The nom nom nom TAG!

foto 3 (3)
Heel vaak zag ik deze tag voorbij komen, maar ik stelde hem eigenlijk elke keer uit. Totdat Ihsane me uitdaagde om de tag ook te doen. Alles wees erop dat ik hem gewoon online moet zetten. 2 keer voorbij zien komen, en nu ook nog uitgedaagd. Dus besloot ik de tag ook te doen.Ik beantwoord een heleboel vragen over eten, en alles eromheen. En vertel iets meer over mijn eetgedrag , wat ik het liefst eet en waar ik gek op ben.

Wat vind jij lekker wat verder iedereen vies vindt (en andersom)?
Ik hou dus echt niet van leverworst, of iets met ingewanden. de gedachte al geeft me kots neigingen. ook ben ik iemand die niet gek is op kazen waar schimmel in zit, zoals schimmelkaas. Blauw aderkaas enzovoort. Eigenlijk weet ik niet of er iemand in mijn omgeving is die dat niet lust.

foto (7)

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Rijst , ben echt een rijst liefhebber. en dan vooral zilvervliesrijst. Dat komt omdat ik altijd opgevoed ben met rijst gerechten. Aardappels eet ik zelden. Pasta daar in tegen is ook een favoriet.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Echt een restaurant weet ik niet, ik ben eerlijk en zou eigenlijk niet weten waar ik elke dag naar toe zou kunnen gaan, omdat ik geniet van koken en af en toe een etentje doen, wil ik dus niet zomaar wat roepen.Ik eet eigenlijk altijd waar ik op dat moment zin in heb, helaas heb ik nog niet mijn favoriete eettent of restaurant.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Hmm.. dat is een moeilijke vraag,. er zou denk ik bakkeljauw (vissoort) op zitten, met een madam Jeanette pepersausje (lekker heet).
Pittige tante zou ik het noemen, haha kan je je voorstellen in een eettent vraag ik om een ”pittige tante”’ broodje.

28

Deel een handige kooktip.
Als je iets heel simpels maakt, en je vind er eigenlijk helemaal niks aan. Kijk dan welke kruiden lekker zijn bij dit gerecht om het net dat extraatje te geven. En dan heb ik het niet alleen over zout en peper. Ik maak regelmatig eten met verschillende kruiden, en dat maakt het altijd super lekker. Je hebt er als je alles in huis hebt, niet heel veel voor nodig.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?

Een van de dingen die ik nog wil doen, is een lekkere red velvet cake maken, inclusief cupcakes, Ik heb dit een keer geprobeerd maar zonder succes hopelijk lukt het nu wel!!

large (16)

Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten

Ik probeer een evenwicht te vinden , in alles. Buiten de deur eten doe ik eigenlijk zelden alleen als ik met vriendinnen ben, een afspraak heb of samen met mijn man iets wil gaan doen. Eten bestellen is ook zelden! Meestal halen we het zelf. Zelf koken is in dit huis de norm, en ik vind het ook fijn om elke dag te kunnen koken voor mijn gezin. En qua kookkunsten heb ik nog een lange weg te gaan.

foto 2 (3)

Ben je ergens allergisch voor?
Ja helaas wel, ik heb geen ernstige allergie. Wel kan ik  niet tegen appels, perziken. en kersen , zelf vermoed ik dat het komt omdat ze gespoten zijn. Meestal tegen ongedierte.. Zeker weet ik het niet. Ik krijg er jeuk van in mijn mond.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd/week/dagen?
Mijn echte food obsessie is , ijs. Ik kan de laatste tijd echt aan niks anders denken! voor mij is dat echt gewoon een verwennerij!

large (10)

Wat is je favoriete toetje?
Geen moeilijke vraag haha, Ijs! Ik wil niet anders, en als je me dan toch een toetje geeft doe maar dan maar een ijsje.

Vertel mij eens, wat is jouw lievelingseten op dit moment? Ik vind dat altijd zo leuk om te horen van anderen! Ik houd te veel van eten, geloof ik.

                                                                                                                               Foto’s samengesteld met eigen fotos & we heart it.

 

Een reactie plaatsen

23 reacties

  1. Nina

     /  15 juli 2014

    Yummy lekkere foodpics,ik ben ook gek op ijs!

    Beantwoorden
  2. Leuke tag! Wij zijn ook echte rijs eters, vooral mijn vriend. Op dit moment vind ik rijst met kipfilet, Tikka Masala en Chinesegroenten erg lekker.

