My secrets to be a ‘good’ mother.

large (1)
Beetje arrogant he die titel, een ‘goede’ moeder wat is nou echt een goede moeder, en wat komt daarbij kijken. ik denk dat het persoongebonden is maar dat er basis dingen zijn waar we het hopelijk wel eens over kunnen worden. Ik deel mijn geheimen om te streven naar Perfect motherhood wat niet altijd makkelijk is!

large

Je bent net mama geworden , en je word overdonderd met adviezen. Je merkt dat echt elk advies weer een andere wending neemt ! dat is het hem nou juist iedereen heeft een andere kijk op opvoeding en hoe je het beste met je kind/baby kan en moet omgaan. Dat is de sleutel. Volg je eigen gevoel!

Aandacht
Aandacht , kan een super goede basis zijn om je pasgebore baby of kind te laten zien , dat je er bent en er altijd zal zijn en proberen te zijn.
misschien heb je niet altijd tijd maar je probeert er wanneer je kan er te zijn, teminste ik wel!
Wat versta ik onder aandacht? Aandacht voor mij houd in dat wanneer je een paar gaatjes hebt om te vullen met je baby/kind je er voor de volle honderd procent bent, naar je kind omkijkt en praat met je kind. Laat zien dat je geintreseerd bent in alles ookal is hij/zij nog klein!
Het gaat echt gewaardeerd worden. Kinderen die geen aandacht krijgen gaan het zoeken door stout en vervelend gedrag te vertonen. ( in sommmige gevallen).

large (7)

Geborgenheid
Vooral in de eerste periode is het goed om veel te knuffelen , en lichaamscontact te hebben. Vooral als ze klein zijn dan voelt je baby zich veilig , later kan je baby of kindje het mischien wat minder lang volhouden en wil hij of zij maar 1/2 min op je schoot. Maar het gaat ook meer om het principe. Zo kan je kind zich ook geliefd voelen, je laat eigenlijk gewoon zien dat die mogelijkheid ook openstaat als hij of zij daar behoefte aan heeft (geborgenheid).

large (6)

Bedtijd
Ook bedtijd ,en gaan slapen is een belangrijk moment, dan heb je de tijd om je kind nog even wat extra aandacht te geven een verhaaltje voor te lezen of even wat liefs zeggen, het zijn echt de kleine dingen die kinderen waarderen. Begin de dag goed en eindig de dag goed!

Dit waren mijn geheimpjes, ik heb er wel meer maar dit waren de basis dingen waarvan ik hoop dat jullie het met me eens zijn of kunnen worden.
Hoop dat je er nu of in de toekomst wat aan hebt gehad of zal hebben.

Wat zijn jou ‘secrets’ to perfect motherhood?

❤

Een reactie plaatsen

3 reacties

  1. Te gek dit artikel, mijn schoonmoeder zegt altijd Reinheid, Rust en Regelmaat. Een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimde geest, als je zelf rustig bent dan heeft het ook effect op je kind en inderdaad wat je zegt over regelmaat. Vaste tijden eten en slapen, ik heb ook gemerkt dat mijn dochtertje daar heel rustig van werd. Leuke website trouwens, ik kom vaker kijken!

    Beantwoorden
  2. Oum Ilyas

     /  1 augustus 2014

    FF off topic: wat een maa shaa Allah prachtig bed op de foto, in de vorm van een maan, zoiets heb ik nog nooit gezien!

    Ik kan me trouwens helemaal vinden in je tips om een goede mama te zijn, volledig mee eens.

    Beantwoorden

Geef een reactie

