Persoonlijk ; Smetvrees

large (8)
Ik heb even nagedacht om dit te delen, maar het is moeilijk om zo diep en persoonlijk over jezelf te praten.

Ik hou van eten ik eet heel graag , maar ik eet bijvoorbeeld geen dingen die nog twee dagen goed zijn, als iemand een pak drinken open heeft gemaakt en ik dit niet zelf heb gezien of zelf heb opengemaakt drink ik dit dus niet.

Ik ben er sinds kort achter dat ik een beetje leid aan smetvrees, maar dan meer met eten er zijn wel kleine dingen zoals niet van iemands beker drinken , en dat soort kleine zaken die ik niet acht als iets problematisch. Het is gewoon zo dat ik hoop dat het me leven niet gaat beinvloeden en ik mezelf ervan moet overtuigen dat ik het wel kan drinken en het wel kan eten , en dat ik er hooguit een beetje buikpijn van zal krijgen.

Wat ik veel hoor, en wat ik zelf ook bedenk is dat ik erken dat dit een probleem is die ik heb en dat ik daaraan moet werken, dat is het allerbelangrijkste. En ik ben ook blij dat het niet extreem is . Mischien klinkt het allemaal vreemd maar ik zal een paar voorbeelden noemen.

tumblr_meh6pgjf8S1rsdwcwo1_500
–  Aardbeien :net gekocht , ik loop naar de koelkast en zie een super klein plekje of beurs plekje, dat is voor mij al genoeg om het niet eens te eten ookal komt het net van de winkel.
–  Borden : die lang niet gebruikt zijn moeten eerst grondig schoongemaakt en gebruikt zijn, voor ik er echt van ga eten.

Het is iets dat in mijn hoofd zit, echt realistisch is het niet het is niet heel storend voor me dagelijks leven, maar kan soms de weg moeilijker voor me maken.
Het belangrijkste is en blijft dat ik dit erken als een probleem ookal is het (nog) geen super groot probleem, en dat ik er wat mee doe. Gelukkig is het nog niet zo ver dat ik paar keer per dag me handen sta te wassen, en dat ik weiger eten te eten dat iemand anders gemaakt heeft, dat wil ik dus ook voorkomen!

Heb jij ooit gehoord van Smetvrees?

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

4 reacties

  1. Assalamu alaykum ukhti, moge Allah alles vergemakkelijken! Lijkt me inderdaad heel lastig. Ik kende iemand die wel continu alles aan het afvegen was, handen wassen de hele tijd etc. Ik denk dat het erkennen dat je er misschien vaker aan denkt dat je zou willen al een aardig begin is om het te overkomen (of te minderen!) Allahumma yaseer!

    Beantwoorden
  2. Oum Ilyas

     /  1 augustus 2014

    Hoe gaat het intussen hiermee ougtie? Heb je het gevoel dat je je smetvrees al beter onder controle hebt? Amien op de dua van Leyla!

    Beantwoorden

Geef een reactie

