Baby haartjes: Zwitsal Goedemorgen haarlotion.

DSC_2405 Lange tijd heb ik mijn dochter haar mini haartjes verzorgt met een andere haarlotion, van een redelijk onbekend merk. Na een paar maanden was dit product op , en dus tijd voor vervanging. Ik had behoefte om eens Zwitsal te proberen voor de haren van mijn dochter, aangezien ze die haar verzorging goed nodig heeft.

Toen ik deze mee naar huis kwam was ik dol enthousiast . Op de verpakking van de Zwitsal haarlotion staat Hypoallergeen, wat fijn is om te weten. De verpakking is zoals altijd gewoon simpel, in een geel kleurtje met een zonnetje erop. Ook is de Haarlotion dermatologisch getest, en Ph-huidneutraal.
foto (15)x

In de kappersstoel op mijn schoot- 

Mijn dochter haar haren hebben sinds een tijdje heel veel verzorging nodig. Ik moest laatst al met haar naar de kapper om haar haren te laten knippen, omdat ze doffe punten had. Voor mij gevoel was het tijd om meer om te kijken naar haar haren en deze dus goed te verzorgen. Want er moesten heel wat lokjes af van haar al heel korte haren.
DSC_2420

Ingrediënten:

Het eerste ingrediënt van de Zwitsal haarlotion is Aqua (water), de tweede is Alcohol. Tja ik was hier niet echt heel blij mee. Ik belde dus voor de eerste keer Zwitsal op, omdat ik  niet  wist wat ik hiervan moest vinden. Ze vertelde dat het geen kwaad kon , met een onbevredigd gevoel hing ik op. Om maar nog eens naar de ingrediëntenlijst te kijken , stonden er ook maar vier ingrediënten vermeld op de achterkant van de verpakking . Ik vind dat wel heel erg weinig, vooral omdat er staat dat het de baby haartjes verzorgd. Dat terwijl  er geen een verzorgend bestandsdeel inzit. Dikke domper dus. Je betaald eigenlijk alleen voor de geur.
DSC_2410

Conclusie :

Omdat Zwitsal bekend staat om het heerlijke geurtje, is het best een merk dat veel gekocht word . Maar als moeder kijk ik wel verder dan mijn neus lang is, van de ingrediëntenlijst word ik niet veel wijzer. Een ding weet ik dan weer wel en dat is dat het mijn dochter haar haren niet gaat verzorgen. Het enige voordeel om dit product te kopen is dus de geur. Hoop dat ik wel weer een goed verzorgend product voor haar haren kan vinden. Want Haar haren hebben echt die verzorging nodig. Nee ik ben niet enthousiast, eerder teleurgesteld. Voor de geur, is het leuk. Maar meer dan dat word het ook niet.

Zwitsal Goedemorgen Haarlotion kost € 3,99 en  is verkrijgbaar bij veel drogisterijen en supermarkten.

Wat vind jij van de producten van Zwitsal?

Een reactie plaatsen

24 reacties

  1. Mme Sophistique

     /  12 augustus 2014

    ik gebruik deze altijd om mijn kwasten mee te wassen, super fijn!

    Beantwoorden
  2. Zwitsel geur is inderdaad heerlijk, maar jammer dat hij voor de rest niet meer doet

    X Sara

    Beantwoorden
  3. Ik gebruik alleen maar Zwitzal producten eigenlijk, waaronder deze. Voor de geur is deze lekker maar inderdaad meer ook niet. Met de andere producten van Zwitzal merk ik wel verschil van kwaliteit met goedkopere merken.

    Beantwoorden
  4. Jammer dat hij niet zoveel doet.. Ik ben wel echt dol op de geur.. hehe.

    Beantwoorden
  5. artisticstateofmind

     /  12 augustus 2014

    De geue is heerlijk.. maar verder.. mwah.

    Beantwoorden
  6. pinkitnl

     /  12 augustus 2014

    De producten van Zwitsal ruiken echt heerlijk x

    Beantwoorden
  7. Ik vind de producten van zwitsal meestal heel erg fijn, ik gebruik het niet vaak maar de geur is en blijft heerlijk. Jammer dat dit product niet zoveel doet…

    Beantwoorden
  8. De geur van Zwitsal, ik houd ervan! ❤

    Beantwoorden
  9. De geur is heerlijk. Ik heb er nog een parfum van :)!

    Beantwoorden
  10. De geur is inderdaad heerlijk, jammer dat het verder niet echt werkt..

    Beantwoorden
  11. Wat jammer dat je zo teleurgesteld bent! Van Zwitsal verwacht je toch wat meer!

    Beantwoorden
  12. Zwitsal is zo’n fijn product. Jammer dat het toch teleurstellend is.

    Beantwoorden
  13. Zo zonde dat je zo teleurgesteld bent, want Zwitsal is inderdaad een bekend en geliefd merk. Ik hou van de geur.

    Beantwoorden
  14. hmmm vreemd. Ik heb een zwitsal shampoo die ik vaak gebruik en hij is erg zacht van ingrediënten, heel tevreden over!

    Beantwoorden
    • Ga ik daar maar eens een kijkje nemen. Dit is trouwens een haarlotion, anders dan de shampoo. Weet niet hoe de ingrediënten van de shampoo zijn. Maar ben hier absoluut niet tevreden over helaas

      Beantwoorden
  15. Muberra

     /  12 augustus 2014

    O,ik kijk eigenlijk nooit naar de ingredientenlijst!

    Beantwoorden
  16. Ik ben er ook erg tevreden over, raar! Bovendien vind ik de geur onweerstaanbaar 😉

    Beantwoorden
  17. Mmm heerlijke geur! Ik gebruik de creme voor mijn handen.

    Beantwoorden
  18. idhuna

     /  12 augustus 2014

    Mmmm, die geur is altijd zo lekker!

    Beantwoorden
  19. Wat jammer dat deze niet zo goed werkt voor je…
    Dacht echt dat het een goed en verzorgend product zou zijn.

    Beantwoorden
  20. Ik ben dol op de geur van Zwitsal. Jammer dat deze shampoo niet goed werkt.

    Beantwoorden
  21. De geur vind ik wel altijd heerlijk..

    Beantwoorden
  22. Raounak

     /  12 augustus 2014

    Misschien vind je kokosolie fijn? Dat voedt en is natuurlijk!

    Beantwoorden
  23. RealEev

     /  13 augustus 2014

    Inderdaad lekkere geur, maar als het niets doet heb je helemaal gelijk. Bummer!

    Beantwoorden

Geef een reactie

