Not so fun : Kwasten reinigen

DSC_0612
Het niet zo leuke werkje, het werkje ik sla je liever over. of ik doe het volgende week wel, en ook ik ben hier schuldig aan mijn make up kwasten niet goed genoeg en vaak genoeg reinigen, vandaag ga ik het hebben over reinigen van je make up kwasten en waarom dit zo belangrijk is.

Waarom moet ik mijn kwasten wassen?

Het ophopen van bacteriën is het grootste probleem vooral bij make-up kwasten , het is ontzettend onhygiënisch als je dus je kwasten niet regelmatig schoonmaakt, het kan heel slecht zijn voor je huid om door te gaan poederen met je poederkwast terwijl hij al maanden niet even goed grondig schoongemaakt is. Dat wil je natuurlijk niet want als je een gevoelige huid hebt kan je zelfs acne krijgen van het gebruiken van vieze kwasten.

Oke, ik weet het het is niet een klusje dat je graag doet en ik ook ben schuldig aan het te weinig reinigen van mijn kwasten maar het is wel echt nodig. Sommige dingen moeten gewoon, en denk eraan dat je huid verbeterd wanneer je hygiënisch werkt , af en toe een andere kussensloop gebruiken ( helpt ook mee) en vooral niet met vieze make-up kwasten werken.

DSC_0598

Hoe maak je jou kwasten schoon?

  • Meestal gebruik ik de Hema Cosmetic brush cleaner, die je kwasten redelijk schoon maakt , ook heb je een Cosmetic brush cleanser van MAC, die schijnt ook heel goed te zijn, als je de kwasten met een cosmetic cleanser schoonmaakt raad ik je aan om ze eerst te spoelen onder te kraan, en dan de Cosmetic cleanser in een bakje te doen, een kleine hoeveelheid is genoeg.Daarna kun je de kwasten een beetje roeren in het bakje, en dan zie je vanzelf dat het vuil eraf komt. Vervolgens weer met (lauw) water spoelen, en dan de kwasten op een droge doek laten drogen.

DSC_0664

DSC_0652

  • Ook kan je er voor kiezen , om een mildere manier je kwasten te reinigen namelijk op de beste manier met een zeepvrije wasgel, bijvoorbeeld Zwitsal, het duurt dan misschien iets langer om schoon te maken maar dat is wel de zachtste manier voor je kwasten, ik doe dit regelmatig en als ik het snel wil doen gebruik ik de Cosmetic cleanser.

En dan is het een kwestie van laten drogen, het is even een klusje maar als je eenmaal klaar bent dan voelen de kwasten weer fijn en schoon aan, laten we eerlijk zijn schone kwasten doen hun werk het best.

Trouwens let niet op mijn hoeveelheid aan kwasten, ben nog bezig deze goed aan te vullen alles op zijn tijd hihi

DSC_0607

Hoe was jij je kwasten?

Volg Oumfeerozah op : Bloglovin,instagram,Facebook

Een reactie plaatsen

5 reacties

  1. Ik doe het veeeel te weinig. Ik moet echt vaker mijn kwasten reinigen!

    Beantwoorden
  2. Kwasten reinigen is ook echt niet mijn ding haha. Maar wanneer ik het doe dan met afwasmiddel en een beetje olie.

    Beantwoorden
  3. Een rotklusje is dat he! Ik schuif het ook altijd zo lang mogelijk voor me uit haha.

    Beantwoorden
  4. alisse

     /  9 juni 2014

    Ik ga er altijd mee douchen haha, was ze dan met shampoo (werkt echt heel goed) en door het warme water gaat de viezigheid er snel uit. Doe het altijd ’s avonds zodat ik ze de volgende ochtend weer kan gebruiken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

