Eerste keer op stap, wat neem ik mee in mijn luiertas?

148e8a3b11cde68a6256cd34528a4f60

Een nieuwe moeder heeft vele zorgen. Eén van die zorgen is wat ze mee moeten nemen als ze de eerste keer met de kleine op stap gaat. Zeker als het de eerste keer is, kun je je nogal onzeker voelen: Heb ik alles, heb ik wel genoeg luiers bij me? 

In dit geval is het beter te veel dan te weinig, maar goed je wilt natuurlijk niet een super zware luiertas mee sjouwen, vraag het vooral rond aan alle mamas die al moeder zijn, en schaam je vooral niet , maar speciaal voor diegene die het echt niet gemakkelijk vinden heb ik een klein lijstje opgesteld.

20140417-215144

Handig lijstje voor de inhoud van de luiertas

Een klein lijstje met wat je allemaal mee kan nemen, als je een dagje weg gaat.

  • 7 luiers,
  • Natte doekjes
  • Speen
  • Slabbetje
  • Flesje
  • Spuugdoekje
  • Verschoningsdoek
  • Rompertje
  • Toilettasje

Handig om naar te kijken als je een luiertas aanschaft.

  • Een geïsoleerd vakje voor de fles,
  • Een hygienische zakje voor de speen
  • Een verschoningsmatje.
  • Een lange draagriem met buttons zodat de tas handig aan kinderwagen vast te maken.

 

Heb jij de ideale tip voor nieuwe moeders?

 

 

 

Een reactie plaatsen

7 reacties

  1. Niks meer aan toe te voegen. Gesproken uit ervaring! Prachtig plaatje trouwens!!

    Beantwoorden
  2. mammievanabdje

     /  14 juni 2014

    Mooie luiertas lief! Wat doe jij allemaal in dat toilettasje als ik vragen mag? xxx

    Beantwoorden
    • mammievanabdje

       /  14 juni 2014

      Ik doe er zelf billenzalf in, voor de zekerheid zetpil, luierzakjes, mini lichaamscreme, nagelknippertje, en nog wat dingetjes. Maar ben benieuwd naar jouw inhoud hihi

      Beantwoorden
  3. Nancy

     /  14 juni 2014

    Setje extra kleding. Toen ik geen bv meer gaf nam ik ook altijd afgekoeld en warm gekookt water mee in een thermosfles, zodat ik een flesje kon maken.
    Ik nam/neem eigenlijk alles mee wat ik thuis ook gebruik, zodat als ik ergens een keer wat langer blijf, ik toch alles bij me heb.
    Jouw lijstje zit er sowieso altijd in!

    Beantwoorden
  4. Die eerste luiertas is echt prachtig. Van waar is die if i may ask? Heb er over een paar maanden ook een nodig in shaa Allah.

    Beantwoorden

Geef een reactie

