Lente-Zomer recept : Bruschetta

20140525-191313-69193847.jpg
Misschien weten een paar van jullie het nog ik deelde laatst deze foto op Instagram,en ik dacht ik deel hem direct met jullie het is een heel simpel recept, misschien een langer klusje dan een bakje fruit of bakje yoghurt als lunch , maar ik dacht dit is toch gewoon heerlijk met dit weer.

Ingrediënten

Porties: 12 

  • 1 baguette
  • 3 tomaten, zaad verwijderd en in stukjes
  • 1 ui, fijngesneden
  • 1 teentje knoflook, gehakt
  • 1/2 theelepel gedroogde basilicum
  • 1/2 theelepel gedroogde oregano
  • 1 snufje zout
  • 1 mespuntje gemalen zwarte peper
  • 250 gr mozzarella, in plakjes

Bereidingswijze

  1. In een kleine mengkom tomaat, ui, knoflook, basilicum, oregano, zout en peper grondig mengen. Afdekken en in de koelkast zetten.
  2. De oven voorverwarmen op 190°C/gasstand 5.
  3. Een stokbrood diagnonaal in 12 plakken snijden. Het brood over een bakplaat verdelen en 5 minuten in de oven goudbruin roosteren. De ovenstand verlagen naar 125°C/gasstand 1/2.
  4. Het tomatenmengsel gelijkmatig over het brood verdelen en deze vervolgens beleggen met plakjes mozzarella. De bakplaat in de oven schuiven en bakken tot de kaas smelt en zich over de tomaat verspreid (ong. 2 minuten). Direct serveren.

Eetsmakkelijk!

 

Volg Oumfeerozah op : Bloglovin,instagram,Facebook

Een reactie plaatsen

3 reacties

  1. Oh jam het ziet er heerlijk uit. Ik heb ook eens zo iets gemaakt, maar dan net iets anders. Deze variant ga ik ook eens proberen ❤

    Beantwoorden
  2. dramaqueen9222

     /  27 mei 2014

    Oeh dit lijkt me heerlijk, ik ben gek op dit soort hapjes. X

    Beantwoorden

Geef een reactie

