Witte chocolade cake met aardbeien en een vleugje citroen

DSC_0978
Druk als het was had ik echt zin in een heerlijke plak cake, en omdat ik heel vaak de standaard cake maak voor mijn man omdat hij dat zo lekker vind besloot ik er mijn eigen twist aan te geven met mijn favoriete ingrediënten.

Vandaag deel ik een heerlijk recept waar we erg van hebben gesmuld, zodat jullie hopelijk ook kunnen smullen.

Ingrediënten

  • 200 gram ongezouten boter, op kamertemperatuur
  • 200 gram bloem
  • 1 zakje bakpoeder (of gebruik zelfrijzende bloem)
  • 200 gram suiker
  • 1 eetlepel melk
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 1 mespuntje zout
  • 3 eieren
  • 1 kop verse aardbeien
  • 1/3 kop chocolade chips of 1 chocolade reep ( wit)
  • 1 theelepel vanille extract
  • 2 theelepels citroen

DSC_0898

Bereidingswijze

Neem een kom mix de boter, zout, suiker en vanille extraxt tot een mooi egaal mengsel ontstaat.
Voeg nu een voor een de eieren toe en blijf mixen.
Voeg nu de melk en geleidelijk het meel toe en mix nog enige minuten.
snij daarna de aardbeien in kleine stukjes, en als je een chocolade reep gebruikt snij die dan in kleine stukjes, en voeg die bij het beslag, als laast voeg je de citroen toe.

Cake bakken

Giet het beslag in een bakvorm of bakblik. Een bakblik dient te worden ingevet met boter.
Zet de cake 30 tot 40 minuten in een voorverwarmde oven van 160 graden.
Probeer met een satéstokje of caketester of de deeg droog is en haal de cake, als dat het geval is, uit de oven

Serveren

Laat de cake altijd afkoelen op een rooster, voor het serveren.
Serveer met eventueel stukjes aardbeien en bestrooi met heerlijke poedersuiker !

DSC_1007 DSC_0972

Smakelijk!

 

 

 

Een reactie plaatsen

5 reacties

  1. Oh men, this looks good! ❤

    Beantwoorden
  2. Rani

     /  1 juni 2014

    Oooh, ziet er zo goed uit!

    Beantwoorden
  3. Oh my, het ziet er zooo lekker uit ❤

    Beantwoorden
  4. Kim

     /  1 juni 2014

    Oh hier krijg ik echt trek van, lekker!

    Beantwoorden
  5. Mooie foto’s zeg! Ziet er echt heerlijk uit 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

