Hema – Bye Bye Eye make up Remover

DSC_2163

Als je een gezonde huid wilt hebben, is het verzorgen ervan heel belangrijk. Als je daarmee wilt beginnen is het gedisciplineerd je make up verwijderen dus nodig, ik ga een zoek tocht beginnen met goede reinigers, voor het verwijderen van make up, en om te beginnen de oog make up removers.

Je oog gebied is het meest tere gebied van je gezicht. Hou er dus rekening mee dat wanneer je een oog remover koopt , je goed kijkt of het mild werkt. Ik zag deze Eye removers, bij de Hema. Omdat ik nog niet zoveel oog removers heb, leek het me leuk hiermee aan de slag te gaan.

DSC_2170

In de schappen van Hema liggen de Remover Oil , Remover Milk en de Remover Lotion. Mijn eerste indruk is heel erg goed, ze zijn klein en vooral aantrekkelijk. Wat betreft de kwaliteiten, die ik van de Hema Cosmetica lijn heb meegemaakt, zijn ze hele grote sprongen vooruit gegaan. Zowel van buiten (uiterlijk) als van binnen (productkwaliteit).

Bye Bye Eye – Remover Oil 

DSC_2249

Deze trekt mij het meeste aan, omdat het een olie is. Ik vind dat toch heel bijzonder voor een remover, omdat ik meestal een lotion gebruik. Op de verpakking staat dat het alle soorten oog make – up verwijdert. Dat zou dus betekenen inclusief waterproof make up , ook staat er geurvrij. Dat is ook heel erg fijn. Lekker neutraal.

DSC_2204

In de flacon zit 125 ML, voor € 1,75. De olie verwijdert inderdaad waterproof make up. Op de achterkant staat ook dat je deze kan gebruiken samen met de reinigingsmelk en lotion voor een optimale reiniging. Zoals ik al zei gebruik ik bijna nooit een reinigingsolie voor mijn ogen, ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje gek aanvoelen op mijn ogen. Maar het voelde direct wel heel verzorgd aan, na gebruik voelde mijn oogleden zacht aan en mijn wimpers ook.

DSC_2274

Wow, de ingrediëntenlijst die is heel erg klein, bijna geen info. Jammer want ik geloof niet dat er maar 2 ingrediënten inzitten. Her eerste Ingrediënt is Paraffine liquidum . Minerale olie of het goed is een raadsel, een van de hoofdbestanddelen van veel soorten baby olie en crèmes. en de tweede Tocopheryl Acetate. Buiten om dat ik het een prima product vind, is het jammer dat er maar een klein deel van de ingrediënten vermeld staan.

Bye Bye Eye – Remover Milk

DSC_2232

En dan nu de Reinigingsmelk, in de meeste gevallen gebruik ik  geen reinigingsmelk. Maar ik ben wel erg benieuwd, ik heb deze melk gebruikt in combinatie met de olie ,en het is echt heel fijn om ze samen te gebruiken . Je merkt echt het verschil qua substantie.

DSC_2268

Ook in deze flacon zit 125 ML, voor € 1,75. De Reinigingsmelk, en lotion zijn niet geschikt voor Waterproof make-up. De milk voelt lekker zacht aan op me huid, en verwijdert mijn make-up na gebruik van de olie goed. De combinatie is heel fijn, eerst het zachte van de olie, en dan het zachte van de melk. Het is een hele fijne melk, voelt heerlijk aan op de huid, en ik heb echt het gevoel dat mijn huid goed gereinigd word.

DSC_2269

Opnieuw de ingrediëntenlijst, maar dit keer een grotere fijn! een pluspunt. Het eerste Ingredient is Aqua, daarna Paraffinum Liquidum weer een minerale olie, en Cetyl Alcohol. Opvallend is dat er niet veel verder op het ingrediëntenlijstje staat : Ricinus communis Seed oil, wat verzorgd en hydrateert!

Bye Bye Eye – Remover Lotion

DSC_2256

Yeah, een lotion! De bekende weg is soms wel fijn. Maar ben benieuwd of het me bevalt. Meestal gebruik ik een lotion dus hier heb ik dan wel iets meer ervaring mee dan met een olie of melk. In de flacon zit een roze goedje, en ook deze is geurloos en is voor make up die niet waterproof is.

DSC_2258In deze flacon zit ook 125 Ml , en is €1,75. Het is echt een verfrissing voor mijn huid na het gebruik van de olie, en de melk. Heerlijk voelt het na gebruik aan. Het verwijderd op milde wijze mijn oogmake-up en dat is fijn.

DSC_2272

En de ingrediëntenlijst, eigenlijk hetzelfde als de melk, eerste ingrediënten:  Aqua, Glycerin (Bevochtigingsmiddel), en Propyleenglycol . Ai wel zit er in dit laatste product midden in de ingrediëntenlijst alcohol verwerkt. Die mocht er van mij wel uit blijven.

