Persoonlijk : Van tiener naar een getrouwde vrouw

20140314-170317.jpg
Ik heb heel veel gemaakt , en dat zal in verloop van tijd wel duidelijk worden maar ik krijg heel veel vragen over mijn huwelijk die ook alleen op de ”islamitische” manier is voltrokken, en die niet door iedereen van mijn omgeving als ( echt getrouwd word beschouwd). Maar voor mij is dit huwelijk meer dan echt! 

Nu ik 18 ben geworden, vond ik het wel tijd om dit te delen. Ik ben nu volgens de Nederlandse wet een ”vrouw”, ik ben nu 1,5 jaar getrouwd op de islamitische manier en dus nog niet op de Nederlandse wet. Ik denk dat een huwelijk niet gebaseerd is op een land maar op een belofte die je maakt, aan elkaar om voor altijd samen te blijven, dat neemt niet weg dat ik nog op de Nederlandse manier wil trouwen , om zo erkend te worden in Nederland en door onder andere iedereen die het niet ziet als een ”echt” huwelijk.

large (21)

Onze ontmoeting
Ik heb hem op een hele gekke maar leuke manier ontmoet, ik heb hem via een vriendin leren kennen niet echt een leren kennen van ja laten we een keer afspreken, maar doormiddel van  een klein gesprekje die uit mijn eigen beweging kwam, we hebben gesproken en  zijn denkwijze zijn overtuigingen en natuurlijk zijn uiterlijk spraken mij aan, dus vond ik het de moeite waard om hem te leren kennen en dus een huwelijk aan te gaan. Alsof het niks is zou je zeggen .. ik ben best impulsief , wat me soms kan tegenwerken maar ook mee kan werken. En in dit geval na een huwelijk aan gegaan te zijn na 1 gesprek van een uur ,en nu we  1,5 jaar verder zijn kan ik zeggen dat ik oprecht gelukkig ben. Voor mij is die belofte iets wat ik nodig heb om met een man een leven te delen, waarom? omdat elke vrouw een man wil die serieus voor haar gaat , en een man die dat ook daadwerkelijk laat zien. Voor mij is het een belofte die je aan elkaar maakt en laat zien dat je er voor de rest van je leven voor gaat.

Hoe is het om getrouwd te zijn op een jonge leeftijd?
Het is soms moeilijk, omdat je jezelf nog aan het uitpluizen bent en echt naar jezelf op zoek bent. Maar het is fijn dat ik nu iemand heb die mij ook steunt in alles, hij is gewoon mijn vriend en mijn steun en ik kan op hem bouwen. Ik heb veel normen en waarden op zij gezet omdat ik nu een heel ander leven leid, en het er toch een dag van moest komen ( opgroeien tot een echte vrouw). Ik ben een trotse en gelukkige vrouw , en tuurlijk soms vind ik het nog moeilijk om een huis te onderhouden, mijn kind te verzorgen en dan ook nog eens te koken en dan ook nog mijn eigen ding te doen. Maar gelukkig is mijn man zo geëmancipeerd dat ik niet alles alleen hoef te doen.

Angst
Er is altijd een wat als , maar wat als is niet realistisch genoeg omdat ik denk dat het er nog niet is en misschien ook niet zal komen, dus ik neem het er nu van en beter dat je dingen doet waar je spijt van hebt die je hebt gedaan, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan. Van geen enkel huwelijk weet je of het voor altijd zal zijn of niet . Die garantie heb je nooit.

Ik heb alles wat veel jonge , en ook oude vrouwen zouden willen , een lieve man en een kind! Ik besef mij dat wat ik heb niet vanzelfsprekend is , er zijn genoeg vrouwen die nooit een goede man zullen vinden en voor altijd alleen moeten blijven, of geen kinderen zullen kunnen hebben. Mijn verhaal is speciaal en ik schaam me hier niet voor ik ben trots op wat ik heb bereikt en op wat ik nu heb! Geen keuze is ook een keuze, en ik maakte die keuze en ik ben blij dat ik koos om te kiezen voor mijn eigen geluk.

large (20)

Een reactie plaatsen

9 reacties

  1. Mooi schat MashaAllah
    Moge Allah jullie huwelijk zegenen.

    Beantwoorden
  2. Ihsantjee

     /  15 maart 2014

    Baraka Allah wa djama’a baynakouma fi gayr ❤️

    Beantwoorden
  3. Allaahoema Barek. Moge Allaah je huwelijk zegenen, en de dood het enige zijn wat jullie zal scheiden, Ameen.

    Beantwoorden
  4. Heel bijzonder om te lezen hoe je over je huwelijk schrijft!
    Volgens mij ken je jezelf eigenlijk al heel goed, als je schrijft dat je impulsief en intuitief keuzes maakt, eigenlijk vind ik dat heel knap!
    Er is best lef voor nodig en ik vind het heel stoer dat je staat voor je keuzes en trots bent op je huwelijk, man en kind!

    Je kindje heeft het goed getroffen, met zo’n mama!

    Beantwoorden
  5. Lina

     /  4 november 2014

    Wat ik me afvraag. Was er een mahram bij je eerste gesprek? Niet om je te veroordelen hoor, maar dit valt me nou ieder keer op! Mij wordt altijd afgeraden te praten met een man zonder mahram door alle praktiserende vrouwen, maar ik ken geen een moslim die met aanwezigheid mahram gesprek heeft gehad! De meerderheid gebied het voor een ander, maar de minderheid praktiseert het voor zichzelf

    Beantwoorden
    • Ja er was een mahram bij het eerste gesprek. Alleen is dit heel ingewikkeld om dit zo goed mogelijk uit te leggen, vooral aan mensen die geen moslim zijn. Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord.

      Beantwoorden
    • Salaamoe’aiakoem zuster,
      Ik vraag me ook wat af, hoe doe je het dan op school? We leven nu in een samenleving waarbij interactie tussen man en vrouw continu aanwezig is. Maar om niet te snel een oordeel te vijlen is het belangrijk om te weten wat de kaders zijn om interactie te hebben met iemand van het ander geslacht. Het is niet toegestaan om alleen in een ruimte te zijn met iemand van het ander geslacht. Daarnaast moet je ook niet gaan flirten met iemand of even gezellig in de schoolkantine gaan zitten. Al hou je het zakelijk en kort zou je een overweging kunnen maken dat te doen, maar verder dan dat, Allah ziet alles.
      En Allah weet het beste.

      Beantwoorden
    • Salaamoe’alaikoem zuster,

      Ik vraag me ook wat af, hoe doen wij dat op school en/of werk? Weet dat in deze huidige samenleving men er haast niet onderuit kan om niet te interacteren met iemand van het ander geslacht. Ik zeg nu niet dat je opeens met het ander geslacht mag gaan flirten of gezellig in de schoolkantine mag zitten, verre van dat. Stel dat je iemand hebt gevonden om mee je toekomst te willen delen en je wilt hem spreken, zorg er dan voor dat je niet alleen met die gene in een ruimte bent en houd het formeel.
      En Allah weet het best.
      Wassalaamoe’alaikoem

      Beantwoorden

Geef een reactie

