Churros Recept

foto 1 (4)
Bare with me , het was mijn eerste keer dat ik churross gemaakt heb. Het was heel eenvoudig, en het duurde niet gek lang maar ze zijn zeker heel erg lekker, ik kreeg vragen of ik het recept wou delen toen ik mijn foto deelde op instagram. En toen dacht ik waarom ook niet . Here we go!

Zoals ik al zei is het niet heel erg moeilijk, ik heb me niet voorbereid om een recept te delen , dus ik deel enkel en alleen de benodigdheden en de ingrediënten ,en de uitleg. Anders had ik dit uitgelegd met foto’s wat ook handig was geweest.

 Wat heb je nodig?

– 250 gram bloem
– 250 ml water
– 100 gram roomboter
– 2 eieren
– 1 liter zonnebloemolie om in te frituren
– 50 gram kaneelsuiker (kristalsuiker + kaneel mengen)
– eventueel gesmolten chocolade om de churros in te dippen (optioneel)
– spuitzak

Bereidingswijze:

Pak een pannetje, en smelt hier heel even de boter in, giet hierbij direct de water. Roer dit om tot het bijna tot net aan begint te borrelen ( het water). Roer nog even tot alle boter gesmolten is. Als je dit hebt gedaan , doen dan het vuur uit en doe er alle bloem bij en schep om met een lepel, of spatel tot het een dikke massa word.
Laat dit even afkoelen zodat je op een normale manier de eieren erbij kan voegen. Verpak de deeg in een stuk folie en laat het circa 10 min afkoelen. Als je deeg is afgekoeld is voeg je de 2 eieren toe en schep je het deeg om met de lepel tot de gehele eieren zijn opgenomen in het deeg.
foto 2 (3)
Nu is het de bedoeling dat je een spuitzak gebruikt, met een echte churro vorm,mag ook met een slagroom spuitzak. Als je het churro-deeg hebt gevuld in de spuitzak dan kan je de olie verwarmen, als deze ook heet genoeg is spuit je de olie de churro-deeg, de lengte bepaal je zelf, snij af met een mesje. Laat dit circa 3 min bakken, tot ze goudbruin zijn.

Rol ze in de kaneel suiker, en serveer eventueel met gesmolten chocolade.
foto 3 (1)

 

Heb jij wel eens Churros gemaakt of gegeten?

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

19 reacties

  1. Rani

     /  27 juni 2014

    Hmm, ziet er echt goed uit! En dat als eerste poging! Ik denk dat ik het ook eens ga proberen.

    Beantwoorden
  2. Roumi

     /  27 juni 2014

    Waaah, ziet er lekker uit zeg! Zou het ook wel eens willen proberen.

    Beantwoorden
  3. Ziet er zo lekker uit maar heb het nog nooit gegeten

    Beantwoorden
  4. Dit ziet er heerlijk uit 🙂 Ik ga je recept zeker eens proberen!

    Beantwoorden
  5. Dit is heeeerlijkkk!!!! Bedankt voor het recept!!!!

    Beantwoorden
  6. Heerlijk, ik heb ze laatst ook gegeten en vond het echt zo lekker!

    Beantwoorden
  7. tresadorable

     /  27 juni 2014

    De heren hier zijn dol op churros in de ramadan. Die van jou zien er heerlijk uit!

    Beantwoorden
  8. Dit receptje onthou ik! Die kaneelsuiker, welke verhouding heeft die? 50/50 lijkt me veel kaneel..

    Beantwoorden
  9. Omgg lekker!!! Zelf heb ik ze echt mega vaak geketen op de kermis nog nooit zelf gemaakt lijkt me anders wel heel erg leuke om te doen! xx

    Beantwoorden
  10. Denise

     /  27 juni 2014

    Jummieee in my tummie!
    Ik ga ze gauw maken (hoop vandaag)!

    Thnx voor t delen lief ♡

    Beantwoorden
  11. ihsaneee

     /  27 juni 2014

    Oo wat leuk het ziet er heerlijk uit. Ik ga het zeker zelf proberen deze ramadan!😍

    Beantwoorden
  12. Laila

     /  27 juni 2014

    Heerlijk, dit ga ik zeker maken in sha’Allaah.

    Beantwoorden
  13. Heb het eigenlijk nog nooit gegeten, maar het ziet er erg smakelijk uit!

    Beantwoorden
  14. Ik heb het nog nooit gegeten, maar het ziet er best wel lekker uit! Misschien moet ik het maar eens proberen. 😉

    Beantwoorden
  15. Ziet er heerlijk uit!

    Beantwoorden
  16. Churros is zooooo lekker ❤ Nu heb ik er mega zin in haha!

    Beantwoorden
  17. Oeh lekker! Ik hou van churros! ❤

    Beantwoorden
  18. Ik ga dit zeker proberen! Bedankt voor het recept!

    Beantwoorden

Geef een reactie