    Beantwoorden
  3. Kim

     /  15 juli 2014

    Wat goed dat thuis koken de norm is!

    Beantwoorden
  4. writingmonique

     /  15 juli 2014

    Wat een geweldige tag, en de foto’s zijn heerlijk! Je tip met de kruiden is echt goed!, dat ga ik eens iets vaker uitproberen!

    Beantwoorden
  5. Ooh dit is niet goed voor me al dat eten op de ochtend 😀 Leuke tag en leuke foto’s!

    Beantwoorden
  6. Wat een leuke tag (ik moet ém ook nog steeds invullen) blijft dit toch én leuke antwoorden! Met een broodje ‘pittige tante’ weet ik wel raad 😉 ik ben ook dol op pittig eten. Het liefst smeer ik overal sambal op 😉 Lievelingseten op dit moment; dat is een lastige vraag.. ik vind zoveel lekker. Maar als je me zou vragen waar ik zin in heb om vanavond te eten is dat pasta pesto; met uiteraard zelfgemaakte pesto!

    Beantwoorden
  7. Het leuke aan deze tag is alle lekkere foto’s erbij haha! Ik heb hem ook ingevuld, ik vind hem fijn!

    Beantwoorden
  8. aspasiablog

     /  15 juli 2014

    Leuk om je antwoorden te lezen. Ik heb deze tag zelf ook al gedaan.
    Die kooktip vind ik een goede. Zo doe ik zelf ook vaak Italiaanse kruiden op mijn varkenskotelet, vind ik lekkerder dan met gewoon wat muskaatnoot en/of peper.

    Beantwoorden
  9. Leuk om te lezen! Ik ben ook helemaal obsessed met ijs!

    Beantwoorden
  10. Wat een jummie tag haha! ❤ Rijst vind ik ook ontzettend lekker! En ijs kan ik ook op elk moment van de dag eten! Vooral softijs!

    Beantwoorden
  11. Heel leuk om te lezen! 😀

    Beantwoorden
  12. ihsaneee

     /  15 juli 2014

    Leuk dat je deze tag ook hebt gedaan:) Echt leuke antwoorden, en dat broodje pittige tante lijkt me heerlijk. Toch blijft mijn lievelingseten sushi hihi xx

    Beantwoorden
  13. Mme Sophistique

     /  15 juli 2014

    hmm ik krijg helemaal trek nu 😀 mijn favo toetje is ook een ijsje of anders froyo, of iets met chocolade 😀

    Beantwoorden
  14. Oh man, wat zien alle foto’s er heerlijk uit! Erg leuk om te lezen :).

    Beantwoorden
  15. Leuk! Wat jammer dat je allergisch bent voor appels, kersen en perziken. Ik eet super graag fruit, dus zou dat echt vreselijk vinden. Ik heb nog nooit red velvet cake gegeten. Mijn zus had het laatst ergens gegeten en die is nu helemaal fan. Moet het toch maar een keer gaan proberen.

    Beantwoorden
  16. Leuk om te lezen!

    Beantwoorden
  17. bentedeheij

     /  15 juli 2014

    Ik blijf dit echt een heel leuke tag vinden! Zelf ben ik echt dol op hamburgers, yummm!

    Beantwoorden
  18. Leuke tag! Mijn vriend en ik houden ook erg van rijst en vinden pasta ook wel erg lekker! Aardappels eten we bijna niet. Ik ben echt opgegroeid in een aardappels, groente, vlees gezin en daarom vind ik dat volgens mij niet zo leuk meer om te eten haha! Ik houd heel erg van afwisseling 🙂

    Beantwoorden
  19. Ik heb door deze post nu zo’n trek in een gebakje! Nom nom nom!

    Beantwoorden
  20. Hm.. dat ziet er heerlijk uit! Leuke tag trouwens!

    xoxo
    http://www.its-dash.com

    Beantwoorden
  21. Heel erg leuk om te lezen, ik houd echt van eten maar rijst is echt niet mijn ding!

    Beantwoorden
  22. Super leuke tag haha! Misschien ga ik hem ook wel doen. Ikzelf eet heel vaak een wokje met Japanse noodels in zoetzure saus met kip. Daarbij neem ik 5 verschillende groente (verschilt altijd). Maar oh zo lekkeeer!

    Beantwoorden
  23. Laila

     /  16 juli 2014

    Wat een leuke tag! Heel leuk (L)

    Beantwoorden

Geef een reactie