DSC_2281 DSC_2283

Conclusie

Vooral ben ik heel erg verrast aangezien je €1,75 betaald voor een mild oogreinigings product. Met een aantrekkelijk uiterlijk, en een handig formaat. Niet overal is de ingrediëntenlijst compleet of Helemaal vrij van vervelende bestandsdelen. Maar voor 1,75 is het een fijn begin als je zelf al een reinigingsproduct gebruikt, en je dit als extraatje wilt. Ik zou zelf niet gaan voor de Lotion, omdat deze Alcohol bevat, misschien niet een van de eerste ingrediënten maar het zit er toch in , en hij staat niet helemaal onderaan de lijst. Zoals ik net al zei je ogen zijn heel erg gevoelig, dus met dit zou ik dan extra voorzichtig zijn. Verder ben ik heel tevreden, en behalve de lotion raad ik zeker de melk en olie aan, als je het natuurlijk fijn vind om te gebruiken aangezien niet iedereen houd van een olie , of reinigingsmelk.

 

Bye Bye Eye make up is verkrijgbaar bij alle Hema filialen met een cosmetica afdeling.

Gebruik jij een speciale oogreiniger naast je gezichtreinigers?

Een reactie plaatsen

26 reacties

  1. Lotte

     /  28 juli 2014

    Fijne uitgebreide review zeg!

    Beantwoorden
  2. Ik heb laatst hiermee in mijn handen gestaan.
    Nu heb ik er spijt van dat ik het heb laten liggen.
    Wat een fijne, uitgebreide review heb je geschreven!

    Beantwoorden
  3. Ik vind olie juist wel heel fijn om te gebruiken, klinkt goed.

    Beantwoorden
  4. Kim

     /  28 juli 2014

    Klinkt heel goed!

    Beantwoorden
  5. Wat een leuke review!

    Beantwoorden
  6. Inderdaad, voor deze prijs klinken de producten echt wel erg goed.

    Beantwoorden
  7. Ik vind dat HEMA er ook op vooruit is gegaan! Deze cleaners laat ik toch aan me voorbij gaan. Ik heb zeer gevoelige ogen en ik weet gewoon dat dit niet voor mij gaat werken. Het enige drugstore goedje dat het voor mij doet is Garnier micellair water.

    Beantwoorden
  8. Mereille

     /  28 juli 2014

    Wat een fijne oogreinigers, ik zou denk ik ook de lotion laten staan en dan maar voor de olie gaan:)

    Beantwoorden
  9. Sylvana

     /  28 juli 2014

    Klinkt heel goed! De verpakking, het formaat en de prijs zijn inderdaad ook pluspunten voor mij. Fijn dat de werking ook goed is!

    Beantwoorden
  10. Ze zien er leuk uit!

    Beantwoorden
  11. Handige review! En inderdaad, als alcohol er helemaal vanboven bij de ingrediënten staat, droogt het je huid te snel uit.

    Beantwoorden
  12. Fijne review! Ik wil ze ook nog wel een keer aanschaffen om ze te proberen. 🙂 Vooral de olie spreekt mij wel aan!

    Beantwoorden
  13. Wat een fijne review! De olie make-up remover lijkt me fijn! Ik heb ook zo’n remover maar dan van Biodermal! 🙂

    Beantwoorden
  14. Ik vind de verpakkingen er al superleuk uitzien! Zelf ge ruik ik ook het liefst lotion, voor dat prijsje wil ik het zeker eens proberen!

    X Sara

    Beantwoorden
  15. Oh! Deze ken ik nog helemaal niet! Thanks!

    Beantwoorden
  16. Fijne review! Vooral de milk lijkt me erg prettig 🙂

    Beantwoorden
  17. Wat een fijne reviews!

    Beantwoorden
  18. Ik moet toch eens bij de hema gaan koekeloeren. 😀 Goede review!

    Beantwoorden
  19. Lieke

     /  28 juli 2014

    Echt een goede review, voor die prijs wil ik hem wel proberen.

    Beantwoorden
  20. Ik gebruik voor mijn gezichts- en oogreiniging enkel micellair water (van Garnier). Ik ben wel benieuwd om de Hema olie eens te proberen!

    Beantwoorden
  21. Fijne review!

    Beantwoorden
  22. Wat een fijne review, ziet er goed uit!

    Beantwoorden
  23. Ik gebruik op dit moment de reinigingsmelk en het miceliaire water van Nivea Sensitive, die vind ik erg fijn in gebruik. Toch lijkt de olie mij erg fijn, omdat hij bedoeld is voor waterproof make-up. Je hebt er een mooie review van gemaakt! x

    Beantwoorden
  24. Wat een fijne review! Echt goed dat je de ingrediënten ook wat uitgebreider bespreekt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

