Beauty tips, donkere huid.

sfeerbfhowtodonkerehuid

Hoe meer pigment hoe minder foundation er is op de markt voor donkere vrouwen, ik vind het persoonlijk niet kunnen wij zouden zogenaamd geen foundation nodig hebben? ik spreek met ”wij” omdat ik een donkere beautyblogger ben … we hebben tenslotte allemaal oneffenheden en daar dient foundation voor toch?, maar dat ter zijde er word gewoon weg geen rekening gehouden met de donkere huid ,  dus zal je zelf veel moeite moeten doen om een bijpassende teint te vinden voor jou eigen huid hier een paar gebruikelijke tips.

Foundation:
Als je een heel donkere huid net zoals mij , heb je veel zones waar het heel donker is in verhouding met de rest van je huid.
Voor die zones moet je nog een warmere teint gebruiken (foundation) wil je je huid er egaal en mooi uit laten zien.

Het probleem met foundation die niet goed pakt bij de donkere huid is dat je een grijze waas ziet ,en dat is echt niet mooi.
Als je huid grijs is betekent het dat de foundation niet goed pakt , kies daarom voor een foundation met een warme tint, iets aan de oranje kant.
Zoek goed uit bij de winkel wat perfect bij jou huid staat, en als je dat niet alleen kan laat je dan goed adviseren door een professional ga even langs MAC, of Benefit die hebben zover ik weet wel een goede foundation voor de donkere huid , maar dat is bij elk huidtype anders vooral bij de donkere huid kan dit snel verkeerd uitpakken, kijk hier dus heel zorgvuldig naar.
Neem er het liefst twee mee een voor de donkere zones en een voor de iets minder donkere zones, nogmaals grijs betekent foute boel vooral met Poeder zou ik uitkijken gebruik hiervan niet teveel , of helemaal niet.

blush-1

Concealer:
Zoek een concealer met ook een warme teint, dit zal het beste staan bij een donkere huid, vooral voor onder de oogleden.

Blush:
Zoek een kleur die je mooi vind , denk warm het is belangrijk dat je kleur goed terugziet op de huid blush vervaagt heel snel op de donkere huid.
Ga niet voor koele kleuren zoals: blauw,groen,zilver maar meer voor : rood , goud , geel,paars.

Ik weet dat het heel moeilijk is om als donkere vrouw mooie make -up te vinden , maar als je een goede foundation vind blijf daar ook bij je zult echt geen andere foundation meer nodig hebben.

succes black beauty’s.

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

1 reactie

  1. Umm Suhayl

     /  30 januari 2014

    Volgens mij hebben ze bij Inglot ook foundation voor donkere huidtypes. Mijn schoonzusje gebruikt deze als het goed is.

    Beantwoorden

Geef een reactie

