Verfrissend: Alcoholvrije Mojito met Crushed Ice.

DSC_1980
Heerlijke zomerdagen passeren, en een lekker koud drankje gaat er wel in. Lang geleden vond ik een merk uit dat Alcohol vrije cocktails mogelijk maakte. Maar tevergeefs na 3 supermarkten af te zijn gestruind bleek het bijna nergens te koop. Dus heb ik de hoop opgegeven , en ben ik lekker zelf aan de slag gegaan.
DSC_1988
Normaal gesproken kocht ik het altijd van het merk Happy people. Die onder andere Alcohol vrije mojito’s verkocht in verschillende supermarkten. Maar die zijn helaas verdwenen, dus wellicht smaakt hij nu iets anders dan je gewend bent van een cocktail van dat merk, en als je die nog niet geprobeerd hebt dan is dit een heerlijk verfrissend drankje.

Benodigdheden

10 blaadjes munt
1 theelepel (riet)suiker
halve limoen
200 ml sprite/7-up

DSC_1977

Bereiding

Doe de suiker, munt en de limoen in een glas. Stamp alles een beetje goed aan met een vijzel/stampertje of eventueel de achterkant van een mes. Maak dan de ijsblokjes fijn, zodat het een beetje crunchy word, en doe deze in het glas. Voeg vervolgens de ijsblokjes en de sprite toe en meng alles goed door elkaar. Maak het geheel af met een rietje (indien gewenst).Zelf heb ik dit niet gedaan.

Verder is dit super lekker op een hete zomerdag, en vooral als je net zoals ik geen alcohol drinkt. Om te verkoelen.

Enjoy your Crushed ice Mojito!

DSC_1981

Wat voor drankjes drink jij met warme dagen?

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

28 reacties

  1. Oh lekker! Ik drink zo graag Mojito’s! Eigenlijk drink ik gewoon heel graag cocktails :p zonder alcohol is ook wel eens fijn, want in de zon is het niet zo’n goed idee om veel alcohol te drinken. Ik drink ook graag een glaasje Prosecco of een Aperol Spritz op een terrasje 🙂

    X Sara

    Beantwoorden
  2. Wat een lekker drankje lijkt mij dit. Ga het onthouden 😀

    Beantwoorden
  3. Dit ziet er heerlijk uit, lekker fris! Dit ga ik zeker proberen! De foto’s zijn geweldig!

    Beantwoorden
  4. Hmm lekker! Ik drink niet dus dit is t perfecte drankje 🙂 Ik ga t zeker onthouden!

    Beantwoorden
  5. Nina

     /  21 juli 2014

    Super voor hete zomerdagen! Top deze ga ik zeker maken. Hou ook erg van limoen 🙂

    Beantwoorden
  6. Lisa

     /  21 juli 2014

    Ik drink zoiezo nooit echt alcohol, geen behoefte aan ook. Dus dit lijkt mij een heerlijk drankje!

    Beantwoorden
  7. Oeh dit ga ik zeker proberen! Heel fijn dat t alcoholvrij is!

    Beantwoorden
  8. Sylvana

     /  21 juli 2014

    Oh lekker! Het ziet er super fris en zomers uit :).

    Beantwoorden
  9. Ondanks dat ik geen fan ben van Mojito’s klinkt dit drankje heerlijk en verfrissend en echt iets voor mij. Ik heb lang niet altijd zin in iets met alcohol er in 🙂 Thanks voor het delen!

    Liefs Rosie

    Beantwoorden
  10. Kim

     /  21 juli 2014

    Ideaal drankje voor deze zomers dagen!

    Beantwoorden
  11. Daar kan ik echt ook van genieten. Zonder alcohol, want in die hitte is dat toch geen goed idee, top!

    Beantwoorden
  12. Oeh, dit klinkt erg lekker! Ik drink ook geen alcohol, dus dit is een betere versie dan het origineel voor mij!

    Beantwoorden
  13. Ziet er heerlijk en verfrissend uit!

    Beantwoorden
  14. Hmmm wat een heerlijk receptje! Dit ga ik ook eens proberen op een warme zomeravond!

    Beantwoorden
  15. Zien er erg lekker uit!

    Beantwoorden
  16. Ziet er lekker uit! En die pakken van Happy People zijn nu in de aanbieding bij de Albert Heijn! Zag ze in het laatste foldertje staan.

    Beantwoorden
  17. Ooh, lijkt me onwijs lekker!

    Beantwoorden
  18. mammievanabdje

     /  21 juli 2014

    Oh dit moet ik echt uitproberen!!! Shoukran voor het recept oumfee. Alleen deze benaming al ”crushed ice”. Daar ben ik dol op!!

    Beantwoorden
  19. Ooh lekker! Ga deze zeker een keer uitproberen

    Beantwoorden
  20. Wat een prachtige foto’s!

    Beantwoorden
  21. Wat ziet dit er heerlijk fris uit! Perfect voor dit weer! ❤

    Beantwoorden
  22. Lijkt me erg lekker!

    Beantwoorden
  23. Yummie! Ik heb vorig jaar in Birmingham een Mojito gehad die ik nog steeds na wil maken haha. Echt heerlijk!

    Beantwoorden
  24. Yum, dat lust ik wel!

    xoxo
    http://www.its-dash.com

    Beantwoorden
  25. Ik ben niet zo gek op munt, maar verder lijkt me dit wel erg lekker! Ik houd normaal gesproken ook wel van een cocktail met alcohol, maar als het zo warm is vind ik dat niet altijd fijn en drink ik soms liever iets zonder alcohol erin!

    Beantwoorden
  26. Bo

     /  22 juli 2014

    Yummm, ik hou van dit drankje!

    Beantwoorden
  27. Ohhh lekker! Hier heb ik nu zooo’n zin in!

    Beantwoorden

Geef een reactie

