijkt me een heerlijk product voor onder de douche!

    Beantwoorden
  21. Deze lijkt me heerlijk! Ik eens van de DA eigenmerk een douche oil gebruikt, maar die rook zo vies. Ik ga deze zeker keer proberen. Ik heb psoriasis en het wordt vaak aangeraden om te douchen met oil.

    Beantwoorden
  22. Lijkt me een fijn product!

    Beantwoorden
  23. Ik houd echt van Nivea!

    xoxo
    http://www.its-dash.com

    Beantwoorden
  24. Klinkt erg fijn!

    Beantwoorden
  25. Deze heb ik ook lange tijd gebruikt, echt een hele fijne douche-olie. Ik denk dat ik hem eens opnieuw ga halen nu ik dit gelezen heb! ^^

    X Sara

    Beantwoorden
  26. Deze is heel fijn! Gebruik ik ook:)

    Beantwoorden
  27. mhh klinkt heel fijn!

    Beantwoorden
  28. Oum Ilyas

     /  18 augustus 2014

    Klinkt heel aangenaam! Ben ook benieuwd of het echt zou helpen om langer een bruine kleur te behouden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

