Cream Deodorant Citrus Blossom

DSC_2326
Een deodorant met een crème achtige substantie, toen ik in aanraking kwam met Joan organics, wist ze me enthousiast te maken met haar crème deodorant die geheel natuurlijk is. Zelf heb ik er werkelijk nog nooit van gehoord, er worden denk ik op de markt ook niet zoveel crème deodorants verkocht, en ik vond het leuk om er een te kunnen testen.
DSC_2339
DSC_2350Op het eerste gezicht lijkt de crème deodorant, helemaal niet op een deodorant .Maar eerder op een potje lipbalm , die meestal in zulke potjes zitten. Het is even wat anders, maar aan alles kan je wennen. De deodorant ruikt super fris, toen ik het potje openmaakte kwam er een explosie aan geur uit heel erg lekker. ik heb gekozen voor de Citrus blossom, een heerlijke frisse geur.
DSC_2379

Ingrediënten

En dan nu over naar de ingrediënten, Er zitten onwijs veel verzorgende bestandsdelen in , heel fijn om te weten dat je deodorant bestaat uit verzorgende ingrediënten, die je bovenal lekker laten ruik.
De deodorant bestaat uit bijenwas, kokosolie, biologische maïzena, zuiveringszout en jojoba olie. De kokosolie hydrateert en heeft van nature antibacteriële eigenschappen. De biologische maïzena absorbeert de transpiratie (maar sluit de huid niet af!). Het toegevoegde zuiveringszout verhoogt de pH waardoor je lekker fris blijft en de jojoba olie verzorgt je huid nog eens extra! De samenstelling is zo puur dat je het bij wijze van spreken zou kunnen eten. Dat doe je natuurlijk niet maar dat toont wel aan hoe natuurlijk deze deodorant is!
DSC_241199
De geur is werkelijk heerlijk, ik kan niet anders zeggen het ruikt heel fris, en smeert op zich fijn. Het voelt wel een beetje raar om een deodorant te smeren met je eigen vingers, want ik ben dit totaal niet gewend. Tja ik heb gewoon heel erg last van transpirerende oksels, dus ik grijp alles aan. Ook de geur blijft redelijk lang hangen. Mijn oksels transpireren minder, het fijne is dat mijn oksels niet prikken omdat ik dit heel vaak wel ervaar met andere deodorants onder andere spuitbussen.
DSC_2413
De textuur is redelijk dik , maar als je er wat uit wilt halen gaat dat met het uiterste gemak, ook voelt de deodorant crème heerlijk zacht aan. er zit 57 Gram in het potje en je betaald er € 11,95 voor. Best prijzig zou je denken, maar niet in verhouding met alle verzorgende oliën en bestandsdelen die aan deze crème deodorant zijn toegevoegd. Ook word er aangeraden om de deodorant s’nachts te gebruiken zodat je huid aan de deodorant kan wennen. Logisch want het is een hele switch van een normale deodorant naar een crème deodorant.
DSC_2331

Conclusie:

Ja ik ben enthousiast, het is even wennen maar helemaal niet zo verkeerd als je in eerste instantie zou denke. De € 11,95 is het zeker waard ,want je krijgt er echt veel voor terug. Buitenom dat het mijn oksels minder laat transpireren, ruikt het ook nog eens super fris . Ook blijft de geur goed hangen, qua prijs en kwaliteit verhouding geef ik het een dikke plus!

De natuurlijke Crème deodorant – Citrus Blossom is verkrijgbaar bij Joan organics

Heb jij wel eens een crème deodorant gebruikt?

wit

Een reactie plaatsen

17 reacties

  1. Michelle

     /  7 augustus 2014

    Klinkt als een fijn product, wel grappig een smeer deodorant.

    Beantwoorden
  2. wat speciaal zo’n cream deodorant, wil ik ook wel eens proberen, zeker als jij er zo over te spreken bent

    Beantwoorden
  3. Oum Ilyas

     /  7 augustus 2014

    Hier heb ik nog nooit van gehoord, maar je maakt me wel enthousiast het eens te proberen!

    Beantwoorden
  4. Wat een fijne review. De. ingrediënten spreken mij erg aan, en de geur maakt mij nieuwschierig. Ik heb nog nooit een deodorant op crème basis gebruikt.

    Beantwoorden
  5. Wat een grappig product! Ik had hier nog nooit van gehoord, maar zou het best een keertje uit willen proberen. Fijne review 🙂

    Beantwoorden
  6. Wat leuk om te kiezen, ik ken dit nog niet. Zelf gebruik ik altijd een vaste deodorant van lush.

    Beantwoorden
  7. Wat speciaal! Ik wil het wel eens testen want het lijkt me wel erg goed en natuurlijk.. ik leer weer dingen bij!

    Beantwoorden
  8. pinkitnl

     /  7 augustus 2014

    Het is een fijne en duidelijke review maar ik gebruik toch liever een “vaste” vorm x

    Beantwoorden
  9. Duidelijke review! Wat een fijne, verzorgende ingrediënten inderdaad, dat is zeker een pluspunt!

    Beantwoorden
  10. Lisanne

     /  7 augustus 2014

    Wat een fijne review deze deodorant lijkt me ook heel leuk om een keer te proberen!

    Beantwoorden
  11. Ik heb nog nooit een crème deodorant gebruikt, maar dit klinkt wel heel goed!

    Beantwoorden
  12. Goed tip, zelf ook nog nooit gebruikt!

    Beantwoorden
  13. Leuk artikel! Zelf nog nooit gebruikt!

    Beantwoorden
  14. Nog nooit gebruikt, ook nog nooit van gehoord zelfs! Ik gebruikte vroeger wel altijd een stick, tegenwoordig een roller. Plus haal naast mijn make-up, altijd mijn deodorant ‘af’ voor ik ga slapen! Ben namelijk van mening dat het nooit goed kan zijn om helemaal niet meer te transpireren…

    Beantwoorden
  15. Ik heb nog nooit zoiets gebruikt, maar het lijkt me wel wat!

    Beantwoorden
  16. Fijne review!
    Zelf ben ik toch meer voor een deo dat spuit.

    Liefs,
    Eva ♥

    Beantwoorden
  17. marijke

     /  14 augustus 2014

    heerlijk spul, een groot minpunt voor mij is, dat mijn nagels er erg zacht van worden.Nadat ik gestopt was met dit product gingen mijn nagel weer harder worden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

